led achterlicht, pinkers

draadjes, lampjes
helsen

led achterlicht, pinkers

Bericht door helsen »

ik zou m'n v-strom beetje willen personaliseren...

dus zou graag witte pinkers installeren (eventueel enkel de kapjes) of led-pinkers installeren...

ook mijn achterlicht zou ik willen vervangen door een exemplaar met led's. ik zou het originele lampje kunnen vervangen door led's heb ik gelezen, bestaan die ook standaard voor v-stroms?

iemand ervaring met het systeem dat je achterste pinkers mee doet branden met je gewone lichten waar je mee rijd, en toch ook nog apart als pinkers functioneren...

dus alle links en foto's zijn welkom!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Let erop dat er zich 2 lampen in het achterlicht bevinden! Er is hieral eens iets over geschreven. Blueberry ondervond toen moeilijkheden bij de instalatie. Over de kapjes van de pinkers is al veel op het forum geschreven, zoek even op "white light(s)". Om ze continu te laten branden zul je de bedrading/elektrisch schema moeten aanpassen of er een relais tussen plaatsen die een omgekeerde functie bewerkstelligt. Al weet zo een twee drie nog niet drect hoe je het dan moet aansluiten. :roll:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Om de pinkers continue te laten branden kun je ook safety lights installeren en dan heb je ook meerdere functies en mogelijkheden met je verlichting. http://www.safetylights.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blueberry

Eindelijk klaar?

Bericht door Blueberry »

Na 2,5 jaar zoeken, googelen, snuffelen op beurzen heb ik eindelijk de combinatie gevonden.

Ziet er volgens mij wel scherp uit !
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ziet er zeker scherp uit. Nu nog even met ons delen waar je dit alles hebt gevonden na die 2,5 jaar noeste arbeid.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Ja, daar ben ik ook wel errug benieuwd naar :!: Hebbe, hebbe, hebbe :shock:
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Eigenlijk zou ik dit niet moeten verklappen :twisted: , maar de knippers zijn de driehoek leds (alleen achter) .

En wat jullie natuurlijk willen weten :

Het Led-achterlicht komt van http://www.lights4all.com

Was binnen 4 dagen geleverd.

Je kunt hem ook via ebay vinden, als zoek ingeven: Vstrom
Nick

Bericht door Nick »

blueberry schreef:Eigenlijk zou ik dit niet moeten verklappen :twisted: , maar de knippers zijn de driehoek leds (alleen achter) .

En wat jullie natuurlijk willen weten :

Het Led-achterlicht komt van http://www.lights4all.com

Was binnen 4 dagen geleverd.

Je kunt hem ook via ebay vinden, als zoek ingeven: Vstrom
De DL lamp stond zelfs op de home page..maaruhh.. dat achterlicht is oke, maar die knipperlichtjes zijn veel vetter.. gevonden op dezelfde site??
The V

Bericht door The V »

:shock: :shock: :shock: JAAAAH :!: Waar heb je die blinkers vandaan :?: :?: :?:
Blueberry

Bericht door Blueberry »

V,

Het achterlicht is een driehoek met leds, deze heb ik gekocht bij beurs Utrecht.
Dit zijn echter geen moeilijk verkrijgbare dingen.

Zijn bijna op elke site met rearlights wel te vinden (louis,motozoom, Hein Gericke enzovoort.

Was alleen puzzelen op de (voor mij ) juiste combinatie te vinden.
Alles is nu blank doorzichtig met leds achter.

Gister even in het donker gekeken, is echt heeeel mooi geworden.
The V

Bericht door The V »

Ik kan m niet bestellen op die site. Iets met verzendwijze :?:
V-strom Jack

Re: Eindelijk klaar?

Bericht door V-strom Jack »

blueberry schreef:Na 2,5 jaar zoeken, googelen, snuffelen op beurzen heb ik eindelijk de combinatie gevonden.

Ziet er volgens mij wel scherp uit !
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Kun je ook laten zien hoe je achterlicht er uitziet met je remlicht aan?
MacB

Bericht door MacB »

Het lijkt alsof de pinkers meer licht geven dan het achterlicht
Blueberry

Bericht door Blueberry »

V,

Ik heb het achterlicht via Ebay besteld, dit ging razend snel.

De knippers zijn uiteraard feller dan het achterlicht.
Het achterlicht is denk ik iets feller als een gewoon bolletje, hoe verder ik van de fiets gaat staan/hoe beter te zien.
De kleur rood is ook wat `dieper` lijkt het.

Een foto met remlicht zal ik nog wel eens maken.

Groet,

Blueberry
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Hier link naar LED achterlicht van lights4all op ebay.de :
http://tinyurl.com/yzhjtg" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb er net een LED achterlicht voor m'n TDM besteld 8)
De zwarte en witte blinkers kan je ook zo bestellen daar, accepteren paypal. Binnen een week heb je je bestelling binnen (3 dagen geloof ik duurde m'n blinker lenzen).
The V

Bericht door The V »

Jammer! Op de één of andere manier krijg ik het niet voorelkaar om dat Paypal te doen. Iets met mijn creditcard die niet gebruikt kan worden. Is dan ook een valse :!: :wink:

Mocht iemand binnenkort nog een achterlicht gaan bestellen... denk aan mij!
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Inmiddels heeft whitelights.nl hem ook, kun je hem gaan halen?


sukses

Blueberry
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Oef, whitelights vraagt er 70 euro voor in plaats van 50 op ebay. Verzendkosten zijn net zoveel en waarschijnlijk niet veel sneller.

Marc, ik kan 'm ook voor je bestellen en overmaken per paypal. Voor een paypal registratie moet je overigens eerst wachten tot je de afrekening binnen krijgt met een nummer daarop, om te bevestigen dat het echt jou credit card is. Daarna kan je heerlijk non stop rondshoppen in de prachtige wereldwijde winkel die ebay heet 8).

PM / Email effe je adres door, dan geef ik dat op als shipping adres. Dan kan je het overmaken naar mij. Als er meer mensen nog met paypal moeten registreren, niet willen wachten en in de regio Den-Haag (rond Marc) wonen kan ik er meerdere bestellen. Dat zou in verzendkosten kunnen schelen.
Biker

Bericht door Biker »

The V schreef:Jammer! Op de één of andere manier krijg ik het niet voorelkaar om dat Paypal te doen. Iets met mijn creditcard die niet gebruikt kan worden. Is dan ook een valse :!: :wink:

Mocht iemand binnenkort nog een achterlicht gaan bestellen... denk aan mij!
Je kunt ook geld overmaken van je gewone bankrekening naar Paypal en dan de betaling vanaf je Paypal account naar de ontvanger sturen.
The V

Bericht door The V »

Bedankt voor het aanbod. Maar ik ga volgende maand met wintersport naar Duitsland en ik ga daar eerst nog ff kijken.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

The V schreef:Bedankt voor het aanbod. Maar ik ga volgende maand met wintersport naar Duitsland en ik ga daar eerst nog ff kijken.
Lights4all zit in Bochum, tussen Dortmund en Oberhausen. Dan moet je daar even langs (elders vind je het niet):

Castroper-Hellweg 300
44805 Bochum
Deutschland

Telefon: 0234/ 438 99 63
Telefax: 0234/ 438 99 65
E-mail: info@lights4all.com
Loxos

Bericht door Loxos »

Weet er iemand waar ik de witte pinkers en led achterlicht in Belgie kan kopen? Ik zie het niet zitten om in buitenland te bestellen/overstorten/verzendkosten ... :?

LoXoS
E-Strom

Bericht door E-Strom »

loxos schreef:Weet er iemand waar ik de witte pinkers en led achterlicht in Belgie kan kopen? Ik zie het niet zitten om in buitenland te bestellen/overstorten/verzendkosten ... :?
LoXoS
Hoezo niet? Kan gewoon met paypal, is niet bepaald hogere wiskunde. Je klikt op "Pay Now", dan een keer op "ok" of pay en klaar. Zover ik weet kan je het niet elders krijgen. Daarbij zal het in een normale winkel, als je het al zou vinden, veel meer zijn dan online incl verzendkosten.

Witte blinkers kan je wel bij elke dealer krijgen overigens, die verkoopt Suzuki zelf al als ik me niet vergis (weet niet hoe de prijzen zich vergelijken met ebay shops etc).
Strommax

Bericht door Strommax »

Loxos, ik heb die witte pinkers besteld bij "White Lights" in Duitsland, en dit zonder problemen qua betaling en verzending :wink:
Hornikx

Bericht door Hornikx »

loxos schreef:Weet er iemand waar ik de witte pinkers en led achterlicht in Belgie kan kopen? Ik zie het niet zitten om in buitenland te bestellen/overstorten/verzendkosten ... :?

LoXoS
Mijn dealer heeft dat spul op voorraad liggen.
4 witte glaasjes met 4 oranje lampjes kosten 29,90.
Een wit LED-achterlicht kost 59,00
Heb je ook gewoon garantie.
Ik wil het best voor je halen en ergens halverwege afgooien.
Je kan ook even naar Rijen komen rijden.
Rijen ligt net over de grens voorbij Breda.
Kan nooit ver zijn voor je.

EDIT: is een uurtje rijden voor je. Kan zo een route-beschrijving voor je maken als je wilt.
Loxos

Bericht door Loxos »

Hornikx schreef:
loxos schreef:Weet er iemand waar ik de witte pinkers en led achterlicht in Belgie kan kopen? Ik zie het niet zitten om in buitenland te bestellen/overstorten/verzendkosten ... :?

LoXoS
Mijn dealer heeft dat spul op voorraad liggen.
4 witte glaasjes met 4 oranje lampjes kosten 29,90.
Een wit LED-achterlicht kost 59,00
Heb je ook gewoon garantie.
Ik wil het best voor je halen en ergens halverwege afgooien.
Je kan ook even naar Rijen komen rijden.
Rijen ligt net over de grens voorbij Breda.
Kan nooit ver zijn voor je.

EDIT: is een uurtje rijden voor je. Kan zo een route-beschrijving voor je maken als je wilt.
Vandaag naar de Grens gereden en mijn witte pinkers + led achterlicht op gaan halen. Hornikx was zo vriendelijk om de pinkers te monteren (ik had schroevendraaier bij). Led achterlicht zal ik volgend weekend installeren - dit vraagt blijkbaar meer tijd.

Nogmaals dank aan Hornikx :D :D :D
Loxos

Bericht door Loxos »

Is er iemand hier die mij eenvourig kan uitleggen hoe ik makkelijk/snel mijn oude achterlicht demonteren en een led achterlicht kan monteren? Zonder dat ik de volledige moto moet demonteren... :?
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Hooguit uurtje werk
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Voor mensen met een LED achterlicht:

Ook ik heb via E-bay een LED-achterlicht besteld en vorige week geinstalleerd (moest ik nog aardig wat voor (laten :wink: )n demonteren, maar alles zit er strak in nu. Echter toch een vraagje: Wat hebben jullie met die tweede aansluiting gedaan? Bij mij ligt 'ie nu los, maar je kan er bijna op wachten totdat dat problemen gaat geven. Erin gepropt? Afgedopt oid??

Ik ben benieuwd....
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Gewoon ingetaped met isolatie-tape, hier kun je eventueel (later) ook je 3e remlicht op maken (radio op helm bijvoorbeeld)

ziet er wel gelikt uit zo'n ding en kans op (onwetend) kapot achterlicht is miniem.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik heb een paar maanden geleden ook dit achterlicht gemonteerd.
Ik heb de rubberdop aan de achterzijde van het achterlicht eraf
gehaald en de fitting (waarin normaal gesproken het lampje/
remlicht in zit) in het nieuwe achterlicht gestoken (ZONDER LAMPJE!).
Deze fitting past precies en wordt op dezelfde manier vastgeklikt als
in het originele achterlicht.

Inmiddels 6.000 km gereden in weer en wind zonder problemen
Loxos

Bericht door Loxos »

Heb ook uiteindelijk nog eens werk gemaakt om achterlicht te monteren, bij deze de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook zoals Blackstrom de rubberdop weggelaten, en de fitting zonder lampje vastgeklikt :D .
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Beste Ioxos,

Ik vind het erg gaaf staan zo.

Zou je een foto kunnen plaatsen van je alarmlichten aan in combinatie met je achter licht aan in het donker :?:

Dat moet een prima idee geven van hoe e.e.a. er savonds uit ziet.

Bij voorbaat dank, waarschijnlijk namens een aantal andere geinteresseerde Strommers....

Cheers Johan
Loxos

Bericht door Loxos »

Timing bij foto nemen was heel moeilijk (zonder flits) maar bij deze:
De ene pinker lijkt feller dan de ander, maar dit is door de foto. :oops:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Zit er ook kentekenplaat verlichting in de led achterlichtunit??
Loxos

Bericht door Loxos »

DutchHornet schreef:Zit er ook kentekenplaat verlichting in de led achterlichtunit??
Neen, zit er jammer genoeg niet in :(
Roeleke

Bericht door Roeleke »

loxos schreef:
DutchHornet schreef:Zit er ook kentekenplaat verlichting in de led achterlichtunit??
Neen, zit er jammer genoeg niet in :(
Dat is nochthans verplicht he :wink:
Loxos

Bericht door Loxos »

roeleke schreef:
loxos schreef:
DutchHornet schreef:Zit er ook kentekenplaat verlichting in de led achterlichtunit??
Neen, zit er jammer genoeg niet in :(
Dat is nochthans verplicht he :wink:
Klopt, ben bezig een ALU plaatje aan het maken waar ik mijn nummerplaat + verlichting kan op monteren.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

loxos schreef:
roeleke schreef:
loxos schreef:
DutchHornet schreef:Zit er ook kentekenplaat verlichting in de led achterlichtunit??
Neen, zit er jammer genoeg niet in :(
Dat is nochthans verplicht he :wink:
Klopt, ben bezig een ALU plaatje aan het maken waar ik mijn nummerplaat + verlichting kan op monteren.
en dit vraagt dan weer om foto's :wink:

Ga waarschijnlijk hetzelfde doen als jij hebt gedaan: taartschep inkorten, nummerplaat omhoog, led achterlicht en pinkers maar dan voor een literstrom he 8)
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Ik vind het een erg fraai gezicht Ioxos, toppie !!
Je hebt waarschijnlijk binnenkort een aantal "volgelingen" !

Greetz Johan
Loxos

Bericht door Loxos »

roeleke schreef:
loxos schreef:
roeleke schreef:
loxos schreef:
DutchHornet schreef:Zit er ook kentekenplaat verlichting in de led achterlichtunit??
Neen, zit er jammer genoeg niet in :(
Dat is nochthans verplicht he :wink:
Klopt, ben bezig een ALU plaatje aan het maken waar ik mijn nummerplaat + verlichting kan op monteren.
en dit vraagt dan weer om foto's :wink:

Ga waarschijnlijk hetzelfde doen als jij hebt gedaan: taartschep inkorten, nummerplaat omhoog, led achterlicht en pinkers maar dan voor een literstrom he 8)
Foto's zullen komen, maar moet eerst nog een nummerplaatverlichting (met leds natuurlijk) kopen bij Louis. 8)
Loxos

Bericht door Loxos »

V-Strom Jopie schreef:Ik vind het een erg fraai gezicht Ioxos, toppie !!
Je hebt waarschijnlijk binnenkort een aantal "volgelingen" !

Greetz Johan
Geen probleem, probeer me maar te volgen. :D :D :D
Roeleke

Bericht door Roeleke »

loxos schreef:
V-Strom Jopie schreef:Ik vind het een erg fraai gezicht Ioxos, toppie !!
Je hebt waarschijnlijk binnenkort een aantal "volgelingen" !

Greetz Johan
Geen probleem, probeer me maar te volgen. :D :D :D
al een goed begin:
deze voormiddag bij de dealer de witte glaasjes besteld en net via lights4all het achterlicht :D :D :D
Korsan

Bericht door Korsan »

Heeft Suzuki led achterlicht ook te koop of is het alleen maar via aftermarket?
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Korsan schreef:Heeft Suzuki led achterlicht ook te koop of is het alleen maar via aftermarket?
Denk niet dat ze dit 'standaard' hebben...
HEb mijn besteld bij lights4all.com
Loxos

Bericht door Loxos »

Korsan schreef:Heeft Suzuki led achterlicht ook te koop of is het alleen maar via aftermarket?
Mijn komt van een suzuki dealer maar is aftermarket - maar wel met E goedkeuring.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

roeleke schreef:
loxos schreef:
V-Strom Jopie schreef:Ik vind het een erg fraai gezicht Ioxos, toppie !!
Je hebt waarschijnlijk binnenkort een aantal "volgelingen" !

Greetz Johan
Geen probleem, probeer me maar te volgen. :D :D :D
al een goed begin:
deze voormiddag bij de dealer de witte glaasjes besteld en net via lights4all het achterlicht :D :D :D
Mijn achterlicht is binnen... :mrgreen: :-)}
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

nu zowel wit achterlicht als blinkers aan het bestellen op Light4u (riffgmbh.com) totaal zit ik op 95 euro excl. 7,50 verzendkosten.

Ik zie bij de afbeelding 2 kapjes en 2 lampjes dus ga er van uit dat ik deze set 2x moet bestellen :) dan zit ik op 40 euro, achterlicht kost 55 euro. hiermee wel een hele verbetering denk ik!

Xenon lichten zijn ook te krijgen maar die moeten exact afgesteld worden geloof ik?
Killahrooster

led achterlicht

Bericht door Killahrooster »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat bij motoren die met ABS zijn uitgerust, bij montage van led verlichting er een weerstand tussen geschakeld moet worden.

Om die reden ben ik, hoewel ik het schitterend vind, nog maar niet overgegaan tot aanschaf van led verlichting

Peter :idea:
Remko

Re: led achterlicht

Bericht door Remko »

killahrooster schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat bij motoren die met ABS zijn uitgerust, bij montage van led verlichting er een weerstand tussen geschakeld moet worden.



Peter :idea:



:?: :?: :?: :?: :?: :?:
Plaats reactie