led achterlicht, pinkers

draadjes, lampjes
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

uhm, nu word ik wel heel nieuwsgierig.. maar ach, zoals eerder gezegd is, meten is weten en boem is ho. dus dat komt wel goed!

eerst maar gewoon beginnen met het makkelijke klusje, de glaasjes + lampjes vervangen, heb er ook een topkoffer op zitten dus dat moet helemaal uit elkaar wil ik bij het achterlicht komen volgens mij. net even snel gekeken.

zodra het gemonteerd is dan laat ik wel even weten hoe of wat!
Killahrooster

Led verlichting ABS

Bericht door Killahrooster »

heb inmiddels gevonden waar het stond. In de Hein Gericke gids van 2008 staan vervangende Led achterlichten.
Voor de DL650 is de prijs 34,95 euri's.

Boven het artikel staat:

Wichtige info: Bei Motorrädern, die serienmässig mit ABS ausgestattet sind, muss an das Bremslicht- und an das Massekabel ein Widerstand angeschlossen werden!
Prijs van deze weerstand is 4,95 euro.

Misschien kun je er wat mee

Peter
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

ok dan word het toch nog even langs heijn gericke voor die tijd! bedankt voor de info :D
FrenkieNL

Bericht door FrenkieNL »

Je kunt kiezen, of 4 weerstanden of een led-blinker-relais.
Ik heb die laatste gekozen. Alles is gemonteerd nu en vooral de achterste zijn heel erg opvallend.

De standaard front blinkers, man wat steken die uit!
Afbeelding

Vervangen door een paar kuip blinkers met LEDs.
Afbeelding

En zo ziet het er van de voorkant nu uit.
Afbeelding

De standaard achter blinker.
Afbeelding

Weg ermee, en deze gestroomlijnde ervoor in de plaats.
Afbeelding

En zo van de achter-zijkant.
Afbeelding

En beide in werking met het alarm aan.
Afbeelding

Ik zal de 4 overgebleven blinkers oppoetsen en te koop aanbieden, misschien kan ik er iemand nog blij mee maken. :)
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

nice! ik heb de korte lampjes vanmiddag in mijn handen gehad, ik was bang dat ze niet goed zouden opvallen maar dat valt wel mee als ik dat zo op de foto zie. maar goed ik heb al witte glaasjes besteld dus monteer die wel gewoon.

heb vanmorgen bij Hein Gericke een weerstandje gehaald voor het witte achterlicht dat ik (als het goed is) dinsdag binnen krijg vanuit Duitsland.

Heb er 2,95 voor betaald, zal later nog even fototje plaatsen.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Mooi, alleen nog een LED achterlicht? :P
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

ik vond die knipperlichten nog een beetje te duur, wilde in eerste instantie witte glaasjes hebben, wel gekeken maar degene die ik mooi vond waren €70,- p/s en de rest vond ik zelf niet zo mooi.

en om nou 4x €70,- + weestanden + 50 euro achterlicht te kopen vond ik een beetje te ver gaan voor een cosmetische ingreep.

het moet wel leuk blijven!
Dgr

Bericht door Dgr »

Ziet er goed uit, vooral die achterkant!
Hou er alleen wel rekening mee dat automobilisten je voorste richtingaanwijzers niet meer kunnen zien wanneer je achter ze rijdt. De koplampen "overheersen" teveel met hun lichtopbrengst.

Ik werd er toevallig door een vriendin op geattendeerd toen ik een tijdje achter haar auto reed. ...En dan te bedenken dat ik nog met de originele richtingaanwijzers rij! :o
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

ok het is dan niet zo zeer een blinker maar heb zojuist de koplamp verwisseld, vies geel is nu mooi blauw geworden (wat je overigens niet heel erg merkt aan het licht dat op de weg valt, staat gewoon mooier)

voor het "Before After" effect zie foto, uiteraard heb ik beide lampen vervangen :)

foto koplamp: klik http://www.studio-lahaye.nl/koplamp_before_after.jpg

foto weerstandje achterlicht: http://www.studio-lahaye.nl/weerstand_achterlicht.jpg

Zodra blinkers binnen zijn natuurlijk ook before after foto :D incl detailfoto's.
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

FrenkieNL schreef:Je kunt kiezen, of 4 weerstanden of een led-blinker-relais.
Ik heb die laatste gekozen. Alles is gemonteerd nu en vooral de achterste zijn heel erg opvallend.

De standaard front blinkers, man wat steken die uit!
Afbeelding

Vervangen door een paar kuip blinkers met LEDs.
Afbeelding

En zo ziet het er van de voorkant nu uit.
Afbeelding

De standaard achter blinker.
Afbeelding

Weg ermee, en deze gestroomlijnde ervoor in de plaats.
Afbeelding

En zo van de achter-zijkant.
Afbeelding

En beide in werking met het alarm aan.
Afbeelding

Ik zal de 4 overgebleven blinkers oppoetsen en te koop aanbieden, misschien kan ik er iemand nog blij mee maken. :)
ziet er erg netje,s uit hoor een mooie oplossing daar ga ik ook achter aan
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

toch zit ik nog een beetje met de zichtbaarheid in mijn maag van die ingekorte knippers.. ik merk dat de standaard lampen al niet eens zo erg opvallen overdag, laat staan die kleintjes?

bij mij gaat veiligheid toch wel voor cosmetica of ben ik nu onzin aan het brabbelen??
Remko

Bericht door Remko »

Hoe zichtbaar zijn de richting aanwijzers van andere weggebruikers???


8) 8) 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Bericht door Sanscorp »

goed naar mijn mening. er zijn maar een paar auto's waarvan ik soms twijfel maar dat gebeurd zelden. maar ik ben andere weggebruikers niet, ik ben een motorrijder en het kwetsbaarst in het verkeer :)
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

StudioLahaye schreef:toch zit ik nog een beetje met de zichtbaarheid in mijn maag van die ingekorte knippers.. ik merk dat de standaard lampen al niet eens zo erg opvallen overdag, laat staan die kleintjes?

bij mij gaat veiligheid toch wel voor cosmetica of ben ik nu onzin aan het brabbelen??
Hoi, Ik blijf van mening dat het beplakken van de (zwarte) binnenzijde van de standaardrichtingaanwijzers met aluminiumfolie een aanzienlijke verbetering geeft van de lichtgevendheid/zichtbaarheid.

Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Dgr

Bericht door Dgr »

Goede tip Willem, bedankt!
Morgen maar eens gaan knutselen :)
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Willem schreef:Hoi, Ik blijf van mening dat het beplakken van de (zwarte) binnenzijde van de standaardrichtingaanwijzers met aluminiumfolie een aanzienlijke verbetering geeft van de lichtgevendheid/zichtbaarheid.
Helemaal me eens. :!: :!: Zelf heb ik ze beplakt met aluminium tape dat ik nog had liggen om de naden van de folie onder het laminaat dicht te plakken.
Dgr

Bericht door Dgr »

Heb deze week mn voorste richtingaanwijzers zilver gespoten aan de binnenkant en even wat beeldmateriaal ervan gemaakt.

Richtingaanwijzers gedemonteerd, fitting eruit, licht geschuurd met scotchbrite, primertje voor de hechting en vervolgens zilver gespoten;
Afbeelding

Zonder de kapjes erop kreeg ik het verschil het beste op de foto;
Afbeelding

Al met al een simpel klusje dat de zichtbaarheid enorm ten goede komt.
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

dgr schreef:Heb deze week mn voorste richtingaanwijzers zilver gespoten aan de binnenkant......
Al met al een simpel klusje dat de zichtbaarheid enorm ten goede komt.
Mooie foto's :!:
Inderdaad een klusje van niets, maar een wereld van verschil. Je vraagt je af waarom Suzuki niet standaard de binnenkant voorziet van een weerkaatsende laag......
Plaats reactie