Zien en gezien worden...

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Chris Moto

Zien en gezien worden...

Bericht door Chris Moto »

Stoplicht met LED kwaliteit, heb vanmiddag aan de voorkant (stadslichten) en achter dubbele LED lampen ingebouwd :D
Mensen wat een licht daar wordt je eng van :duim:
Tik ik je nu de rem aan dan branden de LED lampen zo super duidelijk. Geweldig!!


Maar let op, je hebt wel kwaliteit verschil en ook in prijs.
Een goede LED lamp moet je rekenen op zo'n 3 tientjes per set, dus 2 lampjes. Je kunt zo prikken in de originele lamp aansluiting zonder relais.
Je hebt ze ongetwijfeld goedkoperder maar dan heb je ook shit kwaliteit dat niet continue brandt!

Kijk maar eens op XenonLamp.nl

CANBUS LED verlichting is speciaal ontworpen voor auto's met een boordcomputer. Steeds meer auto's zijn tegenwoordig uitgerust met een boordcomputer en deze zorgt voor storingen en foutmeldingen wanneer de originele verlichting wordt vervangen door ledverlichting. LED verlichting die is uitgerust met een CANBUS chip voorkomt deze storingen. Standaard verbruikt LED verlichting namelijk minder stroom dan de originele halogeen lampen, waardoor de boordcomputer denkt dat de lamp kapot is en vervolgens een foutmelding geeft.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Zien en gezien worden...

Bericht door Bacchus »

Die Canbus lampen worden vaak bij nieuwe motoren oa BMW's gebruikt. Dit voorkomt (onterechte?) storingsmeldingen blijkbaar. Bij Mijn V-strom geen probleem om zonder de cambus te rijden dus :duim:
Voor de V-Strom rij ik voor al jaren zonder problemen met een setje (niet Canbus) pilot ledlampjes ipv de stadsverlichting. Snel een 50% goedkoper.
Chineese rommel van 5 euro de set, tja mee eens dan weet je wat je krijgt (heb ze er ook in gehad :oops: )

Maar foto's van Led achterlichten (en natuurlijk de rest van je bolide) zijn altijd welkom :-)}
Zelf de donkergetinte versie erin, wil ook niet meer anders. Goede aanschaf van je geweest!
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Zien en gezien worden...

Bericht door Iron Horse »

Christoph2010 schreef:Je kunt zo prikken in de originele lamp aansluiting zonder relais.
Waarom zou je in vredesnaam (eventueel) een relais moeten toepassen bij ledvervangende lampen voor je achterrem???? Als je over een richtingaanwijzer praat ok, want de knipperfrequentie is bij een standaard relais afhankelijk van de aangesloten weerstand. Maar daar heb je met een rem-/achterlicht niets mee van doen. Dus die redenering klopt niet :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Zien en gezien worden...

Bericht door Patrick8888 »

Dat is 1 van de eerste dingen die ik gellijk vervangen heb van mijn V-Strom, alle gloeibollen vervangen voor LED's. Voor de V-Strom kan je de "gewone" LED's kopen. Speciale voor CAN bus zijn niet nodig en maakt het ook weer wat duurder. Ik weet niet of de nieuwste V- Strom CAN bus.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Chris Moto

Re: Zien en gezien worden...

Bericht door Chris Moto »

Christoph2010 schreef:Je kunt zo prikken...
Iron Horse schreef:Waarom zou je in vredesnaam...
thnx Rob, weer bij geleerd... :worship:
Gebruikersavatar
Gjvdree
DL1000 berijder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 28-03-2012, 16:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-1000 GT (2006)
Woonplaats: Assendelft

Re: Zien en gezien worden...

Bericht door Gjvdree »

Het relais vervangen is alleen nodig als de nieuwe LED knippertjes niet dezelfde weerstand hebben als de originele. Omdat het knipperlichtrelais werkt volgens die weerstand, gaat hij heel snel knipperen. Dan moet het relais vervangen worden door een electronische.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Zien en gezien worden...

Bericht door Iron Horse »

Wat schrijf ik dan 3 posts eerder ..... :roll:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie