hulsen stekkers en isolatiehoezen: wat past bij wat?

draadjes, lampjes
Plaats reactie
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

hulsen stekkers en isolatiehoezen: wat past bij wat?

Bericht door PvdBogaard »

Hoop dit weekend mijn projector te kunnen inbouwen.... Ben bij Wouter geweest, en hij heeft inmiddels Audi Q5 OEM 3" projectoren. Mijn oude (edoch nog steeds niet gebruikte) D2s ingeruild en hem de inbouw laten doen (tja allerhande horror stories alhier, en bovendien net een nieuwe keuken die door vrouwlief hevig beschermd wordt ....)
De nieuwe SMT (yessss, afgelopen vrijdag afgeleverd) heeft helaas maar een klein koplampje en unit, zodat ik de bedrading, de balast, in het opbergbakkie moet plaatsen. En dus moeten er wat kabeltjes verlengd.

Wil dus wat 12V draadjes verbinden (2 draden voor grootlicht schakelaar, 3 draden van de oude halogeenverlichting die het relais moeten aansturen). Heb hiervoor de stekkertjes/moffen van Conrad:

De stekkermof
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/7369 ... view1&rb=1

En de bijbehorende stekker:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/7373 ... view1&rb=1

Bovenstaand kan je natuurlijk verbinden en inpakken met krimpkous :) Wil de stekkerfunctionaliteit behouden, den hiermee ontstaat de vraag: wat voor isolatiemateriaal moet ik hiervoor gebruiken. Ik vind een PVC huls:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/7355 ... view1&rb=2

Maar heb het idee dat deze voor de "mof" is. Wat is nu de bijbehorende PVC isolatie voor het stekkertje?

En hoe heet zo'n dingetje?

Verder kijkende zie ik allerhande hardpvc beschermings "blokjes". Van twee tot veel polig. Is zo'n blokje nu compleet. Of heb je een blokje nodig voor het mofje, en een andere (welke dan?) voor het stekkertje?
Er staat bij Conrad zoveel dat ik het overzicht even kwijt ben. Hoop dat iemand hier wat aanwijzing kan geven in deze.

Als het klaar is kan ik dan eindelijk de ECR 2012 gaan proberen :schater:

Weet iemand trouwens aan/uit schakelaars die waterdicht zijn en op/in het dashboard/kuipdelen geplaatst kunnen worden. Zie wel mooie stekkers (het oog wil ook wat natuurlijk), maar lijkt erop dat dit voor in de (droge) auto is...
(http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8564 ... elaar-12-V)
Laatst gewijzigd door PvdBogaard op wo 17-04-2013, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert_vd_B

Re: hulsen stekkers en isolatiehoezen: wat past bij wat?

Bericht door Robert_vd_B »

De laatste drie linkjes werken niet....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: hulsen stekkers en isolatiehoezen: wat past bij wat?

Bericht door Iron Horse »

Ik kon alleen de eerste aanpassen, die andere ontbreekt teveel informatie van. Links a.u.b. altijd tussen de URL tags zetten. Zo dus:

Code: Selecteer alles

[url]http://www.conrad.nl/ce/nl/product/737279/Pl-stekkermof-63x08-messing-blank[/url]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: hulsen stekkers en isolatiehoezen: wat past bij wat?

Bericht door PvdBogaard »

@Iron Horse: bedankt voor de poging. Heb de andere nu aangepast. En geprobeerd. Lijkt nu te werken.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: hulsen stekkers en isolatiehoezen: wat past bij wat?

Bericht door PvdBogaard »

nog niemand die wat meer ervaring heeft met moffen, stekkers, en plugisolatie?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: hulsen stekkers en isolatiehoezen: wat past bij wat?

Bericht door Iron Horse »

Je maakt het jezelf te moeilijk. Je kunt bij elke autozaak en vaak ook in de 5 euro bak van de Gamma (o.i.d.) reeds geïsoleerde schuifklemmetjes kopen die je met (vaak al meegeleverde) krimptang kunt monteren. Dan hoef je niks samen te stellen uit losse componenten. En er is een grote kant en klare variëteit aan kabelklemmetjes enz. verkrijgbaar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: hulsen stekkers en isolatiehoezen: wat past bij wat?

Bericht door DesertStrom »

Ik haal mijn stekkertjes HIER vandaan. (nee, geen aandelen)
Zijn ietjes duurder, maar compleet, nooit gezeur of vochtproblemen, zelfs bij regelmatig los/vast maken.
Diekstra

Re: hulsen stekkers en isolatiehoezen: wat past bij wat?

Bericht door Diekstra »

Ik ben het met DesertStrom eens, bij RDAE heb je goede spullen voor niet al teveel geld.

Enige opmerking welke ik wel heb is dat je uit moet kijken bij het verlengen van de kabels tussen balast en lamp, dit is een hoogspanningsdeel en dat brengt wat extra risico en zorg met zich mee. Het verdient de voorkeur om dat standaard te houden. De voeding van de balast is gewoon 12V, dat kan je verlengen zoals nodig is...
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: hulsen stekkers en isolatiehoezen: wat past bij wat?

Bericht door Dyrck »

PvdBogaard schreef:Weet iemand trouwens aan/uit schakelaars die waterdicht zijn en op/in het dashboard/kuipdelen geplaatst kunnen worden. Zie wel mooie stekkers (het oog wil ook wat natuurlijk), maar lijkt erop dat dit voor in de (droge) auto is...
(http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8564 ... elaar-12-V)
Ik heb bij een watersportzaak simpele aan-uit schakelaars gekocht , waar een soort condoompje overheen gaat.
Deze heb ik op het dashboard gezet (schuin rechtsonder de km.teller), zodat ik tijdens het rijden deze met m'n linkerhand kan bedienen.

Afbeelding
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie