L2 achterrichtingaanwijzer vervangen.

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

L2 achterrichtingaanwijzer vervangen.

Bericht door Kristof »

Hé,

Ik ben bezig de richtingaanwijzers te vervangen, de 2 voorste waren geen enkel probleem.
Maar de 2 achterste.....hoe geraak je daar gemakkelijk aan?
Ze los krijgen is een beetje prutsen, maar de nieuwe vast krijgen? Is er een tip voor? dient er iets gedemonteerd te worden?

Thanks,

Kristof.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: L2 achterrichtingaanwijzer vervangen.

Bericht door Iron Horse »

Als het een beetje lijkt op de K serie dan is het 't gemakkelijkste om de bagagedrager te demonteren en dan het hele achterspatbord. Dan kun je er gemakkelijk bij. Maar misschien is de L2 wel weer net iets anders :roll: Aan de micro fiches te zien is het bijna hetzelfde.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: L2 achterrichtingaanwijzer vervangen.

Bericht door Kristof »

Thanks voor het snelle antwoord, das toch al snel enkele uurtjes werk om de achterkant te demonteren?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: L2 achterrichtingaanwijzer vervangen.

Bericht door Iron Horse »

Nee hoor, is maar iets van 6 bouten voor het bagagerek en 2 schroeven aan de zijkant van het spatbord. Dus met een kwartiertje eraf en een kwartiertje erop moet het lukken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-Wolf

Re: L2 achterrichtingaanwijzer vervangen.

Bericht door V-Wolf »

Hoi Kristof,

Ik heb onlangs ook geknutseld aan de achterrichtingaanwijzers van m'n L2. Eenmaal uitgevogeld hoe alles verbonden zat, was het - zelfs voor een leek als ik :D - een fluitje van een cent om de achterrichtingaanwijzers los te krijgen. Inderdaad in 15 minuutjes.
  • Zadel en bagagerek eraf
  • Aan beide kanten de 2 zwart plastic "splitpennen" die de kunststof kuipdelen bij elkaar houden voorzichtig los wrikken en eruit trekken
  • De 2 inbusbouten op het achterspatbord losdraaien (kunnen behoorlijk vast zitten)
  • De 2 stekkers ontkoppelen van de kabelboompjes die van onder het zadel naar achter lopen
  • Het achterspatbord voorzichtig loswrikken, te beginnen bij de inbusbouten
  • Eventueel ook het zadelslot demonteren als je het achterspatbord er helemaal wilt afhalen
  • Stekkers van de achterrichtingaanwijzers ontkoppelen
  • Elke richtingaanwijzer zit slechts met 1 moertje vast
  • De bedrading kan met stekker en al door het gat naar buiten worden getrokken
Succes!

Groeten,
Frank
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: L2 achterrichtingaanwijzer vervangen.

Bericht door Kristof »

Frank dank je voor de werkwijze, ik had zelf niet zo onmiddellijk een idee, morgenavond direct is uitvoeren :P
Plaats reactie