sleutel niet meer om te draaien in contactslot

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roadrunner
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 10:30
Mijn motor is een: V strom 650 Touring bj 2006
Locatie: Noordwijk ZH

sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Roadrunner » di 09 apr 2013, 16:53

Weet iemand een oplossing voor het niet meer kunnen omdraaien van de sleutel in het contact slot? Het is steeds moeilijker om de motor van stuurslot af te halen. Nu bijna helemaal niet meer mogelijk. Ik heb al geolied in het slot maar het maakt niks uit. Ik gebruik de Vstrom ook voor mijn werk en ik zet hem zeker 6x per dag op het stuurslot maar dat mag volgens mij niet zo veel uitmaken. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1033
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 19:42

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Hunter6 » di 09 apr 2013, 17:15

Ik ben bang dat je aan en nieuw slot toe bent. ZSM naar de Suzuki dealer zou ik zeggen. :(

Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 456
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Voogie » di 09 apr 2013, 17:20

Misschien de pen van het stuurslot die niet mee werkt en klemt?
Blije DL1000 rijder!

Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1241
Lid geworden op: za 27 jan 2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra
Locatie: Almere

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Dyrck » di 09 apr 2013, 18:43

Eerst WD40 proberen !
Groeten;
Dyrck


Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 129
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Locatie: Limburg

sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Frimeur » di 09 apr 2013, 19:05

Helpt het ook niet als je de druk van het slot een beetje weghaald? Bewegen met het stuur?
Ik kan me voorstellen dat de pen ( die in je balhoofd gaat) een beetje is ingeslagen en daardoor niet soepel meer glijdt.
Ik zou het slot demonteren dat pennetje opsporen en glad vijlen.
Maar ook je sleutel kan wat versleten zijn dus probeer eerst de reserve eens voor je gaat demonteren.

Gebruikersavatar
Roadrunner
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 10:30
Mijn motor is een: V strom 650 Touring bj 2006
Locatie: Noordwijk ZH

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Roadrunner » di 09 apr 2013, 19:46

WD 40 heb ik al geprobeerd en ook het stuur bewegen tijdens het draaien van de sleutel.
Reservesleutel ga ik proberen. Goede tip. Bedankt.

Maar ik vind dat 50000 km en een leeftijd van 7 jaar toch niet dusdanig dat een contactslot vervangen dient te worden.

Eerst de reservesleutel maar eens proberen.

Jullie lezen wel hoe dat af loopt.

:bye:

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2767
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Tulipan » di 09 apr 2013, 20:47

Tis dat het een klus is, anders had je mijne kunnen hebben, nog nooooit gebruikt :oops:
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 129
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Locatie: Limburg

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Frimeur » di 09 apr 2013, 22:52

Omdat ik nieuwsgierig was hoe zo'n slot er van binnen uitziet. Kwam ik op stromtroopers een bruikbaar verhaal tegen. De pinnetjes, meer een soort schuifjes, in het slot zijn van messing. Deze slijten gemakkelijk. Steek je de sleutel in en zijn ze wat versleten dan blijven ze een beetje uit het slotcilinder steken. Ergo je sleutel wil niet draaien. Hetzelfde als bij een versleten sleutel. Haal je cilinder uit het slot. Steek sleutel in slotcilinder en vijl de uitstekende puntjes eraf. Nu kan de cilinder weer gemakkelijk met ingestoken sleutel draaien in het slothuis (als dat zo heet tenminste).
Je kan natuurlijk ook alle schuifjes weglaten. Kan je met huissleutel/schroevendraaier/theelepel/etc. de motor ook starten :schater:

The how to:
stromtroopers

Succes met de fix!

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2258
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Wullebolle » wo 10 apr 2013, 07:00

Kan ook dat je sleutel versleten raakt en de pinnetjes in hetb slot niet meer voldoende wil "meenemen".
Probeer es of het slot niet beter werkt met je reservesleutel.
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 623
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Locatie: kessel (Belgie)

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Jon » wo 10 apr 2013, 07:32

proberen met reserve sleutel,en als dit hetzelfde is kan je best heel de handel vervangen voor hij helemaal weigert ,
want je zult zien dat dit dan op het het slechtste momment gebeurt.
grt

Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1033
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 19:42

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Hunter6 » wo 10 apr 2013, 11:54

Eens met Jon.
Misschien dat je het met gefrutsel weer wat gangbaar kunt krijgen, zul je zien dat je net in de eifel aankomt, het slot pertinent blijft weigeren.
Je hebt duidelijke signalen dat je slot is versleten. Handel ernaar voordat je echt stil komt te staan want dan kan het zomaar het 4 voudige gaan kosten.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2767
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Tulipan » wo 10 apr 2013, 15:38

Weer wat geleerd; het contactslot is ook het stuurslot :oops:
Zie je wel dat ik het stuurslot dus nog nooit gezocht heb :D

Ik vond op het motorforum het volgende over jouw probleem:

Typisch Yamaha kwaaltje. Op den duur gaat het hele slot vastzitten.

WD40 helpt heel even en maakt het probleem daarna alleen maar erger. Ik had speciaal spul van Abus gehaald en ook dat werkte maar heel kort.

Heb uiteindelijk een flesje grafietpoeder bij Halfords gehaald. Ik heb eerst het slot helemaal ondergespoten met WD40 met de bedoeling alle meuk er uit te spoelen, paar dagen later nog een keer gedaan. Daarna de boel een paar dagen laten drogen, anders gaat het grafiet plakken en klonteren.
Sleutel half in het slot gestoken, beetje grafiet er in laten lopen, met de sleutel het grafiet er ingewerkt. Eerst de sleutel er in en er uit tot dat makkelijk gaat. Dan de sleutel steeds wat verder draaien, af en toe de sleutel ook weer omhoog en omlaag duwen, beetje "masseren" als het ware. Werkt dat niet, dan stoppen en nog een beetje poeder er in werken totdat het slot lekker gaat lopen.
Forceer niets, een afgebroken sleutel is ook niet de bedoeling.

Mijn slot zat helemaal vast. Na de grafietbehandeling, een jaar of drie geleden, geen last meer gehad. Jaartje terug werd ie weer wat stroever, beetje grafiet er in en alles loopt weer prima.


Tevens is het probleem vaak vocht ( regen ). Een ouderwets fotoroldoosje past precies over het slot.
En ik weet niet hoeveel sleutels je aan de bos hebt en of dat allemaal aan het contactslot hangt ?
Maar da' s voor als het probleem opgelost is
Succes
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1868
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door PDvD » wo 10 apr 2013, 15:55

Had ik pas ook last van,. Heb er wat kruipolie in gesprayed en de dag erna wat wd 40 toen het nog niet wilde. Paar dagen later toen het wat warmer was ging alles weer perfect.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 129
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Locatie: Limburg

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Frimeur » wo 10 apr 2013, 17:56

Je kan zoveel WD40, olie of grafietpoeder erin spuiten als je wilt. Als je sleutel of de pinnetjes versleten zijn dan zal dat weinig uitmaken. Ervan uitgegaan dat het ook lastig is om gewoon contact aan te zetten. Gaat dat wel makkelijk dan zit het probleem waarschijnlijk in het mechanisme van het stuurslot (de pen die uit het slot het balhoofd ingaat) en zou smeren toch kunnen helpen.
Ik gebruik overigens nooit het stuurslot want dat is antidiefstal van niks.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8067
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Iron Horse » wo 10 apr 2013, 19:14

Voor diegene die denkt dat de reserve sleutel misschien de oplossing is kan ik alvast vertellen dat die dan wel eens bedrogen uit kan komen. Door slechts 1 sleutel heel vaak te gebruiken slijten sleutel en slot (de pennetjes) op elkaar in. Heb je dus een flink gebruikte en versleten sleutel dan zal de reserve sleutel slecht of in het slechtste geval helemaal niet meer werken. Omdat die nog nieuw is zullen de pennetjes te ver worden verschoven en het slot niet geopend kunnen worden. Dit is misschien extreem, maar het is uit de praktijk. Wil je dit voorkomen dan doe je er goed aan om bijvoorbeeld elk half jaar van sleutel te wisselen. Alleen echt nodig als je heel frequent het slot gebruikt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 129
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Locatie: Limburg

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Frimeur » wo 10 apr 2013, 23:15

Ik blijf benieuwd naar het resultaat van gebruik reserve sleutel en of de tankdop dan ook niet werkt.
Op de foto's bij stromtroopers zie ik een heel simpel systeem waarbij de plaatjes maar één kant, naar binnen worden geduwd. Een plaatjescilinderslot waarbij sleutel tweezijdig kan worden gebruikt die maar enkelzijdig werkt. Het zou dus mogelijk zijn dat de sleutel in één positie beter of wel werkt in de andere positie niet of slechter. Het te veel uitduwen bij gebruik nieuwe sleutel zoals bij een stiftcilinderslot is dus niet waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 10 apr 2013, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8067
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Iron Horse » wo 10 apr 2013, 23:25

Ik weet niet of het een plaat- of cilinderversie betreft en ken ook niet de extreme gevolgen. Inderdaad dus maar afwachten wat de resultaten van de verdere testen en garagebezoek gaan zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 129
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Locatie: Limburg

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Frimeur » do 11 apr 2013, 00:09

Sorry voor de volledige quote, wil je het slot van binnen zien. Klik

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2258
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Wullebolle » do 11 apr 2013, 08:20

@ Iron Horse,

Op mijn vorige motor -diversion900-, en een van men vorige auto's, had ik hetzelfde probleem.
Was instant verholpen door de reservesleutel te gebruiken.
Blijkbaar slijten de tanden van de sleutel toch wat, de hoekjes raken afgerond.
Zal wel niet afgesleten zijn door het schuiven in het slot tegen de plaatjes, maar wel eerder door het jarenlang aan een sleutelbos(je) hangen en bij niet gebruik in een jaszak te verdwijnen.
FF proberen met de reservesleutel kost geen geld en geen tijd.
ps: men sloten krijgen elke maand een drupje naaimachineolie ... ook dat helpt.
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8067
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Iron Horse » do 11 apr 2013, 09:00

Zal dan inderdaad wel het verschil tussen de type sloten zijn. Ik ken het euvel in ieder geval wel van sloten met pennetjes.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Roadrunner
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 10:30
Mijn motor is een: V strom 650 Touring bj 2006
Locatie: Noordwijk ZH

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Roadrunner » do 11 apr 2013, 14:34

Ik heb intussen de reservesleutel gebruikt en het contactslot werkt weer !! :D
Het is nog niet helemaal soepeltjes maar ik denk dat ik het grafiet wat later eens probeer. Ik heb namelijk wel al een flinke slok motorolie in het slot gespoten. Misschien dat het dan gaat klonteren met het grafiet.
Ik denk dat ik eerst maar eens een tijdje met de reservesleutel ga rijden en kijken hoe dat gaat. De tankdop ging inderdaad ook steeds lastiger open. Dus het kan duiden op een versleten sleutel. Is eigenlijk ook niet zo raar want ik start de motor op een werkdag misschien wel 20x aangezien ik van de ene client naar de andere rij. En zet hem evenzo vaak op het stuurslot. Ideaal want het is een hele makkelijke handeling als het werkt.

Bedankt voor de tips. Ik heb weer heel wat geleerd over mijn Vstrom!

MartijnR
DL650 berijder
Berichten: 148
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 18:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2006) (rood)
Locatie: hoorn

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door MartijnR » do 11 apr 2013, 20:25

grafietvet/poeder is niet zo best voor een contactslot.
gewoon niet smeren is beter..
aangezien het gesloten is blijft alles erinzitten.
contactslot bij auto kan je ook niet smeren,
advies niet doen..

groet
beter 1 strom op de weg dan 10 op de sloop

Gebruikersavatar
Pink
Berichten: 217
Lid geworden op: za 14 mei 2005, 22:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 (2005)
Locatie: Soesterberg

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Pink » do 11 apr 2013, 22:14

Heb je nu motorolie in het slot gegoten? Ehh, da's dan waarschijnlijk het begin van het einde. Olie houdt vuil vast en dat is nu het laatste wat je wilt.
En motorolie is gemaakt om te smeren bij een bepaalde temperatuur. Dat ga je in je startslot niet bereiken en blijft de olie dik.
Heb je nog een reservestartsslot?
Welcome my son, welcome to the machine. (Pink Floyd 1975)

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2767
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Tulipan » do 11 apr 2013, 22:35

Even wat remreiniger erin spuiten en een doek onder het slot houden, is ie weer helemaal schoon en vetvrij.
En kun je er een pufje naaimachineolie inspuiten
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door John007 » do 11 apr 2013, 23:27

En ook een busje slotspray kan wonderen verrichten :D
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Gebruikersavatar
Roadrunner
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 10:30
Mijn motor is een: V strom 650 Touring bj 2006
Locatie: Noordwijk ZH

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Roadrunner » vr 12 apr 2013, 08:59

Oke, ik zal remreiniger gebruiken om het slot te reinigen.
Hoop dat het daarna weer goed is.

Gebruikersavatar
Gjvdree
DL1000 berijder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 28 mar 2012, 16:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-1000 GT (2006)
Locatie: Assendelft

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Gjvdree » do 18 apr 2013, 12:08

Grappig de verschillende adviezen hier :D .

Vorige maand heb ik hetzelfde gehad. Ook met de reservesleutel werkte het niet meer.
Bij mij was niet de sleutel versleten, maar de pennetjes van de cilinder.
Natuurlijk niet los te koop ofzo. Ik heb met een vijl de bovenkant van de pennetjes afgevijld.
Ik kan ook melden dan het geen gesloten circuit is, vanaf de cilinder loopt een palletje door naar het stuurslot (onderste deel) en electra.
Ik heb het geheel gekuist met remmenreiniger en daarna gesmeerd met pfte wat geen vuil/vocht aantrekt.
En het werkt weer als een tierelier. Ik heb helaas geen foto's gemaakt.
Het slot zelf zit aan de kroonplaat d.m.v. een 'beveiligde' torx, ik d8 T25. Van stuurslot/electra gedeelte waren de moertjes dolgedraaid om te voorkomen dat het geopend wordt,
maar dit is op te lossen met tegendraadse boortjes voor afgebroken schroeven(action).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1033
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 19:42

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Hunter6 » do 18 apr 2013, 12:36

Het nadeel van het vijlen van de sluit pallen is dat een vreemde sleutel nu ook eerder past. :(

Gebruikersavatar
Gjvdree
DL1000 berijder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 28 mar 2012, 16:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-1000 GT (2006)
Locatie: Assendelft

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Gjvdree » vr 19 apr 2013, 13:10

Lijkt me sterk, ik heb de bovenkant afgevijld. De palletjes staken allemaal ong een halve mm boven de cilinder uit. Met een beetje rommelen aan de sleutel ging het slot nog wel open. Ik heb ze teruggevijld tot aan de cilinder.
Het blijft dus een combinatie van (ik geloof) 8 palletjes. Helaas geen foto's gemaakt. Ik had haast om weer te rijden :D
Daarnaast heb ik ook nog een alarm, en een schijfslot. :twisted:
Het is vijlen of vervangen, en een nieuwe slotenset is vrij duur. :shock: De cilinder alleen is niet te vervangen :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8067
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Iron Horse » vr 19 apr 2013, 21:16

Gelijk heb je. Het is goed om je contact mee aan/uit te zetten, maar niet om (alleen) als diefstalbeveiliging te gebruiken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 355
Lid geworden op: vr 10 apr 2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Locatie: Uitgeest

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door DesertStrom » vr 19 apr 2013, 23:12

Ter illustratie: Een aantal jaar geleden is er een auto van mij gestolen. Volvo, met gecertificeerd alarm. Op de beelden van de bewakingscamera wAs te zien dat het ongeveer 45 sec duurde om de auto te starten en weg te rijden.

Dus heb niet de illusie dat een stuurslot voldoende is om een motor tegen diefstal te beschermen. Zelfs een schijfrem slot tik je er in een paar seconden vanaf. Vastketenen aan een lantarenpaal o.i.d. met een akelig dikke geharde ketting is het enige dat genoeg vertraging oplevert om de graai-vingers naar iets anders uit te laten kijken. En zelfs dan nog is het niet 100%.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 19 apr 2013, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2767
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Tulipan » vr 19 apr 2013, 23:53

Je zou bijna geen motor meer kopen O:-)
Da's het nadeel van bezittingen; hoe meer je hebt, hoe meer angst dat iets daarvan gestolen/kapot gaat.
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Gjvdree
DL1000 berijder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 28 mar 2012, 16:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-1000 GT (2006)
Locatie: Assendelft

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Gjvdree » ma 22 apr 2013, 17:46

En verzekeren tegen diefstal. Voorkomt het niet, maar als het gebeurt verzacht dat het leed. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Stefan H
Berichten: 45
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 07:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)
Locatie: Almere

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Stefan H » wo 25 jan 2017, 10:11

Even het stof van een wat ouder topic af blazen....

Helaas krijg ik de sleutel niet meer fatsoenlijk gedraaid in het contactslot.
(ik heb het bovenstaande allemaal doorgelezen en mijn contactslot is gewoon echt defect)
En de handelaar geeft uiteraard niet thuis, geen garantie zegt hij. Ik krijg een paar tientjes van hem uit coulance.
En ik heb geen zin om uitgebreid een welles/nietes gevecht met hem te voeren hierover.

Weet iemand een adres waar ik een complete set kan kopen voor een mooie prijs?
Want het liefste vervang ik wel gelijk alle sloten zodat ik niet met verschillende sleutels hoef te werken.
Of heeft er eventueel iemand ervaring met het vervangen van het contactslot voor een systeem zonder sleutel (met transponder)?
Zo'n systeem zag ik namelijk ook voorbij komen tijdens mijn Google zoektocht.

Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 632
Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Marian » wo 25 jan 2017, 19:30

Particulier of bedrijf? Als het een bedrijf is ben ik wel benieuwd naar de naam want als je binnen een week al geen service mag verwachten loop ik die deur liever voorbij. Succes met alles.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6474
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Sparkle Black Peter » do 26 jan 2017, 01:04

Gekocht bij Kipa motoren toevallig??

Hier 3 complete setjes: van € 100,= tot €130,=

https://www.motorparts-online.com/nl/su ... /201224803
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Stefan H
Berichten: 45
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 07:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)
Locatie: Almere

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Stefan H » do 26 jan 2017, 13:21

Nee niet bij Kipa. Heb de motor in Dongen gekocht, maar ik begreep dat hij een bedrijf wil vestigen in Goirle binnenkort. Dus de naam noemen zal weinig nut hebben, denk dat die binnenkort wijzigt.

Hij had er 2 staan, die van mij en een black rhino van 2008 met 6x.000 km op de teller. Hij had de motoren van een stel, die ruilden de v-stroms in en zijn met 1 motor weer de deur uit gegaan.

In ieder geval bedankt voor de hulp. Er is nu een set onderweg, komt morgen binnen als het goed is. Van het weekend eens kijken of ik de sloten kan wisselen.

Stefan H
Berichten: 45
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 07:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)
Locatie: Almere

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Stefan H » za 28 jan 2017, 20:21

Vandaag het vervangende contactslot gemonteerd. Wat een gepriegel alleen om dat rotstekkertje los te krijgen zeg! Leverde de nodige *#&€#** uitspraken op. Maar het is gelukt en deze gaat in ieder geval lekker soepel.
Voor montage ook maar even wat WD-40 op losgelaten :D

Gebruikersavatar
Nobbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 22 okt 2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Nobbie » vr 26 mei 2017, 17:41

ik ben nu op het werk en krijg mijn contact slot ook niet meer om kan iemand mij vertellen hoe ik het contactslot los krijg? moet ik de bovenste plaat los halen? ik hoop toch echt van niet.

grt rob

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door John007 » za 27 mei 2017, 00:20

Het slot zit via de onderkant vast.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Gebruikersavatar
Nobbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 22 okt 2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Nobbie » za 27 mei 2017, 16:19

ok, aan de onderkant vast met veiligheid torx waarschijnlijk. Ik ga eens kijken of ik er bij kan.Bedankt voor de info

update; met de inmiddels thuis gehaalde reserve sleutel lukt het wel om te starten maar ik denk dat het wel verstandig is om een slot er in te zetten,

Grt Rob

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door John007 » za 27 mei 2017, 17:09

Of een sleutel na laten maken en deze proberen
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Gebruikersavatar
Nobbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 22 okt 2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Nobbie » zo 28 mei 2017, 17:04

Copy maken van de sleutel is mss ook wel een idee maar ik denk dat het slot eerder slijt dan een sleutel miss toch handig om het slot te vervangen maar bedankt voor de tip

Plaats reactie