Startmotor

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Remko

Startmotor

Bericht door Remko »

Afgelopen weekeinde vanuit de Pyreneeën terug gereden naar huis. Vanaf zaterdag middag echter niet meer aan normaal starten toe gekomen..... 2 dagen lopen aanduwen en thuis maar eens gaan kijken wat er aan de hand was. Volgens een Suzuki dealer zou mijn startmotor na 80.000 km wel eens stuk kunnen zijn, maar voor eventjes 300 euri was er wel aan een nieuwe te komen.

Daar het geld in mijn portemonnee mij zeer dierbaar is, eerst zelf maar eens gaan gluren. Startmotor verwijderd, opengesleuteld en tot de ontdekking gekomen dat de koolborstels niet meer helemaal aan de gestelde eisen voldeden....

Bij een plaatselijk autobedrijfje een paar koolborstels gehaald, in ruil voor 4 gevulde koeken. Op maat gevijld, vast gesoldeerd en nu weer de eigenaar van een vlot startende DL650!!!
Het zelf sleutelen aan een 5 jaar oude DL heeft zo zijn kosten voordeel!!

8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Startmotor

Bericht door Iron Horse »

Tja, zelfs de garages houden niet meer van zo ver/intensief sleutelen. Gooi er maar meteen een nieuwe op is veel gemakkelijker. Dat je dat meteen een smak geld kost kan ze niet schelen. Maar je moet het natuurlijk ook wel weten en kunnen. Laatst nog een 150 euro kostende slijpmachine die niet meer wilde draaien (na 35 jaar :roll: ) Condensator eruit, nieuwe erin en voor 5 euro loopt ie weer als een zonnetje. Inderdaad zelf sleutelen levert snel wat op.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Startmotor

Bericht door John007 »

Kijk en dat is dan toch maar weer mooi :duim:
Een voorbeeld van iets waar een ander weer zijn voordeel mee kan doen.
En voor een paar centen kun jij weer :-)}
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Plaats reactie