Intercom, stroompunt nodig die met contact wordt onderbroken

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gast

Intercom, stroompunt nodig die met contact wordt onderbroken

Bericht door Gast »

Hallo Vstrommers,

Ik wil graag een intercom systeem aansluiten op een stroompunt die met het contact wordt onderbroken.
Hierbij graag een zo makkelijk mogelijk punt waar de kans op schade het minst is.

Ik had zelf gedacht aan het draad van het achterlicht, echter ik kom er niet bij onder het plastic.

Aan het eind van het zadel, rand parallel aan gereedschapssetje zit wel een strekker die niet gebruikt wordt.
Is dit toevallig een plus die ik kan gebruiken???

Ik ben degene die me kan helpen zeeeer dankbaar.
Heb net 3 uur staan uit te vinden hoe dit moet ;-(.

Groeten,

Peter Baard
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Kijk even hier, daar kun je de (Engelstalige) werkplaatshandboeken dowloaden. Die staan in PDF en kun je flink uitvergroten. Daar staat ook het elektrische schema in. Het stekkertje is trouwens niet bedoeld voor jouw soort gebruik maar voor een testfunctie. Er zit ook nog een stekker onder de tank die bedoeld is voor handvatverwarming. Die is ook bruikbaar en wordt ook geschakeld door het contactslot.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Gelukt!!!

Bericht door Gast »

Na goede uitleg van LeChef over het lezen van stroomschema's is het ons eindelijk gelukt. We hebben een bruine draad gepakt die terugkwam van het achterlicht.

Groeten,

Peter

P.s. Was wel grappig dat een scheepswerf het stroomschema getekend heeft
Titoturbo

Re: Gelukt!!!

Bericht door Titoturbo »

pmbaard schreef:Na goede uitleg van LeChef over het lezen van stroomschema's is het ons eindelijk gelukt. We hebben een bruine draad gepakt die terugkwam van het achterlicht.

Groeten,

Peter
Gaat je intercom dan niet uit als je je verlichting uitzet, of zie ik dat verkeerd...Als dat niet zo is, zou je mij dan kunnen vertellen waar die bruine draad ongeveer loopt?? :P
Bandit

Re: Gelukt!!!

Bericht door Bandit »

Titoturbo schreef:
pmbaard schreef:Na goede uitleg van LeChef over het lezen van stroomschema's is het ons eindelijk gelukt. We hebben een bruine draad gepakt die terugkwam van het achterlicht.

Groeten,

Peter
Gaat je intercom dan niet uit als je je verlichting uitzet, of zie ik dat verkeerd...Als dat niet zo is, zou je mij dan kunnen vertellen waar die bruine draad ongeveer loopt?? :P
VERLICHTING UITZETTEN OP EEN V-STROM ????
Ik neem aan dat je dan wel zo hier en daar een paar draadjes moet doorknippen :lol:

8)
Ikke

Re: Gelukt!!!

Bericht door Ikke »

bandit schreef:[
VERLICHTING UITZETTEN OP EEN V-STROM ????
Ik neem aan dat je dan wel zo hier en daar een paar draadjes moet doorknippen :lol:

8)
Ligt er maar net aan hoe oud je V-Strom is! :wink:

Marco
Plaats reactie