Vervanging naar LED

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Edwinvw

Vervanging naar LED

Bericht door Edwinvw »

Beste forumleden,

Graag zou ik mijn motor willen vervangen naar LED verlichting. Nu zie ik op het forum meerdere topic's daarover, maar dan gaat het vaak allemaal om oudere modellen. Ik heb een model van 2011
Ik wil graag mijn achterlicht, kentekenplaatverlichting en richtingaanwijzers vervangen voor LED licht. Als ik dit alles ga vervangen is het dan ook nog nodig dat ik een weerstand er tussen moet
zetten? Of hebben jullie misschien nog andere tips?

En nog een vraagje...
Ik heb voor deze motor een Yamaha FZ6 s2 ABS gehad en daar had ik de originele LED richtingaanwijzers op zitten. Na wat vergelijkingen op internet vond ik deze toch wel
de mooiste (niet de goedkoopste), maar zouden deze ook op mijn V-strom kunnen??

Alvast bedankt!

Ps. Als het allemaal zover is hou ik jullie op de hoogte hoe het is geworden!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Vervanging naar LED

Bericht door Iron Horse »

Aansluiting is zoals in al die eerdere topics al is verteld met de weerstanden of het andere relais voor de knippers. Voor het achterlicht en kentekenplaat is dat uiteraard niet van toepassing. Of die andere knippers ook op de V-Strom passen hangt ervan af hoe ze bevestigd zijn. Ik heb eenvoudige universele knippers (geen Led, maar dat maakt niet uit) geplaatst. Daar is een kleine mechanische aanpassing voor nodig, maar elektrisch maakt het niet uit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Edwinvw

Re: Vervanging naar LED

Bericht door Edwinvw »

Alvast een voorproefje hoe het is geworden! Details volgen nog, zal dan met gewone camera foto's maken.
Wacht nog op achterlicht en relais!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Vervanging naar LED

Bericht door Iron Horse »

Zo te zien heb je de basis van de originele gebruikt. Dan is een iets gedetailleerdere foto wel op z'n plaats denk. We wachten af. Lijkt zo al wel een verbetering.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Edwinvw

Re: Vervanging naar LED

Bericht door Edwinvw »

Zie hieronder een aantal plaatjes hoe het is geworden. Vragen zijn altijd welkom!

Totaal plaatje nu alles er op zit. Heb het spatbord tot onder de bevestigings gedeelte afgezaagt en er een mooi schuinkantje aan gemaakt.
Afbeelding

Reflector met rvs stripje en schroeven/boutjes vastgezet aan kenteken.
Afbeelding

LED kentekenplaat verlichting er opgezet, merk: Koso® gekocht bij motozoom.nl
Afbeelding

LED achterlicht, gekocht bij Motorcorner.nl. En slotje van zadel zwart gespoten.
Afbeelding

LED richtingaanwijzers, merk: Barracuda Quadra. Deze heb ik op de (helft) van de oude bevestingsdelen gezet van de oude verlichting.
Heb het met Dicht&Vast-kit (MS-polymeer) vast gezet, omdat het gat M12 was en de verlichting M10. Zowel achter als voor heb ik dit gedaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Vervanging naar LED

Bericht door Voogie »

Die nieuwe knippers zien er heel appart maar wel heel erg fragiel uit zo! Ben je niet bang dat ze er heel snel naast liggen? Lijkt of je ze er zo heel snel afschopt bij het op- of afstappen. Ik had ze zo dicht mogelijk op het spatbord gemnteerd denk ik.
En heb je misschien een foto met branden dnippers? Ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet. :duim:
Blije DL1000 rijder!
Edwinvw

Re: Vervanging naar LED

Bericht door Edwinvw »

Vind ze zelf ook wel appart, maar wel erg mooi. Zijn knippers die niet veel voor komen!
Ze zitten ongeveer op de zelfde breedte als de oude en daar kwam ik ook niet tegen aan, heb er tot nu toe in ieder geval geen last van gehad.

Foto zal ik van de week even naar kijken
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 29-08-2012, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Sphinx

Re: Vervanging naar LED

Bericht door Sphinx »

Prachtig! Precies de knippers en het achterlicht wat ik ook wil! Wat heb je allemaal nodig om die knippers te monteren? Zie het niet echt zitten om de boel te moeten kitten enzo..

*edit

Oeps... oud topic..
Plaats reactie