Accu snel leeg

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Quisp001

Accu snel leeg

Bericht door Quisp001 »

Hallo, mijn accu raakt erg snel leeg, na een week heb ik niet genoeg stroom meer om hem te starten. Accu is nagenoeg nieuw (3 maanden oud). Kan het liggen aan mijn Garmin navigatiesysteem? Deze is alleen aangesloten maar het display zelf staat er niet op.
Heeft iemand tips?
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Accu snel leeg

Bericht door Silverstorm »

Bedoel je dat de gps niet in de houder zit of wat?
Als ie niet in de houder zit zal er misschien een minimum aan stroom verbruikt worden maar mag zeker je batterij niet leeg zijn na een week.
Misschien is het gewoon een slechte batterij.
Laatst gewijzigd door Silverstorm op do 17-05-2012, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Accu snel leeg

Bericht door Voogie »

Check de accu spanning als de motor afstaat, stationair draait en bij verhoogd toerental. De spanning moet tussen de 12 en 14V varieeren. Klopt dit dan weet je in ieder geval of de dynamo z'n werk doet.
Als dat oke is kan je altijd de accu eens een week afkoppelen om te zien of de accu dan wel vol blijft, misschien een lekstroom via een gebruiker?

Kortom veel om te proberen. Succes.
Blije DL1000 rijder!
Quisp001

Re: Accu snel leeg

Bericht door Quisp001 »

Precies
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Accu snel leeg

Bericht door Iron Horse »

Even de minpool loshalen en er een Ampéremeter (mulimeter op stand Amp zetten) in serie mee zetten. Liefst een digitale multimeter. Hoog beginnen (is waarschijnlijk iets als 200m) en dan stapje voor stapje lagere waardes als dat nodig is. Loopt er nog een (lek)stroom dan moet je dat zo kunnen uitlezen. Een stroomverbruik van bijvoorbeeld 50 mA trek in 24 uur al 1,2 Ampére uit je accu die zelf maar 10 AH is. Dus dan is het na 7 dagen echt einde oefening. Ook een (veel) lager verbruik geeft al snel problemen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie