Ze start niet meer

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Ze start niet meer

Bericht door Sparky »

Hoi beste lezers,
zaterdag ben ik naar de motorbeurs geweest, 120Km
Thuis gekomen de motor af laten koelen en even lekker gewassen.
Met de hoge druk spuit afgespoten.
Nu start hij niet meer.
De verlichting gaat wel branden, de injectoren hoor ik ook aangaan.
Koppelings contact werkt, evenals het contact van de zijstandaard.
Als ik hem probeer te starten gaat de verlichting uit zoals normaal gebruikelijk.
30 A zekering gewisseld geeft ook geen resultaat.
Is de accu na de winter misschien te zwak geworden?
Ik hoor niets klikken of zoiets.
Wie kan mij op het goede spoor zetten.
(Ik ben wel van plan een oplader te kopen die hem ook kan testen.)
En ik had op de beurs nog wel een mooie koffer set voor haar gekocht.

Groeten Sparky
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Ze start niet meer

Bericht door Dyrck »

Het eerste waar ik aan denk is toch een vochtprobleem.
Misschien heb je in je enthousiasme toch ergens een stekker vol water gezet.
Laat de motor eens een tijdje drogen en kijk of het probleem er dan nog steeds is.
Als je lampen nog branden en je hoort de injectie zoemen, dan is het zeker geen accuproblee.

Succes!
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Ze start niet meer

Bericht door Sparky »

Daar had ik ook aan gedacht, vandaar dat ik al het een en ander had gecheckt.
Kan het soms zijn dat de start knop vol water staat, dat ga ik even checken.
Dat kan haast niet want anders valt de verlichting niet uit als ik hem start.
Tot later.
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Ze start niet meer

Bericht door Sparky »

Even geprobeerd droog te blazen met een compressor.
Helaas geen resultaat.
Het lijkt alsof het startrelais niet inkomt.
Whisper

Re: Ze start niet meer

Bericht door Whisper »

Hoe weet je zo zeker dat de koppeling schakelaar naar behoren werkt?

trek de stekker van de schakelaar af. en verbind de 2 draden met elkaar. kan desnoods met een peperclip
JeroenM

Re: Ze start niet meer

Bericht door JeroenM »

Ik zit niet heel goed in de materie, maar volgens mij werkt de koppelingsschakelaar wel. Anders zouden de lampen volgens mij niet uitgaan.
Whisper

Re: Ze start niet meer

Bericht door Whisper »

JeroenM schreef:Ik zit niet heel goed in de materie, maar volgens mij werkt de koppelingsschakelaar wel. Anders zouden de lampen volgens mij niet uitgaan.

nope. that is not the case. zelfs als de motor loopt. en je duwt op de startknop, dan gaan de lichten ook uit.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Ze start niet meer

Bericht door Wullebolle »

Als de benzinepomp zoemt en op druk komt (tzijn niet de injectoren die zoemen), en de lampen worden onderbroken als je op de startknop duwt, en je hoort geen relais klikken, dan zal je accu wel in orde zijn.Zeker na je lange rit.

Je zegt dat de zijpootbeveiliging en het koppelingscontact wel werkt. Hoe weet je dat als ie niet start?
Kans is reeel dat je met de hogedrukspuit (tssss) de startbeveiliging van de zijpoot hebt getoucheert.
Vochtprobleem nou nee ... ding kan tegen nogal wat water. Maar het mechanisch gedeelte van de zijpoot startonderbreker kan wel vastzitten. Volgespoten met slijk waardoor het knopje binnenin niet meer goed werkt > ff bewerken met wd40 en met de hand een beetje de plunjer in/uit duwen. Of zelfs het lichte kabeltje ernaartoe kan door de hogedrukspuit zijn losgekomen.
Kijk dat maar eerst na ...

btw, als je motor op contact staat, benzinepomp heeft gezoemd, zijpoot ingetrokken, bak in neutraal, koppeling ingetrokken, dus net voor je op de startknop duwt, wat staat er dan op de lcd op het dashboard? het woord CHEC of het klokje of de letters FI?
Klokje is normaal, CHEC is kijk de rode knopna (zoemen van pomp of niet doeternietoe), en de ontstekings zekering (alzaldie welgoed zijn als de naftpomp zoemt). FI= fuel injection fout, wsch een van de vele sensoren van slag vanwege de hogedrukspuit?

Er van uitgaande dat de startmotor niet werkt uiteraard.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Ze start niet meer

Bericht door Sparky »

Het display geeft geen check aan, en wel als ik de zijstandaard uitzet.
Ook geeft hij geen F1.
Als je het contact aan zet terwijl hij op de zijstandaard staat en je drukt de motor in zijn 1 dan geeft hij check aan (prima toch).
Klap je vervolgens de zijstandaard in dan hoor je de pomp weer en komt de klok weer te voorschijn. (ook goed)
Als je vervolgens de startknop indrukt dan gaat het licht uit, klopt ook dat wordt namelijk door het startrelais geregeld.
Maar starten helaas niet, lijkt mij toch de startmotor, al hoor ik helemaal niets.
Als ik erover nadenk dan ga ik eerst maar eens een volt metertje aansluiten op de startdraad i.p.v. de startmotor.
Misschien is de aansluiting op de startmotor wel hevig gecorrodeerd.
Helaas zal dat volgend weekend moeten gebeuren daar ik weer een weekje voor het werk weg ben.
Ik neem wel mijn labtop mee om jullie reacties te kunnen lezen.
Bedankt alvast voor jullie hulp.
Groeten Sparky
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Ze start niet meer

Bericht door Soesko »

Hoe staat het met de killswitch, staat die op run en heb je daar niet toevallig water in gespoten. Ik heb hetzelfde ooit meegemaakt bij een oude GSX en die startte weer toen ik hem even had laten staan om te drogen. Zet je motor eens een dag in een warme ruimte.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ze start niet meer

Bericht door Iron Horse »

Dan krijg je ook de CHEC in je display.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Ze start niet meer

Bericht door Sparky »

De killswitch heb ik ook al even getest en werkt ook naar behoren.
Whisper

Re: Ze start niet meer

Bericht door Whisper »

als de killswitch verkeerd staat dan draait de brandstofpomp niet

en niet gaan meten, moeilijk gaan doen. eerst de koppelingsschakelaar goed nakijken
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ze start niet meer

Bericht door Bozobin † »

EN METEEN DIE HOGEDRUKSPUIT EEN ROTSCHOP GEVEN !!!!

Nu kost het je een electrisch probleem, straks een ketting en/of lagers.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Ze start niet meer

Bericht door Wullebolle »

Nuja, de startrelais kan ook om zeep zijn natuurlijk.
Zou zeer toevallig zijn, maar murphy kennende ...

Maar idd eerst wat Whisper opperde: de koppelingsschakelaarstekker losmaken en doorverbinden. Al was het maar om te bevestigen dat dit niet het probleem zou zijn = problem solving by elimination. De rode knop en de startknop en de zijpootbeveiliging en de neutraalstandbeveiliging zijn al goedgekeurd. Allemaal enkelpolige schakelaartjes die al bewezen een reactie gaven en dus werken zoals het hoort.

Of zou de accu toch te weinig prik kunnen hebben om de startrelais te doen overgaan?
Spooky Action At A Distance !
Whisper

Re: Ze start niet meer

Bericht door Whisper »

Wullebolle schreef:Nuja, de startrelais kan ook om zeep zijn natuurlijk.
Zou zeer toevallig zijn, maar murphy kennende ...

Maar idd eerst wat Whisper opperde: de koppelingsschakelaarstekker losmaken en doorverbinden. Al was het maar om te bevestigen dat dit niet het probleem zou zijn = problem solving by elimination. De rode knop en de startknop en de zijpootbeveiliging en de neutraalstandbeveiliging zijn al goedgekeurd. Allemaal enkelpolige schakelaartjes die al bewezen een reactie gaven en dus werken zoals het hoort.

Of zou de accu toch te weinig prik kunnen hebben om de startrelais te doen overgaan?

Dan zou hij wel 1 klik moeten horen. of hij is zo verschrikkelijk leeg. maar dat geloof ik niet.

mocht de koppelingsschakelaar naar behoren functioneren, dan kan je altijd nog de 2 grote contacten op het startrelais door verbinden, b.v. met een punttang, of een sleutel 26mm ofzo. iets wat beide contacten raakt, schrik niet van de vonk! en, for god seek, zorg dat de motor in de vrij staat.
Afbeelding
Why

Re: Ze start niet meer

Bericht door Why »

Even een disclaimer toevoegen voor Whisper
[disclaimer]
Dit soort grappen heeft al menig verwonding veroorzaakt. Dus...............
- doe dit alleen als je weet wat je doet
- enigszins technisch onderlegd bent
- de motor stevig staat en uiteraard in zijn vrij
- geïsoleerd gereedschap gebruikt (of zorg er voor dat je de motor zelf niet aanraakt)
En zo zijn er nog wel een paar
[/disclaimer]
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Ze start niet meer

Bericht door Wullebolle »

Ik kan Why bijtreden.
Dit is niet zonder gevaar als je technische kennis net zoals bij mij van het experimentele niveau is ... no offence.
Maar ... ff heel kort contact maken, fractie van een seconde is genoeg, om te zien of de startmotor reageert is voldoende, hij hoeft niet door te starten om te weten of em kapot is of niet.
Met een geisoleerde punttang kan dit best. (en niet met ordinaire koperdraad, want veeel te veeel amperes), en de bak in NEUTRAAL, evt de voorrem vastzetten met een strap voor tgeval ....
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Ze start niet meer

Bericht door Dyrck »

Wullebolle schreef:....en de bak in NEUTRAAL, evt de voorrem vastzetten met een strap voor tgeval ....
En als je een middenbok hebt, gebruik die dan !!!
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Whisper

Re: Ze start niet meer

Bericht door Whisper »

[beterweetmodus]geïsoleerde tang is nergens voor nodig[/beterweetmodus]

maar ej. ik heb ook totaal geen idee wat voor kennis de TS heeft.

maar hij moet eerst naar die koppelingsschakelaar kijken. Dan zich melden, gaan we er dan verder op in :bye:


Ps:
Why schreef:Even een disclaimer toevoegen voor Whisper
[disclaimer]
(of zorg er voor dat je de motor zelf niet aanraakt)

[/disclaimer]
Agreee! anders krijg je vuurwerk :frusty:
Why

Re: Ze start niet meer

Bericht door Why »

De geïsoleerde tang zorgt er voor dat je wel gewoon de motor kan vasthouden tijdens je experimenten.
12v is niet zo gek veel, maar als je er gevoelig voor bent, het ampèrage hoog genoeg is en het door je hart slaat (meestal als je linkshandig bent), kan je er net zo dood aan gaan als 220v.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Ze start niet meer

Bericht door Wullebolle »

12 volt kietelt wat, en je kan schrikken en dan kortsluiting maken.
De zak amperes die erbij horen gaan we maar best negeren .....
Wie graag zijn lijf wil gebruiken als kortsluitgeleider tussen de + vd accu -de relais dus- en een bloot stukje frame, be my guest.Doe het wel met zweterige handjes, dan is het effect groter ... :shock: :mrgreen:

Anyaway, de TS is er toch een weekje uit.Tzal afwachten worden ..
Spooky Action At A Distance !
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Ze start niet meer

Bericht door Joskestiller »

Koppel de batterij van je wagen of een andere motor even met startkabels aan je V-strom. Als hij dan nog niet start weet je zeker dat het niet aan je batterij ligt.
Vorig jaar hetzelfde aan de hand gehad met een kapotte batterij. Genoeg power om de lichten te laten branden en de pomp te laten draaien maar de starter gaf geen krimp.
Honi soit qui mal y pense!!
Why

Re: Ze start niet meer

Bericht door Why »

Wullebolle schreef:12 volt kietelt wat, en je kan schrikken en dan kortsluiting maken.
De zak amperes die erbij horen gaan we maar best negeren .....
Wie graag zijn lijf wil gebruiken als kortsluitgeleider tussen de + vd accu -de relais dus- en een bloot stukje frame, be my guest.Doe het wel met zweterige handjes, dan is het effect groter ... :shock: :mrgreen:

Anyaway, de TS is er toch een weekje uit.Tzal afwachten worden ..
Je kan van mij gelijk krijgen, ik heb het al en het ligt me behoorlijk in de weg. :roll:

En daar laat ik het bij voor we nog verder offtopic gaan dan we al waren.
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Ze start niet meer

Bericht door Sparky »

Ik neem van het weekend wel een volt meter mee.
Dan test ik het daar wel mee.
DAt lijkt me veiliger dan een sleutel of punttang.
Ik heb 1 keer een accu zien ontploffen, wat een rotzooi geeft dat.
Van het weekend horen jullie meer.
Bedankt groeten Sparky
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ze start niet meer

Bericht door Bozobin † »

Why schreef:De geïsoleerde tang zorgt er voor dat je wel gewoon de motor kan vasthouden tijdens je experimenten.
12v is niet zo gek veel, maar als je er gevoelig voor bent, het ampèrage hoog genoeg is en het door je hart slaat (meestal als je linkshandig bent), kan je er net zo dood aan gaan als 220v.
Niet bedoeld als persoonlijke aanval hoor, maar dit is gewoon baarlijke nonsens. Je kunt de polen van een accu gewoon beetpakken, voel je helemaal niets van.
Meet gewoon voor de gein je eigen weerstand eens met een multimeter, wedden dat je nauwelijks onder de 10Kohm komt ?
Stroomsterkte komt dan nooit boven 12v/10.000 ohm=0,0012A ofwel 1.2mA.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Why

Re: Ze start niet meer

Bericht door Why »

Bozobin schreef:
Why schreef:De geïsoleerde tang zorgt er voor dat je wel gewoon de motor kan vasthouden tijdens je experimenten.
12v is niet zo gek veel, maar als je er gevoelig voor bent, het ampèrage hoog genoeg is en het door je hart slaat (meestal als je linkshandig bent), kan je er net zo dood aan gaan als 220v.
Niet bedoeld als persoonlijke aanval hoor, maar dit is gewoon baarlijke nonsens. Je kunt de polen van een accu gewoon beetpakken, voel je helemaal niets van.
Meet gewoon voor de gein je eigen weerstand eens met een multimeter, wedden dat je nauwelijks onder de 10Kohm komt ?
Stroomsterkte komt dan nooit boven 12v/10.000 ohm=0,0012A ofwel 1.2mA.
Word ook niet als persoonlijke aanval opgevat.

Maar ik zal toch iets meer uitweiden met een mooi verhaal.

Heel heel lang geleden (een jaar of 10 terug) had ik een hele goede vriendin die het leuk vond om aan auto's te sleutelen. En op een dag had ze er één waar van de lampen niet meer werkte. Na een lange discussie over wel of niet afkoppelen van stroom en wat al niet meer, besloot ze het beter te weten en ging vol overgave aan de slag.
Op één of andere bizarre manier is er een stroom gaan lopen van uit het ontstekingssysteem naar het verlichtingssysteem. Ik weet dat het niet hoort maar het gebeurde toch.

Om een lang verhaal kort te maken had ik dus en gelijk en geen goede vriendin meer. Een rare piek spanning is waarschijnlijk door haar hart geslagen en die hield er acuut mee op. oops.

Vandaar dat ik altijd wat narrig word van verhalen dat zo iets bij laagspanning niet kan. Als dat het geval was, kan een tacer ook niet werken op een 9v blokje en dat doen ze wel.

Doe wat je niet laten kan, de Darwin awards komen er weer aan. En als die man naast je zegt "zou je dat nou wel zo doen" hij heel misschien toch wel gelijk heeft al is het hem daar niet om te doen.
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Ze start niet meer

Bericht door Sparky »

Yes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze doet het weer, en de winnaar is............
WHISPER :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Ja het was toch de koppelingsschakelaar.
Sorry Whisper ik had je hint niet goed begrepen.
Ik dacht dat je de schakelpookschakelaar bedoelde.
Vandaar dat ik ook schreef dat als ik hem in de versnelling zet dat het display CHECK aangeeft.
De koppelingshandel schakelaar zit niet in het startcircuit en had ik dus over het hoofd gezien.
Deze schakelaar geeft een signaal naar de computer dat er gestart mag worden.
Ik wist niet eens van het bestaan van deze onder de handkap verborgen schakelaar.
De dealer heeft het me vanavond laten zien en toen viel meteen het kwartje.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken en in het bijzonder Whisper.
Morgen weer lekker rijden.

Groeten Johan
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ze start niet meer

Bericht door Bozobin † »

Why schreef:
Bozobin schreef:
Why schreef:De geïsoleerde tang zorgt er voor dat je wel gewoon de motor kan vasthouden tijdens je experimenten.
12v is niet zo gek veel, maar als je er gevoelig voor bent, het ampèrage hoog genoeg is en het door je hart slaat (meestal als je linkshandig bent), kan je er net zo dood aan gaan als 220v.
Niet bedoeld als persoonlijke aanval hoor, maar dit is gewoon baarlijke nonsens. Je kunt de polen van een accu gewoon beetpakken, voel je helemaal niets van.
Meet gewoon voor de gein je eigen weerstand eens met een multimeter, wedden dat je nauwelijks onder de 10Kohm komt ?
Stroomsterkte komt dan nooit boven 12v/10.000 ohm=0,0012A ofwel 1.2mA.
Op één of andere bizarre manier is er een stroom gaan lopen van uit het ontstekingssysteem naar het verlichtingssysteem. Ik weet dat het niet hoort maar het gebeurde toch.
En op dat moment heb je het NIET meer over 12 volt maar over 12000 volt of zo iets.
Maar waar ik hoofdzakelijk over viel was de opmerking over het hoge amperage. Dit is het vermogen van de accu en heeft totaal NIETS te maken met de stroom door jouw lichaam.
Effe een poging om je iets van electriciteit te laten snappen: Electriciteit kun je vergelijken met water. Weerstand kun je vergelijken met een gaatje.
Stel je een bakje water voor waar 50cm water in staat en onderin een gaatje waar ieder uur 1 liter water uitloopt. De druk (spanning) op het water is afhankelijk van de hoogte van het water. De hoeveelheid die er uit komt (stroom) is afhankelijk van de grootte van het gaatje (weerstand).
De totale inhoud (vermogen) van het bakje doet hier helemaal niet mee. Of dat bakje nou 10cm of 10 km lang is. Het grote bakje houdt het alleen veel langer vol.

Bijna 50 jaar geleden heeft mij dit enorm geholpen om het ineens te gaan snappen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Whisper

Re: Ze start niet meer

Bericht door Whisper »

Sparky schreef:Yes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze doet het weer, en de winnaar is............
WHISPER :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Ja het was toch de koppelingsschakelaar.
Sorry Whisper ik had je hint niet goed begrepen.
Ik dacht dat je de schakelpookschakelaar bedoelde.
Vandaar dat ik ook schreef dat als ik hem in de versnelling zet dat het display CHECK aangeeft.
De koppelingshandel schakelaar zit niet in het startcircuit en had ik dus over het hoofd gezien.
Deze schakelaar geeft een signaal naar de computer dat er gestart mag worden.
Ik wist niet eens van het bestaan van deze onder de handkap verborgen schakelaar.
De dealer heeft het me vanavond laten zien en toen viel meteen het kwartje.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken en in het bijzonder Whisper.
Morgen weer lekker rijden.

Groeten Johan
:worship: :worship: :worship: :worship:

Asteblieft!

kleine moeite om een mede strommer weer op weg te helpen! :bye:

Groet, Johann
Moetoefe

Re: Ze start niet meer

Bericht door Moetoefe »

Ik heb een gelijkaardig probleem. Op de laatste dag van onze trip doorheen Frankrijk wilde ze ook niet meer starten. Dat werd dus telkens duwen. Enfin, na een zoveelste poging, toch maar eens gewikkeld aan de draden terhoogte van de startmotor en aan de startknop. Nu (voorlopig) doet ze het weer. In totaal heb ik nog maar 19000 km op de teller staan. Zou het kunnen dat de kooltjes in de startmotor bijna op zijn? Ik zal er zelf niet aan prutsen, ze moet toch op onderhoud gaan.
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Ze start niet meer

Bericht door Supermuis »

20150408_195321.jpg
20150408_195117.jpg
20150408_195049.jpg
Enkele malen ervaren dat mijn DL650 K8 niet wil starten :shock:
Klokken slaan uit, verlichting blijft branden, brandstofpomp hoor je zoemen, standaard in en de dodemansknop staat goed.
Niets anders dan anders maar er gebeurd niets.

Vandaag iets van dichterbij bekeken met name de koppelingsschakelaar :?
Het stekkertje leek wat los te zitten :duim:
Maaaaaaar ik heb hem even losgehaald en er zit een plat geknepen plek in mijn kabel?
Het lijkt wel of dit met een tang is gebeurd.

Kunnen jullie eens kijken of dit gebruikelijk is?
Ik heb er foto's van gemaakt. Het water wat je ziet is van het wassen.

Groeten van Supermuis :-)}
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Ze start niet meer

Bericht door Eikie »

Mogelijk voorkom je hiermee dat er (regen)water in de ommanteling loopt. Bij je hvv staat er een stukje van de mantel open. Daar kan water in gaan staan en komt uiteindelijk ergens op het laagste punt te staan. Niet bevorderlijk voor de daar aanwezige elektronica.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Ze start niet meer

Bericht door John007 »

Supermuis schreef:
Kunnen jullie eens kijken of dit gebruikelijk is?
Ik heb er foto's van gemaakt.
Groeten van Supermuis :-)}
Hoi Supermuis,

Ja dit is normaal, ik heb even gekeken en het zit bij mij ook zo.
Het zal wel bewust zo gemaakt zijn om vocht in de kabel te voorkomen.
:-)} :-)} :-)}
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Plaats reactie