Is Xenon wel zo goed ????

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Is Xenon wel zo goed ????

Bericht door Framomile »

Hoi Allen,

Ik weet niet zeker of in dit topic http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=7&t=7806 mijn kwestie ook aan de orde komt maar ik wilde hier toch even een eigen topic van maken.

Ik rijd nu al een jaar of 3 met Xenon verlichting. Heb dit laten monteren door de dealer. De laatste tijd begin ik me toch steeds meer te storen aan de klachten die ik krijg van de mede weggebruikers. Seinen en regelmatig opmerkingen van je verlichting staat te hoog.

De verlichting staat al lager afgesteld dan eigenlijk goed is voor mijn eigen gezichtsveld en als ik nog lager ga verlicht ik alleen mijn voorspatbord.

Ook probeer ik mijn koplampen zelf bijna dagelijks goed schoon te houden omdat, naar ik heb begrepen vuil ook nogal verstrooiend werkt.

Al met al lijkt dit me dus niet de bedoeling. Ja ik ben zeker beter zichtbaar maar het veroorzaakt te veel overlast en waarschijnlijk ook wel verblinding/onveilge situaties.

Nou weet ik dat er best veel mensen zijn die zich sowieso storen aan xenon verlichting en dat het niet altijd terecht zal zijn als mensen seinen maar toch.

Wat vinden jullie er van?
Wat zijn jullie ervaringen qua mede weggebruikers?
Heeft iemand de gouden tip in huis?

Ik hoop op redelijk wat input, groet Franc
Leville

Re: Is Xenon wel zo goed ????

Bericht door Leville »

Persoonlijk vind ik Xenon licht opvallend, maar in het tegemoet komen erg storend. Zeker als op een SUV of iets ander hoogs is gemonteerd (rara) én slecht is afgesteld. Nu, veel goed afgestelde Xenon's heb ik nog niet gezien :(
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Is Xenon wel zo goed ????