h3 led

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

h3 led

Bericht door Joske »

Hallo allemaal, allereerst fijne dagen gewenst (gehad)?!

In het draadje "Extra verlichting" ben ik druk bezig geweest met m`n extra lampen op de Strom.
Nu ff een vraag puur alleen over LED.

Ik heb H3 led lampen gekocht om te kijken of deze voldoende licht geven.
Nu valt op dat ze naar "opzij" redelijk wat licht uitstralen, maar niet "naar voren".

zie: (voorbeeld lampje)

http://images.villageorigin.com/002510- ... .jpg?s=600


Zijn er mensen die een bepaald type LED lampje kennen die veel licht geeft tegen een beetje normale prijs?

Zelf zag ik bijvoorbeeld deze:

http://www.autoverlichting.eu/shop/mijn ... uct_id=226

Hier straalt het licht echt naar voren.


Al is het een "normale" die je los in de behuizing legt ipv H3
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: h3 led

Bericht door Patrick8888 »

Dit type LED verlichting wordt alleen maar gebruikt voor dagrijverlichting. Je kan deze in je mistlampen of verstraler zetten en dan gebruiken als dagrijlampen. (mits de juiste regels zijn toegepast volgens de RDW, etc...)

Overgens heb ik nog geen vervangings LED lampen gezien die de gewone halogeen lamp vervangt. De enige LED lamp die redelijk goed licht naar voren geeft is een vermogens LED. Maar die heb je weer niet in H4. Hele dure auto's hebben al wel LED verlichting als koplamp.....maar die zijn dan ook heel duur..... :(
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: h3 led

Bericht door Joske »

ja, irritant dat die er niet zijn.

Denk wel dat er een verschil moet zijn tussen het licht dat de led lamp uitstraalt met al die "zijkant" leds
en diegene die bijna alleen naar voren uitstraalt.

Heb zelf ook een klein zaklampje met led...damn wat een bak licht.

Twijffel tussen bestellen en uittesten..kan het altijd ruilen.

Maar net als die "Bike vis bullit"...is ook één ledje naar voren, die gaf echt te weinig licht
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: h3 led

Bericht door Patrick8888 »

De LED verlichting ontwikkelt zich steeds beter. Als ik op de auto site kijk dan claimen ze ook dat ze LED verlichting hebben voor grootlicht, mistlicht, etc. Ik zou het bijna eens proberen om in de Peugeot een H7 lamp voor het groot licht te plaatsen om eens te kijken......maar om voor 32 euries te proberen vind ik toch net iets te duur voor als het niet werkt. Maar goed even geduld, wie weet wat er nog op de markt komt.

Met alleen een LED die naar voren straalt ben je er niet, denk ik. De refector zal ook zijn dienst moeten doen voor een goed beeld op straat.

Maar als jij het wel wilt proberen ben ik erg beniewd naar het resultaat.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: h3 led

Bericht door Joske »

Hallo! Heb een dealer gevonden die aangeeft dat ze we degelijk enorm veel licht geven, 7.5 watt h3 led. Heb ze besteld, laat. Het zsm weten, mag ze ruilen als ze niet bevallen. Prijs is 32. gr
Plaats reactie