Xenon projector ipv xenon lampen

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Wullebolle »

Een video van iemand die in een vstrom xenon projectoren inbouwt ipv gewoon xenon lampjes te steken.
En wij die dachten dat xenon al een bak extra licht gaf .. jawadde!
Zal wel aan de prijs zijn.
De vid is wat langdradig, maar toch maar uitkijken of met korte stapjes doorspoelen. Resultaat ongeveer vanaf 7.00
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X5-b_ZDulT4[/youtube]
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Dyrck »

Verschil is goed te zien als je het filmpje door- en terugspoelt van 1:00 min. tot 9:00 min.
Wel een enorme bak licht zeg :worship:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Aad900 »

En ik dacht al een bak licht te hebben met mijn Bi-Xenon.......maar ik denk dat ik het toch voorlopig maar zo laat :P

Maar het verschil is inderdaad aanzienlijk :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Cplegt »

Mmmm, leuk winterprojectje.
Die lenslampen zijn te koop voor ongeveer $100,- zo snel ik kon zien. 8)

Nu vraag ik me wel af, hoe legaal zoiets is, ik bedoel der komt zo veel licht vanaf, dat je mogelijk een keer aan de kant gezet word.
Er staat mij iets van bij, het kan zijn dat ik het niet goed heb, maar dat xenonverlichting alleen is toegestaan als de lamp electrisch in hoogte verstelbaar is, om de lamp goed en snel af te kunnen stellen bij bijvoorbeeld het rijden met duo of bagage om geen tegenliggers te verblinden.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
BIG Ad
DL650 berijder
Berichten: 345
Lid geworden op: di 29-12-2009, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L7
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door BIG Ad »

Wat mij vooral opvalt is de scherpe grens tussen licht en geen licht. Bij de "gewone" xenon zie ik toch aardig wat strooilicht. Bij de projectors zie je dat niet, misschien dat mede daarom het verschil zo sterk lijkt.
Afbeelding
Groeten, (BIG) Ad
Why

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Why »

Cplegt schreef:Mmmm, leuk winterprojectje.
Die lenslampen zijn te koop voor ongeveer $100,- zo snel ik kon zien. 8)

Nu vraag ik me wel af, hoe legaal zoiets is, ik bedoel der komt zo veel licht vanaf, dat je mogelijk een keer aan de kant gezet word.
Er staat mij iets van bij, het kan zijn dat ik het niet goed heb, maar dat xenonverlichting alleen is toegestaan als de lamp electrisch in hoogte verstelbaar is, om de lamp goed en snel af te kunnen stellen bij bijvoorbeeld het rijden met duo of bagage om geen tegenliggers te verblinden.
In de auto wereld word de volgende regel gehanteerd. Indien je auto niet standaard is uit gerust met xenon mag je alleen xenon gebruiken als je lampen niet verblindend werken. Hoogte instelling en sproeiers zijn dus niet verplicht, maar je mag niemand hinderen. Dat laat weer een hoop ruimte voor discussies die je meestal verliest. Let even op dat je niet je stadslampjes vervangt voor blauwe exemplaren. Vinden ze ook niet leuk.
Voor diegene die het "live"willen testen, rijd eens op en neer in de buurt van de opleidingskazerne van de KonMar in Amstelveen. Die houden wel van wat extra controles.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Wullebolle »

In Belgie is het zo dat ie in auto's enkel xenon achteraf mag inbouwen als de lampen electrisch verstelbaar zijn en een sproeiinstalatie hebben op het lampenglas.Er bestaan achteraf kits metservootjes en sproeiertjes.

Voor motoren geldt dat niet, enige regel "niet verblindend zijn"en witte kleur hebben (ik dacht 10000kelvin max, ben niet zeker).
Er is echtereen onduidlijkeid, een regel die zegt dat je je in de lamphuizen geen andere lampen mag steken dan waarvoor de reflectoren en het lampenglas gemaakt zijn.Soms staat dat op het lampenglas in reliefletters met een code die bv zegt "enkel H4 halogeen lampen). Op de vstrom staatin het lampenglas op de bovenrand aan de buitenpunt een rijtje letters en cijfers maar ik heb geen flauw idee wat ze allemaal betekenen.

Mogelijks is het dus niet toegelaten omin een vstrom xenon te hebben. Daarom heb ik ook onder het zadel een stel halogeens mee.Voor tgeval op een toerrit een lastige agent zegt dat ik niet verder mag rijden met xenonlampen. Is in een paar minuten verwisseld dan. De belgische politie (de zwaantjes op hun fjr 'wonen' 100mvan mijn deur,en ze scheuren alle dagen door de straat) en de franse motorpolitie (hebben er goedkeurend naar gekeken op een parking) hebben er alleszins geen problemen mee, maar dat wil niets zeggen natuurlijk.

De lensprojectoren lossen het probleem van die lampenglascode op.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Patrick8888 »

Why schreef:
Cplegt schreef:Mmmm, leuk winterprojectje.
Die lenslampen zijn te koop voor ongeveer $100,- zo snel ik kon zien. 8)

Nu vraag ik me wel af, hoe legaal zoiets is, ik bedoel der komt zo veel licht vanaf, dat je mogelijk een keer aan de kant gezet word.
Er staat mij iets van bij, het kan zijn dat ik het niet goed heb, maar dat xenonverlichting alleen is toegestaan als de lamp electrisch in hoogte verstelbaar is, om de lamp goed en snel af te kunnen stellen bij bijvoorbeeld het rijden met duo of bagage om geen tegenliggers te verblinden.
In de auto wereld word de volgende regel gehanteerd. Indien je auto niet standaard is uit gerust met xenon mag je alleen xenon gebruiken als je lampen niet verblindend werken. Hoogte instelling en sproeiers zijn dus niet verplicht, maar je mag niemand hinderen. Dat laat weer een hoop ruimte voor discussies die je meestal verliest. Let even op dat je niet je stadslampjes vervangt voor blauwe exemplaren. Vinden ze ook niet leuk.
Voor diegene die het "live"willen testen, rijd eens op en neer in de buurt van de opleidingskazerne van de KonMar in Amstelveen. Die houden wel van wat extra controles.
Voor auto's die op kenteken staan voor 1 januari 2007 geldt dit wel. Als je auto op kenteken staat na 1 januari 2007, mag je wel xenon plaatsen, mits je de auto voorziet van koplampsproeiers en automatische hoogte regeling. En eigenlijk moet je lampunit ook geschikt zijn voor xenon. Er staat dan een D op ipv een H.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Jitze

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Jitze »

Weet iemand waar zoiets verkrijgbaar is, voor de veiligheid lijkt het mij wel beter lijkt mij.
Why

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Why »

Patrick8888 schreef: Voor auto's die op kenteken staan voor 1 januari 2007 geldt dit wel. Als je auto op kenteken staat na 1 januari 2007, mag je wel xenon plaatsen, mits je de auto voorziet van koplampsproeiers en automatische hoogte regeling. En eigenlijk moet je lampunit ook geschikt zijn voor xenon. Er staat dan een D op ipv een H.
Dat stukje was ik inderdaad nog even vergeten toe te voegen.
Ook vraag ik me af hoe de tekst precies is. Is het een motorvoertuig (dus ook motor) of een motor voertuig op 4 of meer wielen. Niet dat ik van plan was om deze "ogen" ook te gaan monteren.
MacReal

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door MacReal »

Maatje van me heeft ze in zijn ZX6R zitten youtube filmpje van het verschil, die komen bij www.motorsticker.eu vandaan...
Gebruikersavatar
Wout
DL1000 berijder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 17:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 K6 GT

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Wout »

Why schreef:Dat stukje was ik inderdaad nog even vergeten toe te voegen.
Ook vraag ik me af hoe de tekst precies is. Is het een motorvoertuig (dus ook motor) of een motor voertuig op 4 of meer wielen. Niet dat ik van plan was om deze "ogen" ook te gaan monteren.
De regeling voertuigen is oa opgedeeld naar eisen voor auto''s en motoren. Hiervoor zijn de eisen verschillend.

Voor auto's staat specifiek vermeld hoe en wat zoals hierboven al omschreven is (art. 5.2.51 lid 1 onder B VR)
Voor motoren staat er niets specifieks over de gasontladingslampen genoemd in het VR.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de verlichting niet verblindend mag zijn en dat het lichtpatroon aan bepaalde eisen voeldoet.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Redhead »

Zojuist van Motorsticker een bericht ontvangen over deze lampen en inbouw in de V-Strom. e.e.a na eerdere mails over de nieuwe verlichting.

Wouter is onze hofleverancier geweest voor de reflecterende velg-linten en de Bi-Xenon sets die we op onze V-Strom hebben gemonteerd (klassikaal :mrgreen: ) uiteraard met een echte korting die we toen ook hebben gekregen :mrgreen:
Bij 5 sets al 20% korting :schater:
Zie hier:


Hoi Martin,


Nou het filmpje heb ik vandaag af gekregen. Afgelopen zaterdag avond nog tot laat bezig geweest om wat mooie vergelijkingsbeelden te maken. In het filmpje zie je een vergelijking tussen origineel 2x H4 halogeen, 2x H4 bi-xenon en 2x D2S bi-xenon projectors. Ook is weergegeven hoe de projector vastgezet moet worden in de koplamp. Hoe de koplamp geopend moet worden is in een ander filmpje te zien.


Filmpje vergelijking:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X5-b_ZDulT4[/youtube]

Filmpje met o.a. openen koplamp:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r3p5jedQcjg[/youtube]

Dit is het nieuwste op het gebied van xenon: mini D2S projectors. Deze projectors zijn speciaal ontwikkeld om halogeen behuizingen om te bouwen naar bi-xenon. Er zitten 2 grote voordelen aan deze projectors ten opzichte van het monteren van “plug & play” xenon kits in de halogeen behuizing. Doordat de reflectors voor halogeen lampen zijn ontworpen, is de verdeling van het licht niet ideaal, wat resulteert in strooilicht en een inefficiënte lichtbundel. Dit komt doorde lichtuitstraling van een gloeidraad anders is dan die van een gasontlading zoals in een xenonlamp. Deze projectors zijn ontworpen voor xenon lampen, en hebben geen last van strooilicht, en tegelijkertijd een efficiëntere, bredere bundel. Zie filmpje voor de toelichting.

Het inbouwen gaat als volgt. Als eerste moet de koplamp gedemonteerd worden. Daarna moet door verhitting de koplamp open gemaakt worden (met hete lucht pistool of oven). Vervolgens de projectors vast zetten en de koplamp weer dicht maken en terugzetten in de motor.

Indien er animo voor is kunnen we wellicht weer een groepsactie houden. Een jaar geleden hebben een aantal van jullie al een xenon set gekocht. De draadboom en ballasten kunnen gewoon gebruikt blijven worden en hoeven dus niet aangeschaft te worden. De H4 lampen passen niet in de projector, die gebruikt D2S lampen. Er zijn verschillende soorten shrouds leverbaar die passen in de V-Strom koplamp. Shrouds zijn de chrome kapjes die de projectors mooi afdekken.

Ik zal hierbij wat prijzen geven, met eventuele inbouw van de projectors in de koplamp (koplamp naar Ermelo opsturen of langsbrengen).

Mini D2S projectors complete kit

Complete kit voor degenen die nog geen xenon op de motor hebben. 2 slimline canbus ballasten, bi-xenon bedrading, D2s lampen, min D2S projectors, shrouds naar keuze. Normale verkoopprijs € 179,95.

Mini D2S projector kit excl ballasten

Voor de mensen die al xenon hebben en dus gewoon hun ballasten en bedrading kunnen blijven gebruiken. Normale prijs € 109,90.

Inbouw in koplamp
Inbouw in aangeleverde koplamp. Koplamp zelf uitbouwen en opsturen naar mij in Ermelo, je krijgt de koplamp retour met de projectors kant en klaar ingebouwd. Normale verkoopprijs € 79,95. Eventueel kunnen de reflectors en shrouds ook mat zwart gespoten worden zoals de Kawasak ZX6R uit het filmpje. Meerprijs daarvoor is € 20. In dat geval is de koplamp niet meer terug te brengen naar origineel, mocht je dat willen.

De lampen lever ik in 3 kleurtemperaturen 4300K (OEM kleur xenon, echt wit en meeste lichtopbrengst), 5000K (officieël max toegelaten K waarde in Europa, vleugje blauw) en 6000K (wit met blauwe gloed).

Kortingen op de kits als volgt:
5 deelnemers 20% korting
10 deelnemers 25% korting
15 deelnemers 30% korting
25 deelnemers of meer: 35% korting

Kortingen inbouw als volgt:
5 deelnemers 15 % korting
10 deelnemers 20% korting
15 deelnemers of meer 25% korting
25 of meer: 30% korting

Martin, alvast hartelijk dank voor het plaatsen van het bericht. Zou je mij een link kunnen sturen zodra hij op het forum staat? Thanks voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Wouter van der Haar
Wouter

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Wouter »

Ik ben Wouter van Motorsticker, maker van het filmpje en verkoper van de projectors. In overleg met Martin heb ik me aangemeld op het forum om vragen direct te kunnen beantwoorden.
Cplegt schreef:Nu vraag ik me wel af, hoe legaal zoiets is, ik bedoel der komt zo veel licht vanaf, dat je mogelijk een keer aan de kant gezet word.
Er staat mij iets van bij, het kan zijn dat ik het niet goed heb, maar dat xenonverlichting alleen is toegestaan als de lamp electrisch in hoogte verstelbaar is, om de lamp goed en snel af te kunnen stellen bij bijvoorbeeld het rijden met duo of bagage om geen tegenliggers te verblinden.
De hoeveelheid licht die eraf komt is nog steeds net zoveel als met een plug & play xenon set. Het verschil is dat deze projectors het licht veel efficiënter, zonder strooilicht en breder verspreiden. Het zijn gewoon 2x 35 watt xenonlampen.

Wat betreft wetgeving, wat hier boven staat kan ik inderdaad bevestigen. In Nederland zijn er geen regels voor het plaatsen van xenon, behalve dat de koplampen niet verblindend mogen zijn, en het licht moet wit van kleur zijn.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2961
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Tulipan »

:worship: :worship: voor Martin :worship: :bye:
Dit is duidelijkheid, ook voor het betrekken van de importeur in het topic :worship:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Aad900 »

Weer een mooi initiatief Martin :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Cplegt »

Ik heb eerlijk gezegt wel interesse in die projectors
Als ik na het afgelopen jaar kijk, heb ik van de 15000 kilometer een dikke 4000 kilometer 's nachts en 's avonds afgelegd.

IK heb zelf al xenonverlichting, niet die van de xenon groepsinkoop actie van het forum.
De mijne heb ik gekocht bij een automaterialen zaak en daar heb ik de kabelboom zelf van aangepast. Dit is ook bi-xenon.

Als ik heb goed begrijp, kan ik dit alles gewoon blijven gebruiken nadat ik de projectors heb ingebouwd?
Gr. Chiel
Wouter

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Wouter »

Cplegt schreef:Ik heb eerlijk gezegt wel interesse in die projectors
Als ik na het afgelopen jaar kijk, heb ik van de 15000 kilometer een dikke 4000 kilometer 's nachts en 's avonds afgelegd.

IK heb zelf al xenonverlichting, niet die van de xenon groepsinkoop actie van het forum.
De mijne heb ik gekocht bij een automaterialen zaak en daar heb ik de kabelboom zelf van aangepast. Dit is ook bi-xenon.

Als ik heb goed begrijp, kan ik dit alles gewoon blijven gebruiken nadat ik de projectors heb ingebouwd?
Ja klopt, ballasten en bedrading kun je gewoon blijven gebruiken. Het enige wat je niet kunt blijven gebruiken zijn de H4 lampen, deze worden vervangen door de D2S exemplaren in de projector.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Cplegt »

Wouter schreef:Ja klopt, ballasten en bedrading kun je gewoon blijven gebruiken. Het enige wat je niet kunt blijven gebruiken zijn de H4 lampen, deze worden vervangen door de D2S exemplaren in de projector.
Maar die H4 lampen heb ik toch al niet in gebruik? Deze zijn reeds bij mij al vervangen door bi-xenon lampen?

Of bedoel je dat de D2S lampen in de projector ook weer anders zijn als de normale bi-xenon lampen?
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Wullebolle »

H4 is het "formaat", die heb je in bixenon, xenon, halogeen en zelfs ouwe gloeispiraal
Typisch aan H4 is dat dim en grootlicht in een ampul zitten, met 3 contacten in de lampvoet dus.
Je bi xenons zijn wel degelijk H4.
In die projectoren moet een ander speciaal aan de projector aangepast "formaat".
Spooky Action At A Distance !
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Xavier »

Ik heb ook wel interesse, 'gewoon' xenon is al een verbetering maar geeft toch strooilicht. De projectors lijken weer een stapje beter te zijn. Alleen het gebeuren qua losweken van de koplamp zie ik minder zitten. Heb wel eens een koplamp van een auto moeten openmaken, wat een crime was dat!
GSA1200
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Cplegt »

@ wullebolle, bedankt voor de uitleg, nu is alles duidelijk :D

zijn er naast xavier nog meer mensen die interesse hebben of men liever wachten tot het voorjaar wanneer de meesten weer gaan rijden?
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Redhead »

Maak even een lijstje, kopieren en plakken als je wil aanvullen, Wout kijkt wel mee :mrgreen:

1: Cplegt alleen verstralers
2: Xavier interesse mits bakken en braden samen kan! Projectje?
3:
Reinoutvandebelt

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Reinoutvandebelt »

Maak even een lijstje, kopieren en plakken als je wil aanvullen, Wout kijkt wel mee

1: Cplegt alleen verstralers
2: Xavier interesse mits bakken en braden samen kan! Projectje?
3: Reinout Van de Belt. Mij lijkt het ook handig alleen ben dan ook andere lampen nodig! heb al wel Xenon.
4:
5:
6:
Batrunner

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Batrunner »

Beste heren, Ik heb eigenlijk een vraagje i.v.m. aanpassen verlichting. Hoe zit het eigenlijk met het type goedkeuring van je motor als je zo je verlichting aanpast? Zitten hier geen haken en ogen aan i.v.m. eventuele bekeuringen?
Het zou toch lullig wezen als je heb geïnvesteerd in je veiligheid en beter zicht maar dat je er een prent voor krijgt is wel weer jammer.
Wie oh wie kan mij hier meer over vertellen.
Batrunner

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Batrunner »

Beste heren, Ik heb eigenlijk een vraagje i.v.m. aanpassen verlichting. Hoe zit het eigenlijk met het type goedkeuring van je motor als je zo je verlichting aanpast? Zitten hier geen haken en ogen aan i.v.m. eventuele bekeuringen?
Het zou toch lullig wezen als je heb geïnvesteerd in je veiligheid en beter zicht maar dat je er een prent voor krijgt is wel weer jammer.
Wie oh wie kan mij hier meer over vertellen.
Gebruikersavatar
Wout
DL1000 berijder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 17:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 K6 GT

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Wout »

Batrunner schreef:Beste heren, Ik heb eigenlijk een vraagje i.v.m. aanpassen verlichting. Hoe zit het eigenlijk met het type goedkeuring van je motor als je zo je verlichting aanpast? Zitten hier geen haken en ogen aan i.v.m. eventuele bekeuringen?
Het zou toch lullig wezen als je heb geïnvesteerd in je veiligheid en beter zicht maar dat je er een prent voor krijgt is wel weer jammer.
Wie oh wie kan mij hier meer over vertellen.
Het heeft niets met je typegoedkeuring te maken. De typegoedkeuring is er om hem op de weg te krijgen, je mag de fiets aanpassen binnen hetgeen wat vermeld staat in de regeling Voertuigen.

In de Regeling voertuigen wordt niet gesproken over typegoedkeuring voor verlichting bij motoren. zolang het lichtbeeld voldoet aan bepaalde eisen (wat met een ingewikkelde opstelling gemeten moet worden) de lichtarmaturen goed bevestigd zijn en geen beschadigingen hebben en de verlichting niet verblindend is zit je veilig.
Wouter

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Wouter »

Cplegt schreef:
Wouter schreef:Ja klopt, ballasten en bedrading kun je gewoon blijven gebruiken. Het enige wat je niet kunt blijven gebruiken zijn de H4 lampen, deze worden vervangen door de D2S exemplaren in de projector.
Maar die H4 lampen heb ik toch al niet in gebruik? Deze zijn reeds bij mij al vervangen door bi-xenon lampen?

Of bedoel je dat de D2S lampen in de projector ook weer anders zijn als de normale bi-xenon lampen?
Zie reactie van Wullebolle. Zoals hij al aangeeft, H4 zegt alleen wat over het fitting type.
Xavier schreef:Ik heb ook wel interesse, 'gewoon' xenon is al een verbetering maar geeft toch strooilicht. De projectors lijken weer een stapje beter te zijn. Alleen het gebeuren qua losweken van de koplamp zie ik minder zitten. Heb wel eens een koplamp van een auto moeten openmaken, wat een crime was dat!
Zoals hierboven aangegeven kun je ook je koplamp opsturen, dan bouw ik de projectors voor je in en krijg je de koplamp weer terug met de projectors erin.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Xavier »

is dit nog iets wat leeft, want ik heb wel interesse maar moet geen maanden gaan duren. Starters enzo zitten er allemaal op, zit er verder garantie op de lampen? Ken namelijk iemand waarbij nu al een 2e xenonlamp 'ontploft' is....wat nu na de 2e keer ook een nieuwe koplamp kost omdat de spiegel beschadigd is. Voor de duidelijkheid: was geen set van de aanbieder in dit topic.

Zijn verder de lampen nog helemaal goed te verstellen?
Verder heb ik nu xenon voor dimlicht en halogeen voor groot licht, hoe is dat bij deze lampen geregeld? Ik heb persoonlijk wat mindere ervaringen met een bijv. een mechanisch kapje rond de lamp dat verschuift, op den duur werkte dat niet meer.
GSA1200
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Redhead »

Van de sets die wij gezamenlijk hebben gemonteerd zijn er geen echte problemen geweest zover ik weet.
Wout heeft daar de garantie voor verzorgt, ik hoop echt dat hij het lekker rustig heeft gehad :mrgreen: :-)}

Niet allemaal gaan reageren svp in dit topic als je GEEn poblemen hebt gehad. :oops:
Wouter

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Wouter »

Xavier schreef:zit er verder garantie op de lampen?

Zijn verder de lampen nog helemaal goed te verstellen?
Verder heb ik nu xenon voor dimlicht en halogeen voor groot licht, hoe is dat bij deze lampen geregeld? Ik heb persoonlijk wat mindere ervaringen met een bijv. een mechanisch kapje rond de lamp dat verschuift, op den duur werkte dat niet meer.
Er zit 2 jaar garantie op alle onderdelen.

Hoogte afstelling van de koplampen werkt gewoon zoals origineel. De projectors zijn bi-xenon, dus zowel groot- als dimlicht. Er zit een magneet schakelaar in de projector die met behulp van een cutoff shield schakelt tussen dim- en groot licht. De lamp zit gewoon vast, en geen bewegende delen in de lamp zoals H4 bi-xenon.

Overigens, als dit een gezamelijke actie gaat worden, moet dit dan niet in dit subforum? Kan me voorstellen dat niet iedereen in dit subforum kijkt.

Overigens lijkt de abonneer functie niet helemaal te werken? Ik krijg geen updates meer via e-mail als er een nieuwe reactie in dit topic is.
U-bike

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door U-bike »

Is er nog iets terecht gekomen van deze groepsactie..?
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Redhead »

Als iemand het voortouw wil nemen en een groepsactie wil starten zou dat het proberen waard zijn.
Ik doe echter niets, rij o.a. Geen V-strom meer.

Gr., Martin
Reinoutvandebelt

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Reinoutvandebelt »

Ik heb de projectoren er net in zitten, alleen nog wat finetune werk. Het grote licht is echt geweldig een bundel licht waar je met recht u tegen zegt!
U-bike

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door U-bike »

Kostte het je veel moeite? Ben geen super techneut namelijk, maar zit wel aan zo'n setje te denken...
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 02-09-2012, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Sjautz

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Sjautz »

Ik wil het ook hebben !
Waar is de actie?
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Xavier »

Als er meer gegadigden zijn dan ben ik nog steeds graag van de partij!
GSA1200
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Redhead »

Lees mijn vorige reactie eens goed svp en reageer daar eens op. Zo schiet het niet op. :oops:
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Xavier »

Ik denk dat eerst van belang is te bepalen hoeveel gegadigden er zijn, voordat iemand een lege kar gaat trekken. Op die manier kun je ook concreet gaan bevragen bij de leverancier.
GSA1200
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Ebrostrom »

ik heb vanavond al een mailtje naar die Wouter gestuurd.
Nu wachten op een reactie.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Xenon projector ipv xenon lampen

Bericht door Ebrostrom »

Voor de geïnteresseerden:

Een gezamenlijke inkoopacties is gestart.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Plaats reactie