Kortsluiting met nieuwe accu.

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Juusty

Kortsluiting met nieuwe accu.

Bericht door Juusty »

Beste V-strom genoten,

Sinds een jaar rij ik op een dl1000. Top motor! eergisteren wilde hij niet starten vanwege kapotte accu.
Nu heb ik een nieuwe accu gekocht en opgeladen. Die zette ik erin en heb kennelijk onbeuwst kortsluiting gemaakt. Deed wel
+ op + en - op -. dat dan weer wel....

1 van de 2 30ampere zekeringen was gesprongen. Die is ook inmiddels vervangen.

Nu start de motor wel maar slaat hij niet aan. (startmotor reageert wel, maar motor loopt niet).

Ook brandt er het f1 of fi lampje in mn dashboard. Volgens mij is dit een storing in "Fuelinjection".

Wat kan ik doen om dit te verhelpen??
Graag jullie mening want ik kom er niet uit.

Zonder vstrom kom ik er niet.........

Alvast bedankt
Justin Lans
Waalstrom

Re: Kortsluiting met nieuwe accu.

Bericht door Waalstrom »

Alle overige zekeringen gecontroleerd?? Hoor je de injectie draaien als je het contact aanzet? (het bekende zoemen)
Als alle zekeringen ok zijn dan vrees ik voor ernstigere zaken...alhoewel de meeste japanse motoren en auto's goed beveiligd zijn in de regel...
Check even of er niet nog een zekering zit ergens...
Juusty

Re: Kortsluiting met nieuwe accu.

Bericht door Juusty »

Alle zekeringen gechecked en zijn goed,
De bekende zoem is ook aanwezig.

Bedankt voor snelle reactie.

Justin
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Kortsluiting met nieuwe accu.

Bericht door Silverstorm »

Contactsleutel eens een paar keer op en af zetten en eventueel de batterij nog eens loskoppelen(reset) kan ook wel eens helpen.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Kortsluiting met nieuwe accu.

Bericht door Wullebolle »

De panic classic: door zenuwachtigheid vanwege het eerste probleem, vergeten dat je jiffy uitstaat, de bak niet in neutraal zit, of je trekt de koppeling niet in?

Het is pas een FI probleem als niet alleen het rode lampje brandt, maar er ook ipv het uurwerk de letters FI op de lcd staan.
Wat staat er op het klokje ipv het uur? CHEC of FI ??
Bij FI is er echt een probleem: quasi zeker toch een zekering.
Bij CHEC heb je de "jiffy, neutraal, koppeling" vergeten ... (chec = check startbeveiligingen)
Spooky Action At A Distance !
Juusty

Re: Kortsluiting met nieuwe accu.

Bericht door Juusty »

Powercommander Er tussenuit gehaald. 'Oude' stekkers aangesloten en starten maar weer.

Powercommander even van de accu af gelaten en ongeveer na 30 min weer aangesloten.

Starten maar.

Doet et weer prima.

Bedankt voor de reacties.
Waalstrom

Re: Kortsluiting met nieuwe accu.

Bericht door Waalstrom »

Tsja.....ctrl-alt-delete helpt opmeer plaatsen blijkbaar :schater:
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2964
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Kortsluiting met nieuwe accu.

Bericht door Tulipan »

Resumerend:
- 1 uur en 6 min.
- 5 reacties

En starten !!

Wereldforum toch ??
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie