probleem oxford handvatverwarming

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Graafie68

probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Graafie68 »

Afbeelding

In december 2009 heb ik van de goed heiligman een setje verwarmbare handvatten gekregen van het merk Oxford.
Hier heb ik 2 jaar lang met veel genoegen, gebruik van mogen maken. Nou ging ik vanmorgen ff lekker een stukje rijden, maar helaas, het rijgenot daalde net zo snel als de temperatuur van mijn vingers. Het "schakelkastje" aan/uit en de 4 standen lampjes die branden wel, maar de handvatten, die geven totaal geen warmte af. :evil:
Nou heb ik het setje direct op de accu aangesloten. De stekkerverbindingen heb ik gecheckt, en zien er uit als zijnde nieuw.

Hoe kan ik nou checken wat er eventueel defect is, ik ben niet in het bezit van een multi meter. Wel van een spanningszoeker.
Kan ik eventueel de handvatten rechtstreeks op 12V aansluiten om te controleren of deze wel werken, of zijn ze dan meteen naar de eeuwige jachtvelden.

Ik wacht in spanning af ( ik wel ) op eventuele nuttige informatie.

Mvg Michel
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Dyrck »

Handvatten kun je rustig op 12V. aansluiten.
Als ze warm worden zijn die tenminste nog goed.
Meestal gaan die handvatten stuk door een kabelbreuk op de plaats waar de kabel het handvat in verdwijnt.

Tip:
Bewaar het goede handvat, voor als bij een volgende set die een keer stuk gaat
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Graafie68

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Graafie68 »

Dat is juist het vreemde er aan. Beide handvatten blijven koud.
Was ik vergeten te vermelden.
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Granny »

Heb precies hetzelfde probleem. Beide handvaten worden niet warm, maar het lampje gaat wel branden op de regelaar.
Heb net de voltage doorgemeten en er komt 10,5 volt de regelaar binnen (en die geeft 0 tot 10,5 volt) door aan beide handvaten a.d.v. hoe vol je de regelaar open zet.
Ik heb de v strom 2e hands en het heeft nooit gewerkt bij mij, maar met deze koude dagen wou ik hier toch wel wat aan doen.
De aanvoerstroom lijkt bij mij ook ergens van onder bij de voorlampen weg te komen ofzo.

Kan het zo zijn dat er misschien niet genoeg vermogen naar de handvatverwarming kan komen?
DL 650A K8
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Silverstorm »

Als de zekering stuk was dan branden de lampjes volgens mij ook niet.
Ik denk eerder aan de connector die je handvaten verbind met de control box,misschien is deze losgekomen of een slecht kontakt.
Hier vind je de handleiding.
KLIK
Laatst gewijzigd door Silverstorm op wo 16-11-2011, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Dyrck »

Ik bedoelde dat je de handvatten rechtstreeks op de accu aansluit, zonder schakelaar er tussen.
Als ze dan nog koud blijven zijn je handvatten inderdaad stuk en zit er weinig anders op dan nieuwe kopen.
suc6
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Eric66 »

Ik denk dat ik jullie een beetje teleur stel met deze reactie, waarom, het lost voor jullie nu niets op!
Toch wil ik even kwijt dat storingen in verwarmde handvaten heel vaak voorkomen.
Ook zijn verwarmde handvaten niet zo lekker als het lijkt.
Op de Strom heb je vaak handkappen en dat houd gelukkig al veel rijwind tegen maar toch bij echte kou is het gewoon koud.
Ik wil jullie adviseren niet te veel geld en ergernis meer te steken in handvat verwarming, de binnenzijde van je handen worden verwarmd en de buitenkant waar vol de wind op staat juist niet.
Dit voelt dan prettiger aan dan het werkelijk voor je handen is.
Ik heb voor verwarmde handschoenen gekozen, lekker verwarmd aan de buitenkant (de binnenkant vangt geen wind) en veel minder storing gevoelig.
Ik hoop dat jullie de handvat verwarming weer aan de praat krijgen maar lukt het niet dan geef ik voorgaande mee als overweging.
:)
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door John007 »

eric66 schreef:Ik denk dat ik jullie een beetje teleur stel met deze reactie, waarom, het lost voor jullie nu niets op!
Toch wil ik even kwijt dat storingen in verwarmde handvaten heel vaak voorkomen.
Ook zijn verwarmde handvaten niet zo lekker als het lijkt.
Op de Strom heb je vaak handkappen en dat houd gelukkig al veel rijwind tegen maar toch bij echte kou is het gewoon koud.
Ik wil jullie adviseren niet te veel geld en ergernis meer te steken in handvat verwarming, de binnenzijde van je handen worden verwarmd en de buitenkant waar vol de wind op staat juist niet.
Dit voelt dan prettiger aan dan het werkelijk voor je handen is.
Ik heb voor verwarmde handschoenen gekozen, lekker verwarmd aan de buitenkant (de binnenkant vangt geen wind) en veel minder storing gevoelig.
Ik hoop dat jullie de handvat verwarming weer aan de praat krijgen maar lukt het niet dan geef ik voorgaande mee als overweging.
:)
Ik heb wel goed werkende handvatverwarming en dat is toch wel lekker hoor!!!!!
Ok, verwarmde handschoenen zijn nog beter maar je moet toch keuze's maken.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Granny »

Heb net de boel direct op de accu aangesloten, lampje van de regelaar brand weer, maar handvaten voelen hooguit ietsjes warmer aan (regelaar staat vol open). Maar zo minimaal, dat het zelfs mijn verbeelding kan zijn...

Dus zal dan wel kapot zijn......
DL 650A K8
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Eric66 »

V-Strom, The great compromiser !!
MacReal

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door MacReal »

Ik heb handvatverwarming om de simpele reden, dat het er al op zat toen ik hem kocht :o)

@Graaffie68, mocht je nog problemen hebben, ik heb een multimeter en woon niet heel ver weg. Wil wel even langskomen/mijn garagedeur voor je openzetten :)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Wullebolle »

Bij nalezen van de instalatiehandleiding valt mij op dat de werkspanning 13a14 volt moet zijn (de spanning bij draaiende motor), en dat het ding zichzelf UITschakelt als de spanning onder de 11.5volt zakt, dit om een zwakke accu niet nog meer te belasten. Het zou dus kunnen dat de regeldoos een te lage startspanning meet in het begin, de grips niet inschakelt, en ook nadien eens de motor goed draait en de spanning hoog genoeg is, dit niet herkent en de grips toch niet aanschakelt.

Als Granny zegt dat er maar 10.5 volt de regelaar binnenkomt, dan lijkt het me dat de regelaar niet voldoende volt "meet" en dus de verwarming niet aanzet.

Vraag is nu waarom er maar 10.5 naar de regelaar gaat en niet 12.5 ???

Zou het kunnen dat als de handvatverwarming aangesloten is op de daarvoor voorziene aansluiting onderin de kuip, dat de lampen zoveel stroom trekken dat er niet de volle 14 volt overblijft? Kzou ff moeten zien hoe het electr circuit in elkaar zit daare ...

Rechtstreeks op accu aansluiten (met zekering uiteraard).
Motor starten
Accu voltage meten
Grips aanzetten.
Voltage over accupolen meten
Nazien dat het voltage niet zover inzakt dat het onder de 11.5 volt komt > gebeurt soms bij stationair draaiende motor dat de alternator niet genoeg levert om de spanning hoog genoeg te houden.
Zakt de spanning stationair wel onder de 11.5, laat dan ff verhoogd stationair draaien (vb op 1500rpm ipv 1100), dan moet het voltage wel stijgen, en de grips wel opwarmen.
Dat zou voldoende moeten zijn om te weten of de grips/regelaar/controlbox defect is of niet.
Eens je dat weet, kun je verder nadenken over wat nog moet gebeuren.
Kan zelfs eventjes aansluiten met verlengkabeltje op een autoaccu om de grips te testen zonder dat de motor erbij te pas komt.

Meten is weten !!!!!

Succes !
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door DesertStrom »

In het verleden heb ik een zelfde setje gehad.
Wanneer de motor uitstaat en/of net gestart is en nog stationair draait is het onmogelijk om in te schakelen. Dit i.v.m. het minimaal benodigde voltage.
Dit is heel duidelijk waarneembaar doordat de ledjes op de regel-unit niet gaan branden.

In dit specifieke geval, gaan de ledjes op de regelunit wel branden, dus zou er wel voldoende spanning moeten zijn.

Waarschijnlijk is het "verwarmingselement" beschadigd (dit is een plastic film met wat koperbanen die in het handvat verwerkt zitten)
Als je hiervan de weerstand meet, kun je die waarde vergelijken met een setje van iemand bij wie het wel goed werkt.
Sowieso als je nul weerstand meet, heb je ergens kortsluiting. Als je oneindig groot meet, heb je ergens een draadbreuk / is de koperbaan van het verwarmingselement onderbroken.
MacReal

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door MacReal »

Meten en vergelijken is inderdaad de simpelste oplossing. Laat ik nu ook oxford handvatverwarming hebben. Als ik eraan denk, zal ik dit weekend eens wat metingen doen...
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Cplegt »

Ik heb het zelfde setje handvatverwarming.
De mijne zijn rechtstreeks aangesloten op de accu. Er zitten bij mijn weten twee beveiligingselementen op.
-1 bij een te laag voltage is het niet mogelijk de handvatverwarming aan te zetten of valt deze uit.
-2 een thermostaat: als de regelunit niet gekoeld wordt door rijwind, dan valt de handvatverwarming uit, of is het niet mogelijk deze aan te zetten.

Ik zelf was bijna terug gereden naar mn dealer toen ik thuis de handvatverwarming had aangesloten en deze het niet deed in de garage. Toen ik naar de dealer reed, probeerde ik het onderweg nog maar eens. En tadaa, de handvatverwarming deed het. :D

Succes met het vinden van het eventuele probleem.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Eric66 »

D'r zit toch veel gezelligheid en teamwork in dit probleem, denk dat ik toch ook maar hotgrips neem :lol:
Ik hoop dat het goed komt :!:
V-Strom, The great compromiser !!
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Hunter6 »

Als je motor loopt zal er ongeveer 14.5 - 14.7 V aanwezig moeten zijn, ook als deze stationair loopt. :wink:
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Silverstorm »

Vanaf dat de motor draait werkt mijn handvatverwarming ,je hoeft hier helemaal niet voor te rijden.
En ik heb ook hetzelfde setje en de stroom heb ik genomen van het stadslicht.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Ed Jonkmans

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Ed Jonkmans »

Bij mij dezelfde ervaring als Silverstorm. Mijn dealer (Jacqmaer, Munsterbilzen) sloot de handvatten (Oxford-Hot Grips) rechtstreeks aan op de batterij.
Ze doen het steeds.... als de motor aan staat tenminste...
Grtz
Ed
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Silverstorm »

Ed Jonkmans schreef:Bij mij dezelfde ervaring als Silverstorm. Mijn dealer (Jacqmaer, Munsterbilzen) sloot de handvatten (Oxford-Hot Grips) rechtstreeks aan op de batterij.
Ze doen het steeds.... als de motor aan staat tenminste...
Grtz
Ed
Ed,ik heb dezelfde dealer als jou en ik denk niet dat je handvaten rechtstreeks op de batterij zitten want anders werken ze altijd,daar moet de motor niet voor gestart zijn.Bij mij hebben hun ze ook aangesloten maar dan op de verlichting.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Hunter6 »

Suzuki heeft een aparte geschakelde draad voor handvatverwarming. Deze connector zit verstopt achter de radiator (althans bij de DL1000)
Suzuki levert ook handvatverwarming als optie aan.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Wullebolle »

Tis nog altijd niet duidelijk waarom Granny maar 10.5 volt ingangsspanning had gemeten.
Das verdacht !
Spooky Action At A Distance !
Graafie68

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Graafie68 »

dat beruchte kabeltje heeft de 650 ook.
alleen toen ik de HVVW ging monteren was de temperatuur niet zo, dat ik lekker een uurtje ging sleutelen om da verrekte kabeltje te vinden.
da heb ik later toen ik van de zomer de zumo ging monteren wel gedaan, welk een klote japanner verstopt daar nou dat kl#te kabeltje. :evil:
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Dyrck »

HVV rechtstreeks op de accu kan ook een nadeel hebben.
'k Heb wel eens 's middags toen ik naar huis wilde staan vloeken, omdat ik de HVV aan had laten staan en de accu de leeg was.
Je kunt de HVV beter aansluiten op een draad die pas ingeschakeld wordt als de motor op contact staat.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Eric66 »

http://www.vstrom.info/forum/forum_file ... Wiring.PNG

linksboven op het schema een aansluiting voor de verwarming,idd te vinden bij de radiateur / claxon
let op de juiste kleurcombi van de draadjes.
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Wullebolle »

ff ter aanvulling:
wiring harness van de dl1000, kijkt makkelijker
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... G_HARNESS_
Spooky Action At A Distance !
Ed Jonkmans

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Ed Jonkmans »

Silverstorm schreef:
Ed Jonkmans schreef:Bij mij dezelfde ervaring als Silverstorm. Mijn dealer (Jacqmaer, Munsterbilzen) sloot de handvatten (Oxford-Hot Grips) rechtstreeks aan op de batterij.
Ze doen het steeds.... als de motor aan staat tenminste...
Grtz
Ed
Ed,ik heb dezelfde dealer als jou en ik denk niet dat je handvaten rechtstreeks op de batterij zitten want anders werken ze altijd,daar moet de motor niet voor gestart zijn.Bij mij hebben hun ze ook aangesloten maar dan op de verlichting.
@Silverstorm: De HotGrips zijn natuurlijk aangestuurd via een relai-tje, anders kunnen de handvatten de batterij per ongeluk leegtrekken.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Iron Horse »

Elke (stroom)verbruiker dient ofwel via het contactslot te zijn geschakeld bij laag vermogen en anders, bij grotere vermogens, via een relais, maar ook dan via een contact geschakelde draad. Anders is het vragen om stilstaan wegens accuproblemen. Wel zonodig extra apart afzekeren met de juiste zekering!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
vstrom2011

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door vstrom2011 »

Hallo allemaal,

Vorige week Oxford handvatverwarming besteld op www.handvatverwarming.nl Er zat geen Nederlandstalige handleiding bij, maar op hun site staat een vertaalde versie. Misschien kunnen jullie hier iets mee.

Gr Rob
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Granny »

Heb nog maar eens een poging gedaan en nu de accu direct op een handvat aangesloten met een draaiende motor. Nu kon ik na een minuut met de blote hand voelen dat het handvat was lauw aan begon te voelen. Dus de verhoogde spanning haalt wel iets uit, maar het zal niet veel helpen zo tijdens het rijden. Zal dan toch iets van een kortsluiting of onderbreking zijn in het handvat zodat deze niet meer de warmte kan krijgen die het zou moeten hebben.
DL 650A K8
Ed Jonkmans

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Ed Jonkmans »

Een goede raad: even wachten... nog een paar nachtjes slapen en dan....hopelijk brengt de goede Sint je dan een stel nieuwe handvatten...
nog even geduld dus..... :D :D
Tenzij je niet zonder kan natuurlijk, dan zou ik opteren om dadelijk nieuwe te kopen. Zo heb je weer lekker warme handjes (aan de binnenkant toch...)
Kapot is kapot hè... niets aan te doen. (En je bent niet de enige hoor: na 3 maand waren een kameraad z'n Oxfords ook stuk.)
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Granny »

Is het wel te doen om de oude handvatten eraf te krijgen? Aangezien ze vastgelijmd zitten. Iemand ervaring mee?
DL 650A K8
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Cplegt »

Granny schreef:Is het wel te doen om de oude handvatten eraf te krijgen? Aangezien ze vastgelijmd zitten. Iemand ervaring mee?
Jups, erg goed te doen. Het gemakkelijkst gaat het als je de handkappen er even afschroeft, dan kun je als je een beetje kracht in je handen hebt, de oude handvaten er zo afdraaien. Mocht dit niet goed gaan, kun je er eventueel een schroevendraaier tussen steken, waardoor je de lijm los maakt van het het handvat en het stuur.
Gr. Chiel
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Hunter6 »

Met een scherp stanley mes en een rustige hand heb je de oude verwarmde handvaten er zo af. De orginele (onverwarmde) handvaten zijn niet gelijmd.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door RvGS »

Cplegt schreef:. . kun je er eventueel een schroevendraaier tussen steken, waardoor je de lijm los maakt van het het handvat en het stuur.
combineer dit samen met wat afwasmiddel er tussen te spuiten . . glijdt het handvat er makkelijker af, rubber blijft tenslotte stroef in combinatie met lijmresten.

Indien je de nieuwe HHV erop zet gebruik dan remmenreiniger die je in de binnenkant van de nieuwe HHV spuit... lijm op je stuur smeren, hupsa glijden ze makkelijk op, de remmenreiniger verdampt!
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door John007 »

RvGS schreef:
Cplegt schreef:. . kun je er eventueel een schroevendraaier tussen steken, waardoor je de lijm los maakt van het het handvat en het stuur.
combineer dit samen met wat afwasmiddel er tussen te spuiten . . glijdt het handvat er makkelijker af, rubber blijft tenslotte stroef in combinatie met lijmresten.

Indien je de nieuwe HHV erop zet gebruik dan remmenreiniger die je in de binnenkant van de nieuwe HHV spuit... lijm op je stuur smeren, hupsa glijden ze makkelijk op, de remmenreiniger verdampt!
Wat ook zeker wil is met een luchtspuit tussen het handvat en het stuur lucht inblazen d.m.v. een compressor, even draaien aan het handvat en hij vliegt er af.

Succes.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Hunter6 »

Geen Bison-Tix oid als lijm gebruiken, dit werkt niet en de lijm zal niet drogen.

Het beste gebruik je een twee komponenten lijm. :wink:
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: probleem oxford handvatverwarming

Bericht door Joskestiller »

John007 schreef:
Wat ook zeker wil is met een luchtspuit tussen het handvat en het stuur lucht inblazen d.m.v. een compressor, even draaien aan het handvat en hij vliegt er af.

Succes.
wat John hier aanhaalt is inderdaad een zeer efficiënte manier. Ik heb dit destijds van mijn fietsenmaker geleerd en nadien meermaals toegepast. Het werkt ook om de handvatten er op te zetten. Als er een dun laagje lucht tussen het rubber en het stuur zit schuift deze zonder enige weerstand op of af het stuur.
Honi soit qui mal y pense!!
Plaats reactie