extra verlichting icm stadslicht

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

extra verlichting icm stadslicht

Bericht door Joske »

Hello!

Had weer eens zin iets aan de fiets te doen...

Bedacht me van de week, in de vroege en donkere, ochtend dat het me wel fijn leek (en mooi) om aan de voorzijde extra verlichting te voeren.
(los van of het mag of niet :) )
Sinds een paar maanden ben ik helaas niet meer in het bezit van een valbeugel, daar kan ik dus niets op monteren.
(deze bleek op meerdere plaatsen gescheurd)

Zonder direct "safetylights" e.d te kopen en weer een heel bouwwerk te monteren naast m`n handvatverwarming, extra remlicht in topkofer, 12 volt tbv navigatie etc....(teveel "verbruikers")

Ik had het idee om twee kleine, felle, led-lampjes te monteren in m`n knipperlichten-units aan de voorzijde.
Dus; achter de witte glaasjes twee kleine lampjes extra, aansluiten op bijvoorbeeld de spanning van het stadslicht.
Zodoende heb je dus altijd extra licht voor en vallen de knipperlichten nog prima op (die hebben namelijk gewoon felle oranje lampjes).

Zijn er al een mensen die iets dergelijks gedaan hebben?
Kom het via de zoekfunctie niet tegen, ....of zoek verkeerd
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: extra verlichting icm stadslicht

Bericht door Dyrck »

Ik rijdt al een tijdje rond met een setje daglichtlampen vertikaal naast de radiator gemonteerd:
Afbeelding
Werkt uitstekend !
Mensen waar ik achter rijd zeggen, dat het niet verblindend of hinderlijk is (foto geeft vertekend beeld), maar juist een heel apart lichtbeeld, waardoor ik zeer goed opval.

Ik ben d'r van overtuigd dat hierdoor die tegenligger, die 2 weken geleden als een gek de bocht uitkwam en me bijna frontaal aanreed, me net op het laatste moment zag en kon uitwijken.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: extra verlichting icm stadslicht

Bericht door Joske »

cool!

net ff op gezocht, kom ik op een topic: viewtopic.php?f=7&t=5134&p=72241&hilit=+extra#p72241

zal eea eens ff doorlezen
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: extra verlichting icm stadslicht

Bericht door Patrick8888 »

Omdat ik mijn knippers in mijn spiegels heb zitten, heb ik op de oude knipperplaats witte leds erin gezet (en witte glaasjes) en deze aan de stadslampjes gekoppeld.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Treg

Re: extra verlichting icm stadslicht

Bericht door Treg »

Dat ziet er volgens mij best fraai uit.
Heb je foto's of een filmpje van die spiegels/blinkers?
Fred

Re: extra verlichting icm stadslicht

Bericht door Fred »

Patrick8888 schreef:Omdat ik mijn knippers in mijn spiegels heb zitten, heb ik op de oude knipperplaats witte leds erin gezet (en witte glaasjes) en deze aan de stadslampjes gekoppeld.
Moet men in NL nu naar de jaarlijkse keuring of nog niet. Want indien de keuring in België er komt in 2013 vrees ik dat men over zulke ombouw opmerkingen gaat maken.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: extra verlichting icm stadslicht

Bericht door Wullebolle »

Fred schreef:
Patrick8888 schreef:Omdat ik mijn knippers in mijn spiegels heb zitten, heb ik op de oude knipperplaats witte leds erin gezet (en witte glaasjes) en deze aan de stadslampjes gekoppeld.
Moet men in NL nu naar de jaarlijkse keuring of nog niet. Want indien de keuring in België er komt in 2013 vrees ik dat men over zulke ombouw opmerkingen gaat maken.
Als de lichten voldoen aan de wettelijke voorschriften gaan ze er nie teveel over memmen denk ik.
Binnen de voorschriften is nog veel creativiteit mogelijk.
De voorschriften verbieden niet om knippers op spiegelstelen te hebben, en ook niet om extra stadslichtjes in de oude knipperbehuizing te steken.
(Zelf zou ik het niet doen.Het is afwijkend van het verwachtingspatroon wat lichten betreft van de medeweggebruikers en volgens mij net daarom minder opvallend ipv meer.Maar das mijn standpunt)
Van die keuring moeten we niet bang zijn. Dat zit wel goed.
Uitlaten zonder db killers, en dubbele stebel toeters zouden wel een probleem kunnen zijn.
En de aftermarket led knippers+achterlicht in een lamphuis zou ook wel es kunnen op een njet uitdraaien. (afstand tussen knippers is te klein).
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: extra verlichting icm stadslicht

Bericht door Tulipan »

Dan hoop ik dat de regels voor de keuring niet zo streng zijn als hier in Spanje :evil:
Alles wat er hier op mag, moet gehomologeerd zijn. Dat houdt in dat eigenlijk alleen
originele Suzuki aftermarkt gemonteerd mogen worden. Alhoewel ze steeds soepeler worden
zal bv LED verlichtingof spiegelknipperlicht nooit door de keuring komen,
ik zweet een beetje over mijn paarse Hyperpro.
Maar ik hoop dat als ik over twee jaar voor de eerste keer aan de beurt ben er een homologatie voor is O:-)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: extra verlichting icm stadslicht

Bericht door Patrick8888 »

Treg schreef:Dat ziet er volgens mij best fraai uit.
Heb je foto's of een filmpje van die spiegels/blinkers?
Ja, die foto heb ik.....alleen doet mijn imageshack het niet.. :?: :?: :!: Maar als het goed is staat er ergens al een foto van over in een topic " welke spiegels" of zoiets.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Plaats reactie