richtingaanwijzer achter vastzetten

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Stefan

richtingaanwijzer achter vastzetten

Bericht door Stefan »

Een van mijn richtingaanwijzers achter hangt tamelijk los. Weet iemand hoe ik deze het beste kan vastzetten?
Alvast bedankt! Stefan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: richtingaanwijzer achter vastzetten

Bericht door Iron Horse »

Ik citeer mezelf maar even vanuit een ander topic. Op de foto zijn de richtingaanwijzers er reeds uitgehaald en liggen mijn kleinere vervangingsknippers ernaast. Het vastzetten betreft 1 moer. Het kan ook een defect zijn tussen het flexibele en starre deel.

En vergeet jezelf niet even voor te stellen :wink: Welkom hier op het forum :!:

Ik ken de 1000 niet precies, maar voor het achterlicht is het denk ik hetzelfde. Zoals ik al elders schreef:

Achterkantje loshalen is 4 schroeven van de bagagedrager (makkelijker als je er geen koffergrondplaat op hebt zitten of je moet zoals ik de gaten hebben voorbereid om de drager los te kunnen halen zonder demontage van de grondplaat). 2 imbusschroeven aan de zijkant loshalen. De pinkers stekkers los en losschroeven en 2 schroeven van de metalen binnenplaat. Stekkertjes los, nieuwe lamp erin, stekkertjes weer vast en plaat weer monteren, pinkers erin en stekkers vast. 2 imbussen weer vast aan de zijkant en bagagerek weer monteren. Als het helemaal los wilt hebben kun je ook de centrale stekker en de zadelopener loshalen, maar dat is 10 seconden extra werk. Zelf heb ik het nog niet gedaan, maar wel de pinkers vervangen, dus ik heb het al wel open gehad.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Stefan

Re: richtingaanwijzer achter vastzetten

Bericht door Stefan »

Rob bedankt voor je snelle antwoord. Werkt goed dit forum...! Ik ga dit weekend eens knutselen en kijken of ik de richtingaanwijzer kan vastzetten. Laat je dat nog weten. Introductie van deze trotse V-strom rijder volgt.. Groet Stefan 8)
Stefan

Re: richtingaanwijzer achter vastzetten

Bericht door Stefan »

Rob, Mijn dl1000 beschikt idd over een koffergrondplaat en maakte het eea lastig en omslachtig wat betreft demontage. Door het verwijderen van het zadel kon ik er echter met een sleutel redelijk goed bij (beetje licht bijschijnen), schroef aan kunnen draaien en het achterlicht vast kunnen zetten. Dank voor jouw tips in ieder geval! Groet Stefan
Plaats reactie