HELLUP

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

HELLUP

Bericht door Spurm »

aangezien ik laatst mijn orginele achterlicht heb vervangen door een met LED (hels karwei) dacht ik, ik doe de stadslichtjes ook ff vervangen door blauwe ledjes, nou heb ik dit forum al doorzocht (en gevonden!) dat het ook een kl*te karwei is maar toch geprobeerd, nou heb ik het volgende probleem, m'n rechter ging goed, maar de linkerkant (wat al omschreven werd als moeilijker) doet tie het nie :( het lampje moet ik er veel harder en verder indrukken als de rechterkant...
alle kappen eraf halen? zucht...!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: HELLUP

Bericht door Iron Horse »

Geduld is een schone zaak, gewoon overnieuw beginnen. Volgens mij zijn blauwe lampjes wel verboden, dus mocht je worden aangehouden en dat blijkt ook zo te zijn dan heb je nog een keer die klus voor de boeg :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: HELLUP

Bericht door Spurm »

dat is een bekende uitspraak :) ik las bij dat andere topic dat je niet aan de draadjes moet trekken :oops:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: HELLUP

Bericht door Wullebolle »

Ik HAD blauwige ledlampjes gemonteerd in november (in kader van de groepssessie 'xenon')
Daar is er vorige maand eentje van kapotgegaan. Dan maar alle twee weer vervangen door de gewone lampjes.
Het is geen hels klusje, en je moet er niet de zijkappen van losmaken.
Wat je wel moet lossen is het zwarte hoefijzerplastiek van rond het dashboard: paar imbusboutjes en 4 plastieken klinknagels.
Als je je stuur dan links resp rechts draait kun je met je hand (ook met mijn kolenschoppen) net bij het rubber van de stadslichtjes.
Je hoeft echt niet de zijkappen eraf te halen > ff goed bekijken hoe je erbij kan en het lukt wel.
Achtste slag draaien aan de rubberen fitting en je kan zo de ganse fitting uithalen en lampje vervangen.
Terugplaatsen gaat even (relatief) makkelijk. beetje "voelen" en het lukt wel. Zaklamp om beter te zien wat je doet is handig.
Merk op dat als je ledjes plaatst dat je de fijne contactdraadjes van de ledjes soms wat moet bijbuigen zodat ze goed contact maken in de fitting.

Succes.

ps: idd NIET aan de draadjes trekken: want dan kan het lampje uit de fitting vallen in je koplamparmatuur, en krijg het er dan maar es uit. Enkel 1/8e slag draaien een de dikke rubberen fitting en dan de fitting eruit trekken: je hebt er geen kracht voor nodig, enkel 'feeling'.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: HELLUP

Bericht door RvGS »

Ik heb destijds die blauwe leds maar weer vervangen voor de wettelijk toegestane kleur . . . kreeg de 'nodige' aandacht van de mannen in 't blauw Afbeelding

Kun je toch een paar keer van tanken . . . 'think it over before you act'.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: HELLUP

Bericht door Framomile »

Yep, zelfde verhaal hier, eerst perongeluk blauw, toch maar vervangen na tips op forum. Moet kunnen zonder kappen te verwijderen.

Succes met dit leuke klusje :evil:

Gr Franc
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: HELLUP

Bericht door Wullebolle »

Edit ... iet vergeten bij men vorige post ...

Met het zwarte hoefijzer plastiek moet ook het klokkenspel meekomen ... en daarvoor moet je ook de dikke stekker losklikken uit het klokkenspel.
Met een beetje manoeuvreren komt alles netjes los
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: HELLUP

Bericht door Spurm »

bedankt voor de tips and tricks, maar heb de lampjes (tenminste 1tje) wel vervangen alleen die linker moet ik er heel hard indrukken en dan doet tie het ook wel maar hij blijft niet zitten als ik mijn "kolenschop" :) er weer uit wring, heb het idee dat ik te hard heb gedrukt en nu zijn die koperen pinnekes verschoven dieper in dat rubberen "houdertje" :evil:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: HELLUP

Bericht door Framomile »

Heb het ooit eens goed bekeken en het is een bajonet systeem, alleen omdat het zacht rubber is druk je het er ook wel doorheen. Als de koperen geleide draadjes niet zijn verschoven moet je het nog eens proberen en dan een slagje draaien.

Nogmaals het is echt een *^%$&%$@#$)*(&_* klus !


Succes!
Plaats reactie