achterlicht v-strom dl1000 vervangen

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

achterlicht v-strom dl1000 vervangen

Bericht door Jon »

hallo,mij eerst even voorstellen ben jon en woon in Belgie en nieuw op deze site,ben sinds vorige week eigenaar van een v-strom dl 1000 na jaren gsxf gereden te hebben . zit nu nu wel met wat vragen ,
zou het achterlicht willen vervangen door een ledlicht , ,had de 2 schroeven al gelost maar zit nog altijd vast achter het kontje mijn vraag wat moet er nog verwijderd worden zodat het licht loskomt?
zou er ook een gear indicator willen opaansluiten daar zou de verbinding voor klaarliggen op de motor zelf ,is er iemand die weet waar en of het een plug in en klaar is .
er hangen ook 2 ongebruikte kabeltjes met een plug onderaan de motor waarom dienen deze?
wie kan me helpen ,grt,jon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: achterlicht v-strom dl1000 vervangen

Bericht door Iron Horse »

Ik ken de 1000 niet precies, maar voor het achterlicht is het denk ik hetzelfde. Zoals ik al elders schreef:

Achterkantje loshalen is 4 schroeven van de bagagedrager (makkelijker als je er geen koffergrondplaat op hebt zitten of je moet zoals ik de gaten hebben voorbereid om de drager los te kunnen halen zonder demontage van de grondplaat). 2 imbusschroeven aan de zijkant loshalen. De pinkers stekkers los en losschroeven en 2 schroeven van de metalen binnenplaat. Stekkertjes los, nieuwe lamp erin, stekkertjes weer vast en plaat weer monteren, pinkers erin en stekkers vast. 2 imbussen weer vast aan de zijkant en bagagerek weer monteren. Als het helemaal los wilt hebben kun je ook de centrale stekker en de zadelopener loshalen, maar dat is 10 seconden extra werk. Zelf heb ik het nog niet gedaan, maar wel de pinkers vervangen, dus ik heb het al wel open gehad.

Afbeelding

En voor de rest van de zaken even de zoekfunctie gebruiken. Er is daar al vele malen over geschreven. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: achterlicht v-strom dl1000 vervangen

Bericht door Jon »

bedankt,ik vreesde er al voor dat ik het moest demonteren,zit ook nog een koffergrondplaat op.
thanks,voor de uitleg en foto super,grt
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: achterlicht v-strom dl1000 vervangen

Bericht door Jon »

heb me er in het weekend mee bezig gehouden, lijkt allemaal ingewikkeld maar viel wel mee,en het clear achterlicht met leds staat mooi.
heb ook de lampen vooraan veranderd in wit licht en de parkeer lampjes ook omgewisseld bij de laatste heb ik wel wat panelen moeten verwijderen er is daar zo weinig plaats om te werken .de rubbers moeten dan ook nog ingedrukt worden en ondertussen een draai beweging maken.
maar het is toch gelukt.grt,jon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: achterlicht v-strom dl1000 vervangen

Bericht door Iron Horse »

Ik zou bijna zeggen; ïk had het toch gezegd, maar nee dat zal ik maar laten. Goed dat het gelukt is!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
frikon

Re: achterlicht v-strom dl1000 vervangen

Bericht door frikon »

hallo, kun je mij het merk van die lamp geven, ben er ook al naar op zoek.
bedankt.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: achterlicht v-strom dl1000 vervangen

Bericht door Jon »

hallo, het merk ken ik niet maar heb het op ebay gekocht, heb geprobeerd de link overtebrengen maar is me niet gelukt
ga naar ebay en tik v-strom tail light in en neem dan wereldwijd ,dan krijg je de led achterlichten, heb zelf de clear uit duitsland gekocht omdat deze plug in was die uit china en hongkong zijn wel goedkoper maar zijn losse draden.grt,jon
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: achterlicht v-strom dl1000 vervangen

Bericht door Ebrostrom »

Jon schreef:hallo, het merk ken ik niet maar heb het op ebay gekocht, heb geprobeerd de link overtebrengen maar is me niet gelukt
ga naar ebay en tik v-strom tail light in en neem dan wereldwijd ,dan krijg je de led achterlichten, heb zelf de clear uit duitsland gekocht omdat deze plug in was die uit china en hongkong zijn wel goedkoper maar zijn losse draden.grt,jon
Beetje laat wellicht, maar waarom 'moeilijk' via ebay. In eigen land via motorcorner (in Venlo) te verkrijgen voor 48.
Vorige week zelf de smoke gekocht. Ik ga afhalen omdat het in de buurt is.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Plaats reactie