Kentekenplaatverlichting i.c.m. Scottoiler

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Flesdop

Kentekenplaatverlichting i.c.m. Scottoiler

Bericht door Flesdop »

Beste allen,

Ik heb nu al een hele poos mijn Strom in de tuin staan, maar nog steeds geen verlicht kenteken (shame on me). Dat komt omdat achter de plaat de touring Scottoiler zit, en deze brengt de plaat wat naar achteren waardoor deze niet meer is verlicht! Nu heb ik een LED stripje gekocht maar kan dat ding nergens fatsoenlijk kwijt (het moet er wel netjes uitzien natuurlijk). En het mag niet te veel kosten. Iemand een idee of een oplossing?
Mieps

Re: Kentekenplaatverlichting i.c.m. Sottoiler

Bericht door Mieps »

Laat eens een foto zien van de situatie zoals ie nu is...? Misschien helpt dat...?
Flesdop

Re: Kentekenplaatverlichting i.c.m. Sottoiler

Bericht door Flesdop »

Deze komt van het internet af:

Afbeelding

Hier zie je dus: Kentekenplaat - Scottoiler - Spatbord
En boven de oiler zie je dus het lampie branden, wat natuurlijk geen nut meer heeft...
Mieps

Re: Kentekenplaatverlichting i.c.m. Sottoiler

Bericht door Mieps »

Hmm...
(even los van het feit dat ik het een rare plek vind voor een scottoiler, maar goed..)

Het enige dat bij mij opkomt is van pvc of ander kunststof een plaatje te maken en dat te bevestigen bovenop de originele kentekenverlichting (die steekt ja uit bij de VStrom) en dan daaronder de nieuwe verlichting te maken...
Je kunt er best iets moois van maken als je een beetje handig bent... opschuren, zwart spuiten etc... je zou zelfs zo'n plaatje kunnen maken - laatste stukje verwarmen met föhn en dan nog mooi ombuigen ofzo, helemaal mooie afwerking ;-)
Veel meer kun je niet vrees ik...?
Diversion

Re: Kentekenplaatverlichting i.c.m. Sottoiler

Bericht door Diversion »

Inderdaad, een werkwaardige plek om het reservoir te monteren.

Ik zou overwegen om verder nix aan de verlichting te doen, maar de Scotoiler te verplaatsen naar een meer voor de hand liggende plaats. Dat is onder het buddy seat, volkomen onzichtbaar en ook iets hoger. Je hoeft er slechts 1 keer per 600-700 km bij om het reservoir opnieuw te vullen. Uurtje werk, maar dan heb je ook wat, je hebt er verder geen onkosten aan en je verlichtingsprobleem is opgelost.
Flesdop

Re: Kentekenplaatverlichting i.c.m. Sottoiler

Bericht door Flesdop »

Klein detail, het is wel de touring versie, met groot reservoir dus!

Afbeelding
Afbeelding
Diversion

Re: Kentekenplaatverlichting i.c.m. Sottoiler

Bericht door Diversion »

Aha,
deze Touring kit kende ik nog niet.
Op de site van Scottoiler staat deze aangeduid als ongeschikt voor een V-strom :frusty:
De meeste forumleden met een Scottoiler zullen het Vsystem hebben, die wordt regelmatig aangeboden voor € 100.

De kit is inderdaad bedoeld voor montage achter je nummerplaat. Je zou ervoor moeten zorgen dat je kentekenverlichting nog wat verder uitsteekt. Grotere lampunit?

Veel suc6 met knutselen!
Flesdop

Re: Kentekenplaatverlichting i.c.m. Scottoiler

Bericht door Flesdop »

Ongeschikt? Achter elke nummerplaat past dit toch dusja, wanneer is iets ongeschikt?
Diversion

Re: Kentekenplaatverlichting i.c.m. Scottoiler

Bericht door Diversion »

Het is niet mijn mening, maar die van de fabrikant zelf O:-)

Het doet bij jouw brommer kennelijk wat het doen moet, dus functioneel is het geschikt. Je hebt er alleen gratis een probleem bij gekregen.
Bij het Vsystem kun je ook een extra reservoir bijkopen, de "lubetube". Die kun je in de ruimte naast het bakje onder je buddyseat en de zijkap kwijt. Die ruimte gebruik je toch niet en alles blijft onzichtbaar.

Ik meld dat zo uitgebreid, omdat ik in jouw plaats het hele ding eraf zou slopen (en op marktplaats zou zetten) en voor 100 euri bij Motozoom/Louis een Vsystem zou kopen. Minder getob én een meer bevredigende oplossing, want onzichtbaar. De Touring kit handhaven en een andere verlichtingsoplossing aanschaffen, kost ook geld. Terwijl je nog niet weet of het een beetje "smoelt" (ik geef toe: de achterkant smoelt sowieso niet bijzonder).

Suc6 met je afweging!
Plaats reactie