Led achterlicht met richtingaanwijzer erin

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Javabo

Led achterlicht met richtingaanwijzer erin

Bericht door Javabo »

Hallo allemaal,

Ik heb hier op het forum al meerdere dingen gelezen over led achterlichten, maar nu zat ik rond te kijken op internet en kwam ik deze tegen.
heeft iemand hier ervaring mee?
meningen zijn ook van harte welkom.
mijn vraag is eigenlijk zijn ze duidelijk met knippers erin?

Afbeelding

Groeten jan
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Led achterlicht met richtingaanwijzer erin

Bericht door Wullebolle »

Ik vindt zo'n knippers -en andere mini knippertjes ook- MINDER zichtbaar.

Als je een motor ziet heb je een bepaald verwachtingspatroon. Je verwacht de standaard knippers, die goed opvallen.
Zelfs in je perifeer zicht, precies omdat ze voldoen aan je verwachtingspatroon.

Zo'n ingewerkte knippertjes zitten dicht opeen, zijn afwijkend van de standaard, en vallen niet op.
Ik betrap me er zelf soms op dat bij ik pas op het laatste (k)nippertje soms van die speciale knippers zie knipperen ....

Het staat wel sjiek zo'n alternatieve lichtblok, maar het is mijns inziens veel minder zichtbaar.
Spooky Action At A Distance !
Compa

Re: Led achterlicht met richtingaanwijzer erin

Bericht door Compa »

Eensch, hoewel misschien 'zo'n' achterlicht *naast* de bestaande knippers wel weer meer zichtbaarheid geeft?
Javabo

Re: Led achterlicht met richtingaanwijzer erin

Bericht door Javabo »

Ja inderdaad daar hebben jullie gelijk in, ik had er nog niet aan gedacht maar zonder "normale" knipperlichten val je inderdaad minder op.
Misschien is het een idee om de lamp er gewoon in te zetten en als led achterlicht te gebruiken en de knippers niet aan te sluiten of de knippers naast mijn andere knippers te laten werken dan heb je het dubbel op.
Deze achterlamp staat trouwens op ebay.com (zoekterm dl650 led tail) daar kun je hem vinden voor iets van 35 dollar incl verzendkosten.
Vind ik voor een led achterlicht met een extra knipperlicht functie niet duur.
ik heb hem nog niet besteld maar zit er wel aan te denken.

iig alvast bedankt voor reactie en misschien zijn er nog wel meer die er een mening over hebben?
die zijn altijd welkom! (meerdere weten altijd meer dan één)
FastLoe

Re: Led achterlicht met richtingaanwijzer erin

Bericht door FastLoe »

Tja, ik zou gewoon voor een led achterlicht gaan en je losse knippers blijven gebruiken. Hoef je ook niet te knoeien met weerstanden of knipperlichtautomaten.
Alles blijft dan gewoon functioneren en je hebt de voordelen van een led achterlicht en losse knippers, zonder de nadelen van ingebouwde led knippers.
Probeer het "Oh, ik had u niet gezien" effect zoveel mogelijk te vermijden
Plaats reactie