Led lampje richtingaanwijzer

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Mr.BR

Led lampje richtingaanwijzer

Bericht door Mr.BR »

Ik vind de lichtopbrengst van de richtingaanwijzers te zwak en dus minder veilig.
Kan iemand mij vertellen of ik dit lampje probleemloos kan omwisselen met het huidige lampje?

http://auto-diversen.marktplaats.nl...

Groet Anton
Ed Jonkmans

Re: Led lampje richtingaanwijzer

Bericht door Ed Jonkmans »

Geeft dit LED-lampje geen wit licht?
Wit licht in knipperlicht met wit glaasje...., vrees dat een knipperlicht geel/oranje moet zijn (niet het glaasje maar het licht natuurlijk).
Of heb jij oranje glaasjes?
Grtz
Ed
FastLoe

Re: Led lampje richtingaanwijzer

Bericht door FastLoe »

Het ligt er een beetje aan hoeveel stroom die dingen trekken. Is het echt 21Watt of vergelijkbaar met 21Watt.
In het laatste geval zal het opgenomn vermogen een stuk lager liggen en gaat je knipperlichtautomaatje raar doen. Een andere plaatsen of met weerstandjes werken is dan de enige oplossing.
Ook moet je de maat even goed controleren. Voor een autoknipperlichtje zijn ze mischien klein genoeg, of ze in de knippers van een strommer passen??
Wolga

Re: Led lampje richtingaanwijzer

Bericht door Wolga »

volgens mij staat er: Pilot 19-Led oranje knipperlicht, PY21W bajonetftting 1 stuk
Ik heb de knipperbolletjes vervangen door LED-knipperlichten: geven feller licht. Ik heb geen relais in de draden gepaatst, maar het blokje voor de knipperlichten (onder het zadel) vervangen. Als je dat niet doet gaan je knipperlichten zenuwachtig knipperen.
Ik lees niet hoeveel LED's er op zitten, maar dat maakt wel uit voor de lichtopbrengst.
JanKlomp

Re: Led lampje richtingaanwijzer

Bericht door JanKlomp »

Wat ook kan: de zwarte binnenzijde even reflecterend zilver schilderen, glaasje er weer op: 2x zoveel lichtopbrengst met hetzelfde (oranje) lampje :lol: !
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Led lampje richtingaanwijzer

Bericht door Patrick8888 »

Licht opbrengst van het LED lampje is zeer goed. Zelf heb ik ze in mijn knippers achter. Overgens heb ik wel voor de oranje kleur gekozen en de binnenkant van de behuizing beplakt met alu/zilvertape.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Mr.BR

Re: Led lampje richtingaanwijzer

Bericht door Mr.BR »

Thanks voor alle suggesties. De Led's zijn inderdaad wit, terwijl er eerst oranje staat. Misleidend?
Ik ga de binnenkant wel beplakken of spuiten. The easy way and cheep.

Groet Anton
William Aartsen

Re: Led lampje richtingaanwijzer

Bericht door William Aartsen »

Wolga schreef: Ik heb geen relais in de draden gepaatst, maar het blokje voor de knipperlichten (onder het zadel) vervangen. Als je dat niet doet gaan ze zenuwachtig knipperen .
Ik heb vandaag mijn achterlicht en knipperlichten vervangen voor leds
De knipperlichten knipperen nu inderdaad heel snel. Welk blokje moet ik nu dan nog vervangen, en waarvoor?

Verder mag het resultaat er wezen. De remlichten in de topkoffer (ook leds) wordt mijn volgende project.
William Aartsen

Re: Led lampje richtingaanwijzer

Bericht door William Aartsen »

Ik heb bij gebrek aan antwoord toch maar gekozen voor weerstanden tussen de lampen.
Dit werkt wel, en voor 4x €3,95 een stuk goedkoper dan een nieuw knipperlicht blokje van rond de €50,-

Ik heb nu weerstanden van 8 ohm die 25W vragen. Ik heb deze parallel geschakeld aan de Led lampjes. Deze weerstanden kunnen goed hun warmte kwijt als je ze op metaal plaats. Ik heb ze dmv tierips bevestigd aan wat frame delen.

Het enige minpuntje wat nu soms nog optreedt, is dat als de spanning tot rond de 12V zakt, de lampen toch weer sneller gaan knipperen. Dit gebeurt bij contact aan zonder dat de motor draait, en soms bij stationair draaien bij een warme motor.

Verder zeer tevreden over het resultaat en de lichtopbrengst.

Op naar de leds in de topkoffer, die ik inmiddels ook al in huis heb.
Plaats reactie