remlicht reageert niet op handrem

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

remlicht reageert niet op handrem

Bericht door V-Stoom »

beste forumleden,

ik kwam er vanmiddag achter dat mijn remlicht niet reageert op de voorrem. Op de voetrem doet hij het wel. Suggesties? (ik ga morgen in iedergeval even de stekkertjes bijlangs)

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: remlicht reageert niet op handrem

Bericht door John007 »

Slecht contact stekker voorremhandel of de schakelaar even inspuiten ( wd 40 ) o.i.d.
Moet wel uit te komen zijn denk ik.
Succes
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Re: remlicht reageert niet op handrem

Bericht door Stroom2 »

Waarschijnlijk zal het relais kapot zijn. Als je de remhandle een (heel) klein beetje intrekt en weer loslaat hoor je steeds een klikje....dat is het plastic nokje dat middels een veertje binnenin de behuizing het bi-metaaltje 'bediend', waardoor de stroom door gaat naar je remlicht. Het zwarte blokje kun je van onder aan het begin van de remhandle zien zitten. Zit met twee schroefjes gemonteerd. ( Bij het zelf monteren opletten dat het nokje tegen de handle komt. Je moet de handle dus iets ingetrokken houden bij het monteren.)
Als het binnen de twee jaar is, valt het ook nog onder de garantie (althans bij mij wel).....
Groeten Barry/Stroom2.
George

Re: remlicht reageert niet op handrem

Bericht door George »

Het antwoord is al gegeven en het magische woord is "remlichtschakelaar".
Waarschijnlijk is dat de boosdoener. Ik heb er al eens 1 versleten op een ander voertuig. Om te testen kan je m omschroeven.
Of dat veel werk is op een v-strom weet ik niet.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: remlicht reageert niet op handrem

Bericht door V-Stoom »

Ik moet jullie eerlijk bekenne dat ik de V nog niet weer uit de schuur heb gehad maar zodra dat gebeurt zal ik jullie berichten.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Re: remlicht reageert niet op handrem

Bericht door Willem »

V-Stoom schreef:beste forumleden,

ik kwam er vanmiddag achter dat mijn remlicht niet reageert op de voorrem. Op de voetrem doet hij het wel. Suggesties? (ik ga morgen in iedergeval even de stekkertjes bijlangs)

Groet, Allard.
Hoi,

Dit heb ik ook gehad. Even de twee stekkertjes loshalen en met elkaar doorverbinden en je weet of het aan de schakelaar ligt of niet. Bij mij bleek het aan de contacten in de schakelaar te liggen. Ik heb het kleine zwarte schakelaartje uit elkaar gehaald (door ongeveer twee of drie verdikkingen weg te halen), de contactjes geschuurd, getest en de schakelaar met lijm weer dichtgemaakt. Sindsdien geen problemen meer. Het schijnt echter dat een nieuwe schakelaar niet zo duur is, maar ik was in het weekend bezig en had geen geduld.

Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: remlicht reageert niet op handrem

Bericht door V-Stoom »

het bleek i.d.d. de remlichtschakelaar te zijn. 1 minuut en 12.50 euro verder, probleem opgelost.

Bedankt voor het meedenken.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Pierpower
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 24-10-2007, 20:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Re: remlicht reageert niet op handrem

Bericht door Pierpower »

Gents,
Ik heb hetzelfde. Voetrem noch voorrem doen het.
Ook remlichtschakelaar?
Waar zit(ten) deze?

Groet
DL650A-SE
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: remlicht reageert niet op handrem

Bericht door Stroompje »

Het zou wel toevallig zijn dat beide remmen (voet- en handrem) geen reactie geven op het remlicht.
Je zou eerder denken aan een defect remlicht....beide lampjes tegelijk zou ook weer te toevallig zijn, maar je weet het niet.

De schakelaar voor de rem handle zit uiteraard bij de handle aan de onderzijde een klein zwart blokje....
De schakelaar voor de voetrem zit bij het voetrempedaal.....er zit een klein smal veertje aan de voetrem (net achter de rechter voetsteun) dat bij het bedienen aan de schakelaar "trekt" om het kontakt te maken...Hier is trouwens ook de afstelling als je het rempedaal hoger dan wel lager afsteld en je het remlicht toch wil laten branden als je het rempedaal "intrapt".
Via Stroompje's acount,
Ex-Stroom2.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: remlicht reageert niet op handrem

Bericht door John007 »

Ik zou eerst maar eens aan een lampje gaan denken en vervolgens aan de massa aansluiting of een zekering.
Dat beide schakelaars gelijktijdig stuk zijn is eigenlijk niet logisch.

Succes.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: remlicht reageert niet op handrem

Bericht door Wullebolle »

John007 schreef:Ik zou eerst maar eens aan een lampje gaan denken en vervolgens aan de massa aansluiting of een zekering.
Dat beide schakelaars gelijktijdig stuk zijn is eigenlijk niet logisch.

Succes.
Gaat het achterlicht trouwens wel?
Als het lampje nog goed is: Corrosie in het lampvoetje zelf? gebeurt nogal es als er vocht bijkan.
of: zit er veel gerief in het bakje onder het zadel? Net achter dat bakje zitten de lampkabeltjes toch?
Bij mij zit mijn kettingslot (om een olietanker mee te ankeren) in dat bakje.
Ter bescherming van de kabeltjes heb ik in dat bakje een ander bakje gestopt met een rugzijde om die kabels te beschermen.
Dus als het niet het lampje is, even nazien of er daar achterin geen kabeltjesschade is?
Spooky Action At A Distance !
Plaats reactie