Vrij indicator (groen lampje) weigert

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Barracuda

Vrij indicator (groen lampje) weigert

Bericht door Barracuda »

Beste techneuten,

In de vrijstand brandde het groene lampje zwakjes, flikkerde even en nu doet ie niets meer. Is er iemand bekend met dit probleem? Waar kan ik zoeken naar een oplossing? Binnen het electrisch circuit zijn er diverse mogelijkheden voor een storing. Klopt het dat de versnellingsindicator in het blok zit?

Alvast bedankt voor de reactie,

greetz

Barracuda
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Vrij indicator (groen lampje) weigert

Bericht door PDvD »

Bij mijn ZZR had ik dit probleem ook regelmatig. Opzich niet erg, alleen jammer dat als de motor wel in z'n vrij stond, de motor dus dacht van niet en dus uitviel als ik 'm op de zijstandaard wilde zetten. Bij mijn ZZR zat er een connector hiervoor onder het kapje van het voortandwiel die het vrij lampje aan en uit liet gaan en zo dus alles aanstuurde. Dit zal wel eens los en maakte geen contact en dus brandde mijn lampje niet. Hoe het bij de Strom zit weet ik nog niet. Misschien iets soortgelijks... want waarom zou iedere fabrikant zelf het wiel uitvinden?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Vrij indicator (groen lampje) weigert

Bericht door Dyrck »

Probeer eens uit te vinden welke stekker verbonden is met die sensor en maak die eens schoon.
Als het lampje eerst flauw brand en er dan mee ophoud, denk ik in eerste instantie toch aan corrosie in een stekker (en hoef je hopelijk niet de sensor te vervangen).
Succes!
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Vrij indicator (groen lampje) weigert

Bericht door Redhead »

Sensor zit aan de zijkant van het blok. = Gear-indicator-Switch.
Even het kapje weghalen en je kunt erbij. :mrgreen:

Stekker zit achter linker achter-zijpaneel. 3-voudige stekker waar ook een roze draad in zit :mrgreen:
Barracuda

Re: Vrij indicator (groen lampje) weigert

Bericht door Barracuda »

Bedankt voor de support!

Het probleem was een losse verbinding in de grote stekkerdoos links in de kuip. Mijn eigen fout! Ik had de groen/oranje draad afgetapt voor de voeding van een navigatiesysteem. Dat ging destijds niet lekker er ontstond een breuk. Dat heb ik niet goed opgelost, nu dus wel. Ik dacht overigens dat deze draad de voeding was voor de handvatverwarming, die ik overigens niet heb. Kennelijk is de oranje/groen voor andere zaken. Het gebeurde de laatste tijd ook weleens dat tijdens het rijden het olielampje ging branden en de twee tellers even geheel uitsloegen. De motor bleef gewoon lopen, hopelijk is dat euvel nu ook opgelost.

Kortom, de vrij indicator doet het weer.

Thanx

Barracuda
Plaats reactie