Wie weet of dit mag ? Advies

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Framomile »

Hoi medestromers en dan met name degene onder ons die toevallig nogal wat weten van de verkeers regelgeving,

Heb eigenlijk per ongeluk een keer blauwe stadslampjes verwisseld met de originele ietwat gele ( he dat rijmt).

Afbeelding

Het hoe en waarom moet je me maar niet naar vragen maar het is de schuld van een ander forumlid. Ik noem geen namen maar het begint wel met een W en eindigt op immus :schater:

Even serieus, aangezien het verwisselen een nogal @#$!!#&^(&*^%% vervelend klusje is, zou ik graag even willen weten of ik hier geen dikke bekeuring voor krijg.

Vind het wel grappig staan maar wil geen risico lopen.

Hartelijke groet en bij voorbaat dank,

Franc
Compa

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Compa »

Kunt het altijd nog ff op MF gooien en daar vragen, daar zitten ook een paar agentjes tussen ;) Geen idee of we die hier ook hebben?
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Dyrck »

Is verboden.
Je mag alleen wit of geel licht uitstralen aan de voorkant.
Groenig wordt nog wel eens geaccepteerd, maar blauw niet.

Vraag is natuurlijk of je het ziet met dimlicht aan.
Ik heb zelf ook blauwe stadslichtjes en daar zie je bijna niets van (valt tenminste niet op).

Gewoon eens kijken met het licht aan en dan zelf beslissen of je het risico wilt lopen.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Framomile »

Dank mannen,

Ik weet dat er volgens mij een paar dienders op dit forum zitten hoor juist ook graag even van deze forumleden of het wel of niet mag.

Het valt ook niet echt op maar als het echt niet mag haal ik ze er toch uit, heb geen zin om daar geld aan uit te geven.

Al is het een @##&%$#&*^%$^%%*vervelend klusje.

Gr Franc
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door V-Stoom »

Het antwoord is kort. Het mag niet. Of je het blauw wel of niet goed ziet is subjectief en kan ook afhangen van de omstandigheden (zon, donker, lichtinval, defect dimlicht, enz). Als je een diender treft met de bokkenpruik op dan mag hij je daar gewoon een bon voor geven. Dan toch maar een vervelend @##&%$#&*^%$^%%* klusje denk ik.

Groet, Allard (docent (o.a.) Recht)
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door PDvD »

Ik zeg lekker laten zitten en laten knipperen... ;)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door John007 »

Je hebt toch ook blauwe lampen voor auto's en dat mag blijkbaar wel
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Capri

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Capri »

Blauwe lampen mogen wel........, als ze maar niet anders uitstralen dan Wit of Geel licht. O:-)
Remko

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Remko »

Capri schreef:Blauwe lampen mogen wel........, als ze maar niet anders uitstralen dan Wit of Geel licht. O:-)
Helemaal goed!!!

Maar zo lang ze niet knipperen zal het zo'n vaart niet lopen. Ze worden, als het goed is, toch overstraald door het dimlicht.
Remko

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Remko »

John007 schreef:Je hebt toch ook blauwe lampen voor auto's en dat mag blijkbaar wel

Nope, die zijn er eigenlijk niet en mogen dus ook niet!!

8)
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door RvGS »

Kwam al bekend voor Franc,
kiek => klik, ik had ze destijds ook op m'n strom :P .
Kan je vertellen dat de "blauwe" brigade de moeite neemt om je aan de kant te zetten voor het voeren van ongeoorloofdeverlichting.

Dus laten zitten en knippermodule erop, heb je er tenminste nog plezier van :mrgreen:

Tip: maak gebruik van schakelaar opdat je ze tijdens het rijden ook uit kan zetten .
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Framomile »

Nou, nou, toch leuk al die verschillende reakties :D , dank allen hiervoor.

Ik ga ze een dezer dagen toch maar even omruilen voor een paar witte.

Heb hier 2 kleine mannekes rond lopen dus kunnen zij pappie mooi ff helpen met die kleine handjes :D

Gegroet maar weer,

Franc

ps @ robert, foto's lijken inderdaad verdomd veel op elkaar :mrgreen: , wanneer krijg ik nou antwoord van je? :worship:
FrenkieNL

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door FrenkieNL »

4 woorden:

Je Mag Zoveel Niet.

:twisted:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Sparkle Black Peter »

Framomile schreef: Heb hier 2 kleine mannekes rond lopen dus kunnen zij pappie mooi ff helpen met die kleine handjes :D
Kinderarbeid is in dit land verboden hoor Franc 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Framomile »

Oooh dat wist ik niet maar ik betaal ze goed hoor!

En het hoort ook een beetje bij de (motor) opvoeding vind ik.

Gr F :bye:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door RvGS »

Framomile schreef: . .ps .... wanneer krijg ik nou antwoord van je? ....

JA Franc, ja :oops: , net zomervakantie achter de rug, en voor komend weekend benne we alweer onderweg in 't Sauerland, dan ff werken (weet eigenlijk niet waarom :twisted: ) en dan naar de Pyrineeën 10dg... ben eigenlijk veel drukker met rijden dan met schrijven, en het eerste vind ik eerlijk gezegd veel leuker, schrijven is meer voor de winterse dagen, maar was 't niet vergeten . . . :mrgreen:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door V-Stoom »

John007 schreef:Je hebt toch ook blauwe lampen voor auto's en dat mag blijkbaar wel
Nee hoor, mag ook niet :twisted: .

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Framomile »

Hoi allen,

Even ter info, het kan toch nuttig zijn. Heb inmiddels de blauwe lampjes vervangen voor een paar mooie heldere witte lampjes, deze passen beter bij mijn Xenon verlichting dan de originele gele lampjes.

Bij het plaatsen zijn een aantal zaken opgevallen die ik wil mededelen daar het nogal een vervelend klusje is.

1]Bij het plaatsen van de lampjes in de rubberfitting moet je goed opletten dat je de kontaktjes aan binnenzijde niet wegdrukt, kun je voorkomen door de bedrading vast te houden achter rubber.

2]Het is wel een bajonetsluiting maar het rubber is zo zacht dat je het er wel doorheen drukt/trekt, draaien kan dus wel helpen.

3]Test de lampjes voor je de fitting terugplaatst, al brandende kan je ook beter zien of je op de goede weg zit met plaatsen.

4] uiteindelijk vond ik het zelf het makkelijkst te bereiken vanaf de onderzijde van de kuip.Rechterlampje met linker hand en andersom bij linkerlampje.

Hopelijk is het nog voor iemand van nut want het blijft een #*^%$%^*&^$%*^%$*^%klus :!:

Gegroet maar weer,

Franc :bye:
Marpest

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Marpest »

Framomile schreef:Hoi allen,

Even ter info, het kan toch nuttig zijn. Heb inmiddels de blauwe lampjes vervangen voor een paar mooie heldere witte lampjes, deze passen beter bij mijn Xenon verlichting dan de originele gele lampjes.

Bij het plaatsen zijn een aantal zaken opgevallen die ik wil mededelen daar het nogal een vervelend klusje is.

1]Bij het plaatsen van de lampjes in de rubberfitting moet je goed opletten dat je de kontaktjes aan binnenzijde niet wegdrukt, kun je voorkomen door de bedrading vast te houden achter rubber.

2]Het is wel een bajonetsluiting maar het rubber is zo zacht dat je het er wel doorheen drukt/trekt, draaien kan dus wel helpen.

3]Test de lampjes voor je de fitting terugplaatst, al brandende kan je ook beter zien of je op de goede weg zit met plaatsen.

4] uiteindelijk vond ik het zelf het makkelijkst te bereiken vanaf de onderzijde van de kuip.Rechterlampje met linker hand en andersom bij linkerlampje.

Hopelijk is het nog voor iemand van nut want het blijft een #*^%$%^*&^$%*^%$*^%klus :!:

Gegroet maar weer,

Franc

Vandaag de volgende lampjes besteld, http://www.bikevis.com/motorcycle-led-r ... ights.html
samen met de http://www.bikevis.com/motorcycle-t10-5 ... light.html lijkt het mij een mooie combinatie...bedankt voor je tips....
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Framomile »

Hoi Marpest,

Je linkjes werken niet of ligt dat aan mij. Ben nu wel nieuwsgierig naar jouw lampjes.

Gr Franc
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Wie weet of dit mag ? Advies

Bericht door Sparkle Black Peter »

Framomile schreef:Hoi Marpest,

Je linkjes werken niet of ligt dat aan mij. Ben nu wel nieuwsgierig naar jouw lampjes.

Gr Franc
GEMAAKT O:-)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie