Nieuwe Pilot Xenon lampen

draadjes, lampjes
Plaats reactie
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Nieuwe Pilot Xenon lampen

Bericht door PvdBogaard »

Mijn oude Pilot Xenonlampen hadden te vaak problemen. Nu een nieuw setje van Pilot. Inderdaad een nieuw systeem. Het grote verschil is dat deze nu tevens direct aan de accu aangesloten moeten worden. Naast natuurlijk het signaal dat de standaard lampen krijgen (drie polige stekker)
Ik wil deze beide lampen nu achter de schakelaar aansluiten. Probleem is dat ik niet weet welke (plus)draad ik hiervoor kan gebruiken. De Xenon's trekken even wat stroom voordat ze stabiel zijn. Moet natuurlijk niet zo zijn dat ik het contact aandoe, en de zekering het laat afweten.
Ik ken eigenlijk alleen de extra stekker voor de handvatverwarming. Hieraan is dus al de handvatverwarming aangesloten. Kunnen hier de beide Xenon draden bij aangekoppeld worden ? Of kent iemand een ander draadje die hiertoe beter geschikt is? In dat geval graag een goede aanwijzing hoe ik de draadje kan herkennen.

Beide lampen hebben op de plusdraad een zekering (ik vermoed van 25A omdat het getal 25 op de zekering staat). Per lamp geldt: de I-in is max 8 A, V-in is 8-16V. I-norm is 3.2A, V-norm is 13.2V.
FastLoe

Re: Nieuwe Pilot Xenon lampen

Bericht door FastLoe »

In principe kan je natuurlijk de Xenons op de handvatverwarming aansluiten.

In principe.
Het probleem dat kan ontstaan is dat de bekabeling mischien problemen krijgt met het hogere vermogen. Er moet toch zo'n 16 ampere (8 per lamp) extra doorheen en als je dan 's winters ook nog eens je handvatverwarming aan hebt.....

Beter is om op het draadje van je handvatverwarming een Relais te zetten. Dit relais schakelt dan in zodra je je contact aanzet en dan kan je via dit relais direct de stroom van je accu aftappen naar je xenons. Kan je altijd nog per lamp de zaak zekeren. Ik weet namelijk niet of de draad naar de handvatverwarming door Suzuki ergens gezekerd is. Dan is dat waarschijnlijk wel gezekerd op de piekbelasing van je handvatverwarming.

Het is niet grappig meer als juist die zekering het begeeft, op een winterse avond, slecht weer, onverlichte wegen en jij denkt, kom laat ik de handvatverwarming maar eens aanzetten.
Zit je binnen de 500 m zonder verlichting, geloof me, koude handen zijn dan niet je kleinste pobleem meer :wink:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe Pilot Xenon lampen

Bericht door Wullebolle »

De Stroms hebben geen lichten aan/uit knop^.
Maar als ik zo de knoppenwinkel op het rechter handvat bekijk, zie ik dat er op de klassieke plaats waar de aan/uit knop zou kunnen zitten, een soort afdekplaatje zit; maw het armatuur is ontworpen om wel degelijk een knop te kunnen bevatten. Meschien voor de usa markt, of mischien dat de eerste jaargangen zo'n knop hadden.
Iemand ooit daar opnieuw een aan/uit knop in gestopt? Lijkt me ideaal om middels een relais in het xenoncircuit te steken, Of om een gps stopcontact van stroom te voorzien?
Spooky Action At A Distance !
FastLoe

Re: Nieuwe Pilot Xenon lampen

Bericht door FastLoe »

Ik heb daar wel een uit - stadslicht - dimlicht knop zitten hoor, dussssss....moet er volgens mij via de dealer aan te komen zijn
Chris Moto

Re: Nieuwe Pilot Xenon lampen

Bericht door Chris Moto »

Wullebolle schreef:De Stroms hebben geen lichten aan/uit knop^.
Is dit misschien de oplossing :arrow: een tijdmodule voor de koplamp

Werking:
De koplamp zal pas na 5 tot 40 seconden (instelbaar)
na het starten van de motor gaan branden. Dit is niet alleen goed
voor de accu en het starten van de motor, maar de koplamp
in de motor zal dit ook veel prettiger vinden en
veel langer mee gaan
Plaats reactie