storing F 1 nee geen formule 1

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Peppi

storing F 1 nee geen formule 1

Bericht door Peppi »

Hallo,

Ik heb in Januari mijn fiets een grote beurt laten geven bij Motoport amsterdam, korte tijd daarna een week geloof ik kreeg ik de eerste melding F1. Ik heb motoport gebeld zij vertelde mij dat het een storing is van het injectie systeem.Goed nu blijkt er onder de tank een soort van handeltje/heveltje te zitten die omgezet word op het moment dat je de contact sleutel omzet. Nu zou dat een veel voorkomend probleem(pje) zijn ,zij Motoport Amsterdam doen standaard bij een beurt dit handeltje /heveltje smeren helaas vergeten bij mij.Enfin alsnog gedaan maar het probleem was niet opgelost want ik kreeg weer een melding F1 weer terug naar de zaak en nu hebben ze het hele ding eraf gehaald schoon gemaakt en terug gezet. Das mooi en geheel gratis inclusief leen fiets :worship: . Nu ging het een hele tijd goed en das ook mooi helaas ik zat op de fiets naar Wageningen en het was een beetje fris dus ik zet mijn handvat verwarming aan op 3 kwart na zón 25 minuten kwam er weer een melding F1 nu de vraag kan 1 en ander met elkander te maken hebben :?:

groet Peppi
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: storing F 1 nee geen formule 1

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Peppie,

De F1 melding blijkt vaak de lambda sensor te zijn (code C44). Is bij mijn vorige BR, na meerdere malen deze melding te hebben gehad, vervangen. Heeft zover ik weet, niets met je verwarming te maken. Typ ook eens bij de zoekfunctie "F1 melding" in, krijg je ook diverse info te zien.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Diversion

Re: storing F 1 nee geen formule 1

Bericht door Diversion »

De melding is trouwens niet F1, maar FI van fuel injection. Dan ga je met de zoekfunctie veel meer vinden!

Bij mij bleek het foutcode C45 (niet in de manual beschreven) te zijn, ook de lambda sensor. Ze hebben het ding gedemonteerd en schoongemaakt. Helaas heb ik de foutmelding af en toe nog steeds, vooral als ik in vochtig weer rijd. Heeft er waarschijnlijk net zo weinig mee te maken als het aanzetten van de handvatverwarming.

Zolang je de foutcode niet weet, kun je eigenlijk nog weinig want er zijn nog een heleboel andere storingsmogelijkheden.
Plaats reactie