Voeding Zumo 660

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Fons53

Voeding Zumo 660

Bericht door Fons53 »

Wie kan mij vertellen waar ik de benodigde spanning voor een zumo 660 het beste kan aftappen?
Al vast bedankt voor de info. O:-)
TenCats

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door TenCats »

Ik heb 'm simpelweg, met een zekering op de +pool, rechtstreeks gekoppeld aan de accu.

En als je de Zumo houder ook van je motor wil kunnen demonteren,
dan kun je ook een stopcontactje plaatsen, bijvoorbeeld in je kuip,
Afbeelding
die dan natuurlijk ook met een zekering rechtstreeks op je accu zit,

en vervolgens aan je kabel een stekkertje fabriceren
Afbeelding
en dat werkt allebei prima.

Plugjes zijn o.a. te koop bij Waypoint: klik
Suzie

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door Suzie »

TenCats schreef: Plugjes zijn o.a. te koop bij Waypoint: klik
Waarom die dingen nu BMW-pluggen moeten heten is me een raadsel :frusty:
Bonelli

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door Bonelli »

In de kuip weghalen bij de parkeerlichtjes, links of rechts !!.

daar haalt de dealer ze ook weg. Dus die 2 kleine lampjes boven je koplampen.
Ze zijn geschakeld op het contact.

Succes..

fons53 schreef:Wie kan mij vertellen waar ik de benodigde spanning voor een zumo 660 het beste kan aftappen?
Al vast bedankt voor de info. O:-)
TenCats

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door TenCats »

Moet je niet doen, via het contact.
En als je een stopcontactje maakt zoals boven omschreven, dan kun je daar ook je acculader/druppellader op aansluiten. Erg makkelijk in de winter, zeg maar plug en play.. :wink:
TenCats

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door TenCats »

Suzie schreef:
TenCats schreef: Plugjes zijn o.a. te koop bij Waypoint: klik
Waarom die dingen nu BMW-pluggen moeten heten is me een raadsel :frusty:
Volgens mij is BMW ooit begonnen met het kleinere formaat op hun brommers. Dat ze die dan vervolgens op een onlogische plaats zetten is weer minder. Er zit er bij mij eentje net boven het carter. Geen idee waarom nou juist daar. Ze gaan ook via het contact dus even je mobieltje opladen tijdens een pauze schiet ook niet op want je lampen branden dan al die tijd braaf mee. :roll:
Brambo.650

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door Brambo.650 »

Ik lees vaak dat ze op een BMW de connector loskoppelen van het contact en rechtstreeks op de accu aansluiten (wel gezekerd). Op die manier kunnen ze bij de brommers met Canbus ook een gewone lader aansluiten, omdat het helemaal om de canbus heen gaat.
Gebruikersavatar
Schumi6627
DL1000 berijder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 25-06-2009, 11:22
Mijn motor is een: DL1000
Woonplaats: IJsselstein (UT)

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door Schumi6627 »

Ik heb hem laten monteren door de dealer (molenaar IJsselstein). Hij adviseerde om de zumo gewoon op de accu aan te sluiten.
Dit dus ook zo laten doen.
Werkt geweldig. Alleen de overige aansluitingen die op de stroomkabel zitten, zijn nu eigenlijk niet meer te gebruiken. (geluid, usb e.d.)
Deze zitten redelijk een het einde van de kabel, die aansluitingen eindigen dus onder het zadel.
Maar dat vind ik niet zo erg. Als ik ooit eens een nieuwe helm ga aanschaffen, doe ik er een blue tooth setje bij.
Waarom staat er 'Paneel buiten bedrijf' op het paneel boven de weg?
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door Soesko »

De V-strom heeft een speciale stekkerverbinding ergens onder de tank, achter de koeling. Om bij die stekker te komen moet er nogal wat worden gedemonteerd (tank, zijkappen e.d.). Veel personen kiezen daarom voor een alternatief.
Ik zou de Zumo niet rechtstreeks op de accu aansluiten, want dan bestaat het gevaar dat je de accu een keer leegtrekt als je hem per ongeluk aan laat staan. Ik heb destijds een Suzuki-dealer gebeld en kreeg de tip om de bekabeling (plus) aan te sluiten op de kabel van de achterrem. Volgens mij is dat de oranje/groene kabel bij de schakelaar van de achterrem. Je kunt die kabel volgen en uiteindelijk kun je aan de achterzijde van de tank de kabel wat vrij maken en je aansluiting maken. De massa heb ik direct op de accu aangesloten. Bij mij werkt het goed.
Bonelli

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door Bonelli »

Moet je niet doen ???? :shock:

Leuke reactie hoor.

je zou ook kunnen schrijven dat dit ook een optie is maar dat jij het op een andere manier hebt gedaan.

Je verteld dan in feite het zelfde maar brengt het op een andere manier over.
:wink:

TenCats schreef:Moet je niet doen, via het contact.
En als je een stopcontactje maakt zoals boven omschreven, dan kun je daar ook je acculader/druppellader op aansluiten. Erg makkelijk in de winter, zeg maar plug en play.. :wink:
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door Vstromrijder »

Ik heb dan wel de 550, maar dat komt op het zelfde neer. Ik heb hem rechtstreeks met een zekering op de accu gezet. Het voordeel is dat de houder dan gewoon altijd op de juiste plaats zit en er niet steeds hoeft afgehaald te worden. Als de zumo vol zit dan stopt deze met laden, dus bij een stop zal hij niet verder gaan. ik heb al diverse keren hem gewoon een nacht er op laten staan en kon de volgende dag weer op pad.
Het nadeel is dat ik nu wel een extra 12volt aansluiting onder mijn zadel heb gemaakt voor mijn mobiel op te laden of als ik op vakantie ben mijn luchtbed op te pompen.
deze heb ik op de bestaande aansluiting voor een eventuele acculader aangesloten.

Het is maar net wat je zelf wild, wil je hem er steeds afhalen en gelijk een 12volt aansluiting hebben. dan raad ik je aan om een 12stopcontact in je kuip plaatsen, deze dan zou ik rechtstreeks op je accu zetten. dan laat je de rest van de bedrading ook zoals het is.
Wil je hem er gewoon op laten, dan zou ik hem rechtstreeks op je accu zetyten,
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
TenCats

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door TenCats »

Bonelli schreef:Moet je niet doen ???? :shock:

Leuke reactie hoor.

je zou ook kunnen schrijven dat dit ook een optie is maar dat jij het op een andere manier hebt gedaan.

Je verteld dan in feite het zelfde maar brengt het op een andere manier over.
:wink:

TenCats schreef:Moet je niet doen, via het contact.
En als je een stopcontactje maakt zoals boven omschreven, dan kun je daar ook je acculader/druppellader op aansluiten. Erg makkelijk in de winter, zeg maar plug en play.. :wink:
:bye:
Udo van Dongen

Re: Voeding Zumo 660

Bericht door Udo van Dongen »

Ik heb dan geen zumo 660 of 550, maar een nuvi 510, maar het komt qua voedingsaansluiting allemaal op hetzelfde neer. Ik wilde mijn voedingskabeltje niet rechtreeks op mijn accu aangesloten hebben maar op het contact. Ik heb geen geschikte spullen om de + bijvoorbeeld van het licht af te takken dus heb ik de min rechtstreeks op de accu aangesloten en de plus los laten hangen in de buurt van de kabelboom. Daarna ben ik naar mijn dealer gereden en heb aan de monteur gevraagd of hij de plus ff voor me aan wilde sluiten op een geschakelde +. 10 minuten later ging ik blij naar buiten en het heeft me 6 of 7 euro gekost.
Plaats reactie