Probleem Led knipperlicht (bajonet)

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Probleem Led knipperlicht (bajonet)

Bericht door Bacchus »

Voor mijn vader heb ik 2 paar LED-knipperkichtjes gekocht. Dit voor de knipperlichten en remlicht. Originele zijn 12V P21W. Op de verpakking van de Leds staat ook dit vermeld. NU doen de knipperlichten in de BMW 1100RT het niet. Dus meteen in mijn V-strom gedaan, helaas met het zelfde probleem. Zodra ik ze in de auto aansluit doen ze het wel. Rara hoe kan dit?
Kan iemand mij helpen hoe ik dit werkend krijg? Of werkt dit gewoon niet bij deze motoren.
Voorbeeldje Afbeelding
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Capri

Re: Probleem Led knipperlicht (bajonet)

Bericht door Capri »

Dat gaat inderdaad niet zomaar werken.
Een gloeilamp gebruikt veel meer stroom (ampère) in vergelijking met een led-lamp.
Je knipper relais is gemaakt voor gloeilampen, die van 21 Watt, 2 lampen (voor en achter) is dus 42 Watt.
Die led-lampen zijn iets van 1 a 2 Watt, je moet dus het knipper relais vervangen voor een elektronische versie voor led-lampen.
Of een extra weerstand parallel plaatsen bij de lampen zodat het relais denkt dat er een gloeilamp in zit.
Je kunt die weerstanden gewoon bij de auto-onderdelenboer kopen (21 Watt)
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Probleem Led knipperlicht (bajonet)

Bericht door Bacchus »

Hoe kan het dan dat ze wel in mijn auto werken? Op de verpakking staat overigens ook dat ze geschikt zijn voor knipperlicht, remlicht etc.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Graafie68

Re: Probleem Led knipperlicht (bajonet)

Bericht door Graafie68 »

je schrijft dat je 2 setjes heb gehaald.
voor knipper en remlichten. die rem lichten doen het wel neem ik aan ???

bij je auto is je knipperlicht relais "minder gevoelig" ivm meestal 3 knipperlichten per kant (33% meer dan bij je motor) en de mogelijkheid van een aanhanger of caravan ( weer 2 knippers per kant meer)

zou het gewoon eens proberen een led relais voor de strom kost iets van 25 €.
een andere reden waarom ze het niet doen niet weten. Neem aan dat geen van de 4 knipperen ??? eventueel al kapot bij aanschaf.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Probleem Led knipperlicht (bajonet)

Bericht door Patrick8888 »

Normaal gesproken zouden de leds gewoon moeten werken ook zonder een speciaal knipper relais. Zonder dat relais is de knipper frequentie veel hoger. Zelf heb ik ze er ook in en dat werkt goed. Heb je eerst 1 ledknipperlicht geprobeerd of heb je 1 kant voorzien van leds? Anders eerst 1 kant voorzien van leds.

Misschien is de bajonet aansluiting net iets anders in de motor van je vader dan in je auto. Voor in de motor gebruik je een bajonet van BA15S voor je knipperlichten. De twee puntjes staan op dezelfde hoogte en recht tegen over elkaar.

In jouw V strom deden ze het ook niet las ik. Anders kan het zijn dat de bmw van je vader canbus heeft. Of het is pas vanaf de 1150, dat weet ik niet.

Meer weet ik er niet van. Succes.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Plaats reactie