Stadslichten Vervangen

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Eelko71

Stadslichten Vervangen

Bericht door Eelko71 »

Beste leden,

Ik heb onlangs (zelf) :lol: me dimlichten vervangen voor Bleu Vision lampen, veel cooler al zeg ik het zelf. Ik zal wat foto's plaatsen binnenkort. Maar nu zijn de stadslichten nog gelig. Ik heb al op het forum gezocht hoe ik deze moeten vervangen. Behalve de opmerking met veel gepriegel, ben ik nog niet veel verder gekomen. Heeft er iemand nog tips? Of nog liever (ivm mijn a tecnisch zijn) plaatjes hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alle tips zijn meer dan welkom. Ik hoor het graag!

Ik had die dimlichten gewoon bij de Karwei voor 11,95 eurie per lampie gekocht dat scheelt maar liefst 6 euro per lampie op die van de Motoport, volgens de verkoper waren het dezelfde lampen (ze hadden ze niet op voorraad, vandaar zijn advies om elders te kijken, anders was het de slechtste verkoper ooit natuurlijk :schater: ).
Graafie68

Re: Stadslichten Vervangen

Bericht door Graafie68 »

ze hebben mij wel eens verteld, dat lampen voor motorfietsen wat meer bestand zijn tegen hoog frequente trillingen van een motorfiets.
vandaar het prijs verschil. over wat voor een periode dat verschil gaat geven dagen ? maanden ? jaren ?

voor wat betreft je stadslichtjes, das een beetje vrotten om die rubberen dingen ( fitting ) los te krijgen.
heb toevallig 14 dagen geleden 1 stadslicht los gehad om eventueel spanning van af te tappen voor zumo.
(later officieel gedaan via zogenaamd HandVatVerwarmings KABELTJE)
maar dat rubberen ding is wel degelijk een soort bajonet sluiting in tegenstelling wat andere elders op dit forum schrijven.
althans bij mijn motor een DL650 K9.

dus eerst proberen te draaien +/- kwart slag en dan trekken AAN HET RUBBER. niet aan de draadjes.

succes ermee.
Eelko71

Re: Stadslichten Vervangen

Bericht door Eelko71 »

Eelko71 schreef:Beste leden,

Ik heb onlangs (zelf) :lol: me dimlichten vervangen voor Bleu Vision lampen, veel cooler al zeg ik het zelf. Ik zal wat foto's plaatsen binnenkort. Maar nu zijn de stadslichten nog gelig. Ik heb al op het forum gezocht hoe ik deze moeten vervangen. Behalve de opmerking met veel gepriegel, ben ik nog niet veel verder gekomen. Heeft er iemand nog tips? Of nog liever (ivm mijn a tecnisch zijn) plaatjes hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alle tips zijn meer dan welkom. Ik hoor het graag!

Ik had die dimlichten gewoon bij de Karwei voor 11,95 eurie per lampie gekocht dat scheelt maar liefst 6 euro per lampie op die van de Motoport, volgens de verkoper waren het dezelfde lampen (ze hadden ze niet op voorraad, vandaar zijn advies om elders te kijken, anders was het de slechtste verkoper ooit natuurlijk :schater: ).
Sorry nog een kleine aanvulling wat voor soort lampjes moeten er eigenlijk het instructieboekje heeft het over 12V 5W maar op websites kan ik nog kiezen uit T4W, W5W of H6W :?:
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Stadslichten Vervangen

Bericht door Redhead »

Gewoon googelen
T4W = LED
W5W = Blue Vision
H6W = Lampje.

gr. Martin
Demous

Re: Stadslichten Vervangen

Bericht door Demous »

Ik heb bij de mijne er gelijk witte LED's in gezet,afgezien dat ze kwa lichtkleur veel beter bij m'n xenon passen dan gewone lampjes,gaan ze "normaal" gesproken ook veel langer mee.Dit scheelt dan weer in gedoe met vervangen :o)
Plaats reactie