Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Nicolas

Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Nicolas »

De bedoeling is dat ik nogal veel in de fille in het centrum van Brussel ga rondrijden.
Om de zichtbaarheid te vergroten lijkt het me interessant knipperlichten op de spiegels te hebben (zoals sommige auto's).

Vinden jullie dat een goed idee?
Kan/bestaat dat?
Heeft ieman ervaring?

Alvast bedankt
Nicolas
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Patrick8888 »

Ja dat kan :D Ik heb de originele spiegels eraf gehaald en er spiegels opgezet met pinkers erin. Hier staat een afbeelding van mijn spiegel.
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 454#p56029" onclick="window.open(this.href);return false;
Als de link werkt.... :roll: Ik vind als voordeel dat je knipperlichten hoger staan.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Matthijs

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Matthijs »

Hoi Nicolas,

Kijk ook even naar dit draadje: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=38&t=4886" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik twijfel er zelf ook nog steeds over, maar heb het nog niet aangedurft. (eigen technische kennis)

Succes!
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door TT-Strom »

Nicolas schreef:De bedoeling is dat ik nogal veel in de fille in het centrum van Brussel ga rondrijden.
Nicolas
Zo! Jij houd van uitdagingen!
Ben regelmatig in Brussel op de ring voor mijn werk, drama!
En als ik dan zie hoe de belgische motorrijders er tussen door jagen, ongeloofelijk! Zo zou ik nooit durven rijden in de file.
Die jagen gewoon met 70 tussen stilstaande rijen auto's door. Dat daar ongelukken gebeuren verbaasd me niets.

Ik zeg: jij houd van een uitdaging! :worship:
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Nicolas

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Nicolas »

Ik zie dat de meeste "overstappen" naar knipperlicht in de spiegel.

Mag je niet ontdubbelen? Twee keer zo veel knipperend oranje is toch nog duidelijker, dus ik dacht de gewone houden en extra op de spiegel

Nicolas
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Patrick8888 »

Nicolas schreef:Ik zie dat de meeste "overstappen" naar knipperlicht in de spiegel.

Mag je niet ontdubbelen? Twee keer zo veel knipperend oranje is toch nog duidelijker, dus ik dacht de gewone houden en extra op de spiegel

Nicolas
Geen idee. :?: Zou dan eerst eens heel goed de regelgeving erop nalezen. Anders wordt je misschien de beste vriend van oom agent..... :shock:
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Jokapo

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Jokapo »

Patrick8888 schreef:
Nicolas schreef:Ik zie dat de meeste "overstappen" naar knipperlicht in de spiegel.

Mag je niet ontdubbelen? Twee keer zo veel knipperend oranje is toch nog duidelijker, dus ik dacht de gewone houden en extra op de spiegel

Nicolas
Geen idee. :?: Zou dan eerst eens heel goed de regelgeving erop nalezen. Anders wordt je misschien de beste vriend van oom agent..... :shock:
op de duurdere auto's zie je toch ook meerder knippers aan de voorkant op bumper op zijkant op spiegels.
Remko

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Remko »

Jokapo schreef: op de duurdere auto's zie je toch ook meerder knippers aan de voorkant op bumper op zijkant op spiegels.

Dus waarom niet op goedkopere brommers??


8)
Jokapo

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Jokapo »

inderdaad :mrgreen:
Stromtrooper

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Stromtrooper »

Wil je zichtbaarheid... doe er gele lampen in je koplampen.....(bestaat dat eigenlijk nog??)

Als je veel tussen files moet doorrijden dan is de Strom niet echt goed geschikt voor...het gaat wel, ik doe het dagelijks, maar 2 busjes naast elkaar en je doorgang wordt ineens spannend!!! (voor de dummies.. de spiegels zitten op de zelfde hoogte) en 1 keer een foutje en kost je minimaal een dure spiegel (met knipperlicht erin)

Maar goed het weerhoud mij er ook niet van.....

Latur!!
Dos Nijntjes

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Dos Nijntjes »

Stromtrooper schreef:Wil je zichtbaarheid... doe er gele lampen in je koplampen.....(bestaat dat eigenlijk nog??)
Yep, ze betaan nog. Heb ze er zelf ook op zitten. De lampen zijn gewone witte lampen, maar door de gele hoes die er omheen zit heb je mooi geel licht.
Mijn vrouw herkend mijn lampen al van verre :!: Zo goed steek je af tussen alle witte en xenon verlichting.

zie ook: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 070#p41070
Stromtrooper schreef:Als je veel tussen files moet doorrijden dan is de Strom niet echt goed geschikt voor...het gaat wel, ik doe het dagelijks, maar 2 busjes naast elkaar en je doorgang wordt ineens spannend!!! (voor de dummies.. de spiegels zitten op de zelfde hoogte) en 1 keer een foutje en kost je minimaal een dure spiegel (met knipperlicht erin)
Ben ik het niet mee eens. Ik rij dagelijks tussen Den Bosch en Amsterdam en heb hier weinig last van. Gemiddeld hoef ik maar één keer per 2 weken tijdens een file mijn voet aan de grond te doen omdat ik er niet tussendoor kan. En dan ook nog meestal omdat de motorrijder voor me op een CBR (look-a-like) denkt dat zijn motor de breedte van een auto heeft. :evil:
Maar misschien heeft het, als ik voorop rij, ook met mijn gele lampen te maken :lol: :lol:
Stromtrooper

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Stromtrooper »

Met mijn vorige echte CBR 1100XX superblackbird schoot je er mooi onderdoor!! en heeft trouwens prachtige inklap spiegels.

Ben het wel met je eens, op de snelweg gaat het wel...

Maar ik heb een groot deel binnen door (richting A'dam) en is deels dubbelbaans.. dan is het een stuk krapper.. busjes zijn dan best wel spannend...

Btw, ik ga ook eens voor geel!!
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Patrick8888 »

Als je echt wilt opvallen in de file kijk dan eens op deze site: http://www.safetylights.nl
Ik heb zowel als op de knipperlampen als op mijn dim/groot licht deze units zitten. Het mag officeel niet maar je valt wel op.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Dos Nijntjes

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Dos Nijntjes »

Patrick8888 schreef:Als je echt wilt opvallen in de file kijk dan eens op deze site: http://www.safetylights.nl
Dit is ook een manier om op te vallen,.................... alleen een beetje koud in de winter :wink: :wink:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0EnJWVUkXYk[/youtube]
Stromtrooper

Re: Knipperlicht op spiegel: Kan dat?

Bericht door Stromtrooper »

zie niks vreemds... zijn gewoon leren pakkken :wink: en die zijn koud in de winter.. :schater:
Plaats reactie