Vermogen van de dynamo

draadjes, lampjes
Plaats reactie
spyball

Vermogen van de dynamo

Bericht door spyball »

Hi all,
Weet iemand van jullie het vermogen dat de dynamo van de DL1000K5 levert. Ik heb me laten vertellen dat je niet al te veel elektrische accessoires kunt monteren??? :?
Spyball
Fred

Bericht door Fred »

ne 12 volt vibrator moet nog wel lukken :lol:
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Deze bedrading kan inderdaad niet veel hebben, beste is altijd direkt van de accu afhalen.

Als je van de stekker bij de radiator wilt aftakken nooit meer dan 5 ampere!

Sukses !

robert
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat klopt wel, maar is niet het antwoord op de gestelde vraag. Namelijk; wat het vermogen van de dynamo is. Dat staat nergens vermeld zover ik het heb kunnen vinden. Er wordt slechts gesproken over een 3 fasen wisselstroom dynamo, maar niet welk vermogen die kan leveren. Waarschijnlijk staat het wel op de dynamo zelf, maar die ga ik er niet vanaf halen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

Het exacte vermogen wat de dynamo kan leveren weet ik niet. Dit is afhankelijk van de dynamo, maar ook wat de bedrading en de gelijkrichter aankan. Vooral de gelijkrichter kan een probleem opleveren als de accu zwakker wordt (doorbranden)

Als ik kijk naar de accu van de 1000, dan is dit een 12V/12AH type.
De 650 moet het doen met een 12V/10AH type. Kleiner dus.
De dynamo dient voldoende power te hebben om de verlichting te laten branden en de accu te laden.

Ik denk dat de Vstrom een dynamo heeft die rond de 300 a 350 watt kan leveren.

Vermogen = Spanning x Stroom
Spanning zit tussen 12 en 14,5 volt
Stroom is maximaal 30 Ampere (anders is het einde hoofdzekering)
Volgens mij hou je dan iets van 12 x 30 = 360 Watt over. Echter heb je nog te maken met inwendige weerstand van de dynamo, deze bedraagd tussen de 0,2 en 0,5 Ohm.

Ik heb nu even geen zin om het exact uit te rekenen, maar rond de 300 Watt is een mooi getal om aan te houden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Op blz. 8-45 van het DL1000 boek staat het. Namelijk ca. 350 Watt bij 5000 toeren. Is gelijk aan dat van de DL650. Daar staat het op blz. 9-51.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

Iron Horse schreef:Op blz. 8-45 van het DL1000 boek staat het. Namelijk ca. 350 Watt bij 5000 toeren. Is gelijk aan dat van de DL650. Daar staat het op blz. 9-51.
Hmmm, niet slecht gegokt dus. :?
Was te lam om ff het boek erbij te pakken en te zoeken...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Scottie schreef:
Iron Horse schreef:Op blz. 8-45 van het DL1000 boek staat het. Namelijk ca. 350 Watt bij 5000 toeren. Is gelijk aan dat van de DL650. Daar staat het op blz. 9-51.
Hmmm, niet slecht gegokt dus. :?
Was te lam om ff het boek erbij te pakken en te zoeken...
Ik kwam het in eerste instantie ook maar toevallig tegen. En toen herinnerde ik me die vraag, dus ik was er niet echt naar op zoek.

Altijd fijn te zien dat je eigen aanname bevestigd wordt. Al was die aanname, of gok zo als jij het noemt, natuurlijk wel onderbouwd en daardoor dus uiteindelijk met het goede resultaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie