90/100 Watt H4

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Knut

90/100 Watt H4

Bericht door Knut »

Heeft iemand ervaring met 90/100 watt H4 lampen ?
Heb ze ook in de verstalers op auto zitten .
Maar ben bang dat op de DL de kunststof lampunit te heet wordt , zeker omdat je bij stilstaan de verlichting niet uit kunt zetten .
Collega heeft ze in zijn Africa Twin , maar die hebben glas in de koplampen .
Scottie

Bericht door Scottie »

2 dingen:

Ten eerste zal je dynamo en de rest van het electrisch circuit (ook de bedrading) de extra stroom aan moeten kunnen. Je praat normaal gesproken over 2x55 Watt. Grootlicht zou 2x60 Watt zijn. De stroom bij 2x 60Watt is 10 Ampere. Ga je naar 90 watt, dan komt er 5 Ampere bij. Bij 100 Watt nogmeer. Je bedrading loopt de kans op wegsmelten, je zekering kan doorbranden. Maar ook kan het zijn dat de dynamo het niet kan bolwerken, wat ten koste gaat van je accu en mogelijk de spanningsregelaar. Dit zijn enorm dure onderdelen. Dan zou het ook nog kunnen zijn dat je injectie moeilijk gaat doen vanwege spanningsproblemen.

Een AfricaTwin maakt gebruik van een andere soort spanningsregelaar.


Ten tweede geef je zelf al aan de reflector unit van plastic is. Al zou deze van glas zijn, het spiegelend deel verouderd met die hitte veel sneller, dus krijg je uiteindelijk minder licht.


Als je niet voldoende licht krijgt uit bijvoorbeeld Philips Vision + of tegenhangers van Osram, dan zou ik het probleem bij jezelf gaan zoeken.

Er waren vroeger ook lampen van 60/80 Watt. Maar door de technieken van de + lampen zijn deze overbodig. Ik heb dit zelf kunnen constateren.
LeChef

Bericht door LeChef »

Knut,

Heb je niet genoeg aan 2x 55/60W standaard V-strom uitrusting? Dat is al meer dan een R1200GS van een maat van mij.

Gabby 8)
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

kijk anders eens bij touratech. deze hebben extra schijnwerpertjes die je op je kuip kunt plaatsen. ze hebben er zelfs 1 met xenon.
MacB

Bericht door MacB »

euh.............. als ik in groep rijd denkt men nu al altijd dat ik mijn groot licht heb opstaan! Zwaarder lampen?? :wink:
Plaats reactie