Tip Over sensor vraag

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Tip Over sensor vraag

Bericht door Wullebolle »

Ik rij nu een 2000km met de DL1000, en heb hem nog NIET laten vallen :D
Kheb ondertussen gelezen in het wphb dat er op de recentere een TipOver sensor zit, die de benzinedrukpomp afsluit bij omvallen.

Ik heb anderzijds nog nergens gelezen hoe je de geactiveerde TipOver sensor terug reset, zodat wanneer je in the middle of nowhere je fiets op zen zijkant legt, je niet met een geblokkeerde fiets staat.

Is het zo simpel als effe contact af en terug aan? Of is er meer nodig?
Wie weet het uit "ervaring" ?

Tnx.
Spooky Action At A Distance !
Remko

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door Remko »

Wullebolle schreef:Ik rij nu een 2000km met de DL1000, en heb hem nog NIET laten vallen :D

Goed man!!!


8)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door Wullebolle »

Remko schreef:
Wullebolle schreef:Ik rij nu een 2000km met de DL1000, en heb hem nog NIET laten vallen :D

Goed man!!!

8)
De afgelopen 25 jaar (rijbewijs sinds 1984) heb ik er trouwens geen een laten vallen (behalve men div900 in de garage toen ie van ze poot rolde door klevende koppelingsplaten) ... but that was not the point of my question ...
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door Frank »

Wullebolle schreef: but that was not the point of my question ...
Ik heb mijn motor al een keer of 3 laten vallen... :oops: :oops: en nooit problemen gehad met de benzine toevoer. Soms staat er 'chec' op het display en dan moet je even de noodschakelaar uit en weer aan zetten...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door RvGS »

Yep, net als bij Frank, heb ik mijn strommeke wel eens op z'n kantje gehad :oops: . Gewoon weer rechtop zetten en gauw verder, opdat moment gelukkig nooit een weigering gehad :-)}
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door Wullebolle »

Als ik goed heb gelezen zit die TipOver sensor er pas op vanaf K4 model ...

Ondertussen op een USA forum toch iets gevonden: Indien de motor meer dan 65°schuin komt te liggen, omgevallen dus, sluit de sensor de brandstofpomp af.
Kun je blijkbaar resetten door inderdaad contact uit en terug aan te zetten. Logisch ... maar toch ...
Spooky Action At A Distance !
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door Soesko »

Ik vraag me af of je het goed gelezen hebt. Ik heb even in het werkplaatshandboek gekeken en daarin zie ik dat op het 2002 model ook al een tip-over-sensor gemonteerd is.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door Soesko »

Inmiddels weet ik het zeker. Ik ben afgelopen weekend van de motor gevallen en deze is keurig afgeslagen. Mijn tipoversensor lijkt goed te werken.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door Frank »

Leuke manier om daar achter te komen... :? Maar misschien de enige? Niks kapot?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door Soesko »

Dank je voor de belangstelling, maar het viel gelukkig reuze mee. Dit vooral dank zij de Givi-valbeugels en mijn bagagerol. De valbeugel heeft de val goed opgevangen, maar is daardoor wel flink verbogen. Er zit nu nog een halve centimeter ruimte tussen beugel en kuipdeel, maar het kuipdeel is onbeschadigd. De topkuip heeft een klein beetje krasschade aan de rand. Verder is het rempedaal verbogen, de handkap bekrast en de bevestiging van de voetsteun aan de achterzijde is wat afgesleten. Ik vind het allemaal erg mee vallen en eigenlijk past het ook wel bij zo'n motor dat hij gebruikssporen heeft. Ik vervang het rempedaal en de valbeugel en dan is hij weer strak genoeg. Ik had zelf ook niets, dus al met al hoor je me niet mopperen.
TooTall

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door TooTall »

Ach, ben je toch al beter als mij.

Ik hield het wel degelijk 6 kilometer uit op mijn nagelnieuwe DL650 :-)}

Lees: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... t=stevoort" onclick="window.open(this.href);return false;
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Tip Over sensor vraag

Bericht door Soesko »

Je hebt het verhaal grappig neergezet, maar ik kan me voorstellen dat je het ten tijde van de valpartij het allemaal wat minder grappig vond. Ik zou er in ieder geval een beetje ziek van zijn als ik met een nieuwe motor onderuit zou gaan.
Ik heb zelf eens een keer iets dergelijk meegemaakt met mijn GSX toen ik bij een stoplicht stond te wachten. Ik sta daar keurig in afwachting van groen licht en ineens schiet mijn motor een stuk vooruit. In eerste instantie dacht ik dat mijn koppelingskabel brak, tot ik me realiseerde dat de motor nog liep. Toen ik omkeek zag ik dat er een lesauto tegen me aan stond, met daarin een cursiste met een heel verschrikte blik in haar ogen (dat was wel een grappig gezicht overigens). Ik denk dat het meiske haar voet van de koppeling heeft laten schieten of iets dergelijks. De schade aan mijn motor was een verbogen nummerplaat. Ik denk dat de motorkap van de auto meer schade had.
Gelukkig zijn we beiden zonder kleurscheuren weg gekomen en dat is het allerbelangrijkste.
Succes met je vstrom.
Plaats reactie