dimlicht

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

dimlicht

Bericht door Beverstrom »

spontaan dimlicht weggevallen stadslichtjes doen het nog wel. wie kan mij helpen
zekeringen zijn goed.
en als ik groot licht gebruik is het heel zwak.

gr perry Beverstrom
wees zuinig gepoetste kant boven houden
HD bye-bye

Re: dimlicht

Bericht door HD bye-bye »

ik denk de lamp stuk of een massa probleem, water ?????????????????????????
Blueberry

Re: dimlicht

Bericht door Blueberry »

Vuil in contactslot, probeer WD40
Dos Nijntjes

Re: dimlicht

Bericht door Dos Nijntjes »

Als je koplampen uit zijn gegaan bij het starten, dan kan het ook dit zijn.

Er schijnt een relais te zijn gekoppeld met de startknop. Tijdens het starten zorgt deze er voor dat je koplampen even uit gaan en daarna weer aan. Als dit relais stuk is, dan kan het zijn dat de koplampen wel uit gaan, maar niet meer aan.

Als je de motor nu op contact zet (zonder te starten), doen ze het dan wel???
V2-Rider

Re: dimlicht

Bericht door V2-Rider »

Ik heb sinds kort het zelfde probleem... Al zitten uitmeten en zoeken naar een relais of aanverwant, maar tot nu toe geen resultaat.

Heeft hier iemand een oplossing voor gevonden?

Greetz V2
Flesdop

Re: dimlicht

Bericht door Flesdop »

Check, ook gehad. Boven je radiator zit een plastic kapje, daarop zitten verschillende stekkers geprikt.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
V2-Rider

Re: dimlicht

Bericht door V2-Rider »

Flesdop schreef:Check, ook gehad. Boven je radiator zit een plastic kapje, daarop zitten verschillende stekkers geprikt.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
Bedankt voor de info, maar ik vermoed dat het bij de 1000cc anders zal zijn. Ik vind geen meerdere stekkers. Enkel eentje maar die kleuren van de draadjes zijn verschillend. (heb het over het stekkertje midden op de linkse helft van de radiator)

Toch bedankt, ik zoek wat verder.

Alle tips zijn welkom... :)
Flesdop

Re: dimlicht

Bericht door Flesdop »

V2-Rider schreef:
Flesdop schreef:Check, ook gehad. Boven je radiator zit een plastic kapje, daarop zitten verschillende stekkers geprikt.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
Bedankt voor de info, maar ik vermoed dat het bij de 1000cc anders zal zijn. Ik vind geen meerdere stekkers. Enkel eentje maar die kleuren van de draadjes zijn verschillend. (heb het over het stekkertje midden op de linkse helft van de radiator)

Toch bedankt, ik zoek wat verder.

Alle tips zijn welkom... :)
Volg dan even de bundel die van de schakelaar door het stuur gaat, zal vast ergens een stekker zitten.
V2-Rider

Re: dimlicht

Bericht door V2-Rider »

Hoi!

Draden gevolgd en de motor eens volledig ontmanteld. De stekkers zitten achteraan de radiator. Met als nadeel dat je ze amper ziet zitten met de kuipen erop.
Er bleek in 1 stekker een slecht contact te zitten. Deze klemmetjes wat gereinigd en met siliconenspray ingespoten.

Probleem opgelost! :-)

Blijkbaar zijn al die stekkers vrij gevoelig aan vocht....


Greetz V2
Flesdop

Re: dimlicht

Bericht door Flesdop »

V2-Rider schreef:
Flesdop schreef:Check, ook gehad. Boven je radiator zit een plastic kapje, daarop zitten verschillende stekkers geprikt.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
Bedankt voor de info, maar ik vermoed dat het bij de 1000cc anders zal zijn. Ik vind geen meerdere stekkers. Enkel eentje maar die kleuren van de draadjes zijn verschillend. (heb het over het stekkertje midden op de linkse helft van de radiator)

Toch bedankt, ik zoek wat verder.

Alle tips zijn welkom... :)
Toch wel gelijk aan de 650 zie je wel :)
V2-Rider

Re: dimlicht

Bericht door V2-Rider »

Flesdop schreef:
V2-Rider schreef:
Flesdop schreef:Check, ook gehad. Boven je radiator zit een plastic kapje, daarop zitten verschillende stekkers geprikt.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
Bedankt voor de info, maar ik vermoed dat het bij de 1000cc anders zal zijn. Ik vind geen meerdere stekkers. Enkel eentje maar die kleuren van de draadjes zijn verschillend. (heb het over het stekkertje midden op de linkse helft van de radiator)

Toch bedankt, ik zoek wat verder.

Alle tips zijn welkom... :)
Toch wel gelijk aan de 650 zie je wel :)
Idd thx :)
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Re: dimlicht

Bericht door Gerrit »

bij m'n vorige twee keer gehad:
1e keer corrosie op de stekker die verstopt zat in het linker kuipdeel.
2e keer een massa probleem (bij 75000 km), aansluiting was niet goed meer. Door m'n motordealer opgelost.

Mocht je toch willen rijden: de stroomdraad van het grootlicht naar het dimlicht omleiden (heeft de ANWB voor me gedaan). Geeft niet zoveel licht als op de stroom van het dimlicht, maar je kunt in ieder geval rijden.

Gerrit
Plaats reactie