Knipperlichtenprobleempje

draadjes, lampjes
Plaats reactie
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Knipperlichtenprobleempje

Bericht door PvdBogaard »

Heb onlangs een knipperlichtje van een DL650 eigenaar overgenomen. Een "wit lampje, oranje glas" variant.
Mijn DL1000 is van '07 en heeft (standaard) de witte glas, oranje lampje variant. Het glas past perfect. Het lampje niet!
Jazeker, de vitting is anders. Nu had ik mijn oude fitting nog. Dus even knoeien en klussen en dan zal die het weer doen.
Maar goed, mogelijk goed om te weten
Gelukkig is het buigzame gedeelte en het harde plastic gedeelte goed uitwisselbaar. Dat scheelt weer :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Knipperlichtenprobleempje

Bericht door Iron Horse »

Is bekend, staat vaker gemeld op het forum :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Knipperlichtenprobleempje

Bericht door Frank »

Hmm, waarom zou je een mooi wit knipperlicht vervangen door een ouderwetse oranje?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Knipperlichtenprobleempje

Bericht door Joskestiller »

Frank schreef:Hmm, waarom zou je een mooi wit knipperlicht vervangen door een ouderwetse oranje?
Misschien iemand die van 'retro' houdt :?: :!:
:roll:
Honi soit qui mal y pense!!
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Knipperlichtenprobleempje

Bericht door PvdBogaard »

Was niet duidelijk geloof ik. Door strontzooi is het originele knipperlicht niet meer. Tenminste in complete uitvoering. Het harde zwarte plastic waarop het mooie witte glas gemonteerd wordt lag in iets te veel stukjes op het plaatselijk wegdek...
De prijzen die voor sommige onderdelen worden gevraagd door Suzuki zijn wat extreem. De 2dehands markt is er niet voor niets. Toch duurde het even voordat ik het knipperlichtje vond.
Helaas een retro uitvoering.

Gelukkig is de "harde plastic kap..." uitwisselbaar :P Zodat ik weldra (nog enig soldeerwerk noodzakelijk) een functionerend knippelicht heb in de nieuwe non-retro uitvoering.

Tijdens dit handelen kwam ik natuurlijk achter het detail dat er toch iets niet helemaal pastte. Wie weet kan iemand er zijn voordeel mee doen.
Ed Jonkmans

Re: Knipperlichtenprobleempje

Bericht door Ed Jonkmans »

Gewoon de vijl nemen en zo 1 pinnetje van de lamp wegvijlen, en alles werkt zoals het moet. (enfin zo doe je het toch andersom: als je een oranje lampje in een houder voor een wit lampje plaatst). En het lampje zal niet losrammelen of zo. ((bij een SV 1000 toch niet)
Grtz
Ed
Dos Nijntjes

Re: Knipperlichtenprobleempje

Bericht door Dos Nijntjes »

Je had natuurlijk ook even kunnen zoeken naar passende oranje lampjes voor de "Old-school" fitting.
Hieronder zie je twee oranje knipperlichten. Beide zijn 12V, 21W.
Afbeelding

Dan nu een foto van beide lampjes om de pootjes, voor zover dat is gelukt, te showen:
Eerst de linker lamp:
Afbeelding

En dan de rechter lamp:
Afbeelding

Waarschijnlijk past de rechter lamp prima in de oude fitting.

De rechter lamp heb ik gekocht bij De Wit (http://www.de-wit.nl/ in Schijndel. 2 stuks voor € 1,80.
Ik heb ze als reserve lamp bij me voor als mijn glaasje een keer kapot gaat, yep ik heb nog de Retro look.

Ravian
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Knipperlichtenprobleempje

Bericht door Dyrck »

Ed Jonkmans schreef:Gewoon de vijl nemen en zo 1 pinnetje van de lamp wegvijlen, en alles werkt zoals het moet. (enfin zo doe je het toch andersom: als je een oranje lampje in een houder voor een wit lampje plaatst). En het lampje zal niet losrammelen of zo. ((bij een SV 1000 toch niet)
Grtz
Ed
Heb ik ook gedaan, werkt perfect !
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Knipperlichtenprobleempje

Bericht door Joskestiller »

Dyrck schreef:
Ed Jonkmans schreef:Gewoon de vijl nemen en zo 1 pinnetje van de lamp wegvijlen, en alles werkt zoals het moet. (enfin zo doe je het toch andersom: als je een oranje lampje in een houder voor een wit lampje plaatst). En het lampje zal niet losrammelen of zo. ((bij een SV 1000 toch niet)
Grtz
Ed
Heb ik ook gedaan, werkt perfect !
Ik rijd ook met een afgevijld pinnetje op elke lamp.... geen enkel probleem!
Honi soit qui mal y pense!!
Plaats reactie