stekkers knipperlichtrelais

draadjes, lampjes
Plaats reactie
V-Strom Jopie

stekkers knipperlichtrelais

Bericht door V-Strom Jopie »

Voor het plaatsen van een universeel knipperlichtrelais, moet ik de originele stekkers uit het frame halen waar het standaard knipperlicht relais en side stand relais in zit. Zonder nu meteen in draden te gaan knippen vraag ik mij af of ik de twee orignele stekkers van pin F en G, de lichtblauwe en bruine kabel uit het plastic frame kan duwen zonder eea te beschadigen.

Weet iemand hoe die stekkertjes klem zitten in het frame ? Moet ik aan één kant een schroevedraaiertje er tussen zetten en met wat kracht er uit duwen ? Wie heeft hier ervaring mee ?


(voordat ik de zaak vernaggel....) :wink:
Blueberry

Re: stekkers knipperlichtrelais

Bericht door Blueberry »

Volgens mij gewoon inknijpen en lostrekken, is al weer een tijdje geleden.
Met koleschoppen gaat dit lastiger dan met tederen handjes.

:lol:
V-Strom Jopie

Re: stekkers knipperlichtrelais

Bericht door V-Strom Jopie »

Die koleschoppen dat valt wel mee, maar wat ik bedoel is als je het relais blok los trekt, komen de pinnen los van de stekkertjes. Deze stekkertjes zitten in een plastic frame waar het relais blok dus in past. Nu wil; ik twee van die kleine koperen stekkertjes loshalen uit dat plastic frame, dus inknijpen lijkt me niet een handige oplossing.

Ik denk dat ik toch maar de kabeltjes doorknip aangezien ik er van uit ga dat het nieuwe relais goed werkt. Ik had echter liever eerst even willen testen, want dan weet je het zeker he... :bye:
V-Strom Jopie

Re: stekkers knipperlichtrelais

Bericht door V-Strom Jopie »

Goed, bedrading doorgeknipt, nieuwe relais verbonden dmv soldeerverbindingen met krimpkous.
LED knippers achter werken goed icm de standaard knippers voor. Toch is het zo dat de LEDs niet vol branden als alleen contact aan staat en de motor uit is, heb ergens gelezen dat anderen dit verschijnsel ook hadden. Met motor aan is het een plaatje. (ga toch alleen de bocht om met motor aan, tis lastig om bij iedere bocht de motor even stil te zetten. :lol: )

NU nog eens op zoek naar een mooie vervanging voor, eens kijken of er een combi te maken is van LEDs op de plaats van de huidige knippers aangevuld met LEDs op de achterkant van de spiegel ??

Afijn eens rustig internet afsjouwen naar wat er beschikbaar is op dit gebied.
Blueberry

Re: stekkers knipperlichtrelais

Bericht door Blueberry »

Ik heb een weerstand tussen de knippers ( alle Leds) als motor niet draait doen ook alle leds niet mee.

Een leuke led combi staat op Louis.de.

Kijk dan bij de spiegels, maar ook bij de handvatbeschermers (nieuw)

veel plezier met je knippers

die van mij staan ook ergers op het forum

Blueberry
V-Strom Jopie

Re: stekkers knipperlichtrelais

Bericht door V-Strom Jopie »

Dank voor je reactie BB, heb even gekeken en inderdaad die spiegels met ingebouwde leds zijn wel mooi !

Jij hebt toch ook een LED achterlicht ?

Had ik ergens gelezen dat je daarvoor ook een apart relais nodig hebt ???

Ik heb nl. ook sites gevonden waar vervangingslampjes van LEDs op staan die in de bestaande lampfitting geschroefd kunnen worden, en geen woord over separate relais toevoegen, klopt dat ? (zelfs LED vervanginslampjes die normaal licht en remlicht combineren...)
Blueberry

Re: stekkers knipperlichtrelais

Bericht door Blueberry »

Complete unit Led-achterlicht zijn voor redelijke bedragen te krijgen op Ebay.
Geklooi met losse combi leds heb ik ook gedaan, na een aantal kapotte zekeringen mee gestopt ,toen bestond led achterlicht nog niet.

Let wel op, is er in smoke, white en red volgens mij.
Is verder geen aanpassing met weerstanden voor nodig.

Led werkt honderste van seconden sneller, is ook veiliger!

blueberry
V-Strom Jopie

Re: stekkers knipperlichtrelais

Bericht door V-Strom Jopie »

Dank je wel, dat wordt dus 1 van de volgende projectjes.... :-)}
V-Strom Jopie

Re: stekkers knipperlichtrelais

Bericht door V-Strom Jopie »

Zo, na een tijdje afwezig te zijn geweest, nu weer aan het verder klooien met de Strom.
Na het plaatsen van de Led spiegels, nu een setje led knippers voor er bij gekocht. Vond de leds in de spiegels wel mooi, maar met zonnig weer toch te zwak. Nu de gaten in de kappen opvullen met led knippers.
Echter, na ze aangesloten te hebben, geen knipper meer. Achterknippers ook led branden prima.
Voor de spiegel en knipper parallel geschakeld, later in serie, resultaat 0.
Separaat aansluiten van spiegel of knipperlicht, resultaat prima knipper.

Heeft iemand al eens eerder, een led spiegel met led knipper gecombineerd ?
Weet iemand hoe dit op te lossen is ?

Ik heb de specifieke knipperlicht relais van louis.de toegepast.

Grt Johan
V-Strom Jopie

Re: stekkers knipperlichtrelais

Bericht door V-Strom Jopie »

Tjonge jonge, duidelijk altzheimer, had plus aan min gezet.....
Opgelost !
Plaats reactie