Zekeringen
-
- DL650 berijder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
- Mijn motor is een: DL650 L6
- Woonplaats: 't Stad
Zekeringen
Een vraagje voor de specialisten: waar zitten de RESERVE zekeringen in de Strom? In de handleiding staat namelijk dat er reservezekeringen zijn, maar ik slaag er niet in deze te vinden
Een vraagje voor de gespecialiseerde specialisten: mijn brommer is eind februari besteld/half maart geleverd. Aan het elektrisch systeem is een Zumo 550 gekoppeld aan de batterij. Verder is er nog handvatverwarming aangesloten, en een bi-xenon set. Ik had vorige donderdag eend oorgebrande zekering: mijn dashbord ging 'dood'. De motor zelf kon starten, lampen gingen aan, kon rijden, ... maar het dashbord gaf geen enkele informatie. Stom, zo snel na aankoop, maar kan gebeuren, toch?
Touring Wegenhulp (depannage dienst) laten komen omdat ik de reservezekeringen niet vond. Zij vonden ze ook niet, en hebben er snel eentje van hun ingezet. Probleem opgelost ... denk je dan
Jammer maar helaas: deze ochtend exact hetzelfde probleem
NU DE VRAAG: heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Zijn de zekeringen een zwak punt van de Strom? Ik ga zo meteen iig even naar de dealer bellen om te vragen of die zaterdag er even naar kan kijken (aangezien het Kloontje kloten toch niet doorgaat ).
Alvast bedankt voor eventuele tips/...
Een vraagje voor de gespecialiseerde specialisten: mijn brommer is eind februari besteld/half maart geleverd. Aan het elektrisch systeem is een Zumo 550 gekoppeld aan de batterij. Verder is er nog handvatverwarming aangesloten, en een bi-xenon set. Ik had vorige donderdag eend oorgebrande zekering: mijn dashbord ging 'dood'. De motor zelf kon starten, lampen gingen aan, kon rijden, ... maar het dashbord gaf geen enkele informatie. Stom, zo snel na aankoop, maar kan gebeuren, toch?
Touring Wegenhulp (depannage dienst) laten komen omdat ik de reservezekeringen niet vond. Zij vonden ze ook niet, en hebben er snel eentje van hun ingezet. Probleem opgelost ... denk je dan
Jammer maar helaas: deze ochtend exact hetzelfde probleem
NU DE VRAAG: heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Zijn de zekeringen een zwak punt van de Strom? Ik ga zo meteen iig even naar de dealer bellen om te vragen of die zaterdag er even naar kan kijken (aangezien het Kloontje kloten toch niet doorgaat ).
Alvast bedankt voor eventuele tips/...
Re: Zekeringen
bij mijn dl650 uit 2005 zitten ze bij alle andere zekeringen in de zekeringhouder onder het zadel
en zekeringen branden niet zomaar door: je zal waarschijnlijk ergens kortsluiting hebben.
en zekeringen branden niet zomaar door: je zal waarschijnlijk ergens kortsluiting hebben.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
- Mijn motor is een: DL650 L6
- Woonplaats: 't Stad
Re: Zekeringen
Hey Leipo,
Bedankt voor je reactie!
Zou er nooit aan gedacht hebben dat de reserve zekeringen tussen de gewone zitten
En dat er ergens iets mis is, had ik ook al door hoor
Hoopte alleen dat er mensen met vergelijkbare ervaringen waren die konden zeggen 'bij mij was het ...', zodat ik mijn brommer geen halve maand ofzo moet missen
Bedankt voor je reactie!
Zou er nooit aan gedacht hebben dat de reserve zekeringen tussen de gewone zitten
En dat er ergens iets mis is, had ik ook al door hoor
Hoopte alleen dat er mensen met vergelijkbare ervaringen waren die konden zeggen 'bij mij was het ...', zodat ik mijn brommer geen halve maand ofzo moet missen
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Zekeringen
Reservezekeringen zitten (bijna) altijd in het zekeringenkastje zelf maar dan op een "lege" plaats, dat is in auto's ook zo. Is je handvatverwarming op de originele aansluiting die er voor gemaakt is aangesloten? Wanneer je weet welke zekering er uitknalt dan weet je ook in welk circuit je moet zoeken. Tenminste alles controleren wat daarop is aangesloten en het totale vermogen van alle (extra) aangesloten accessoires berekenen, misschien zit je wel boven het maximale verbruik voor die groep. Soms kun je een zwaarderde zekering plaatsen, wanneer je weet wat de oorzaak is en als de bedrading dat toelaat, maar heb je er geen kaas van gegeten doe dat dan niet op eigen initiatief!
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
- Mijn motor is een: DL650 L6
- Woonplaats: 't Stad
Re: Zekeringen
Vreemd. Dacht dat ik hier gisteren een update was komen plaatsen In ieder geval nog bedankt voor je reactie Iron Horse!
Nuja: gisteren dus even langs de dealer gepasseerd en mijn uitleg gedaan. Ze hebben hem binnen gezet, wat nagekeken, even laten draaien, wat knopjes geprobeerd (toeter, pinkers, ...). Uurtje later is het verdict: we vinden niets, maar hebben voor de zekerheid de contactpunten allemaal even ingesmeerd.
Goed, ik maak me klaar om terug te vertrekken, start de motor, stap op en keer om weg te rijden. Ben ik nog geen 50 meter verder, zie ik dat het dashbord niets geeft. Onmiddellijk gekeerd en terug bij de dealer binnengestapt. Hebben ze hem opnieuw binnen gezet en alles nagekeken. Bleek dat, als het stuur tot het uiterste naar links werd gedraaid, er een draadje van de handvatverwarming gekneld zat. En dat veroorzaakte de kortsluiting.
Case closed, en iedereen gelukkig
Alleen een beetje jammer dat ze dat draadje niet de eerste keer hadden opgemerkt.
Nuja: gisteren dus even langs de dealer gepasseerd en mijn uitleg gedaan. Ze hebben hem binnen gezet, wat nagekeken, even laten draaien, wat knopjes geprobeerd (toeter, pinkers, ...). Uurtje later is het verdict: we vinden niets, maar hebben voor de zekerheid de contactpunten allemaal even ingesmeerd.
Goed, ik maak me klaar om terug te vertrekken, start de motor, stap op en keer om weg te rijden. Ben ik nog geen 50 meter verder, zie ik dat het dashbord niets geeft. Onmiddellijk gekeerd en terug bij de dealer binnengestapt. Hebben ze hem opnieuw binnen gezet en alles nagekeken. Bleek dat, als het stuur tot het uiterste naar links werd gedraaid, er een draadje van de handvatverwarming gekneld zat. En dat veroorzaakte de kortsluiting.
Case closed, en iedereen gelukkig
Alleen een beetje jammer dat ze dat draadje niet de eerste keer hadden opgemerkt.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Zekeringen
Bedankt voor de update. Dit soort zaken zijn ook niet zo gemakkelijk te achterhalen. Maar gelukkig is het probleem dus opgelost.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.