VERSNELLINGSINDICATOR

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Black V-Storm

VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Black V-Storm »

Ik mis(te) op mijn Black Rhino de versnellingsindicator. Na veel zoeken op het internet ben ik terecht gekomen bij DigiPro. Deze leveren (volgens de specificaties) een plug en play systeem voor de V-Strom.

Nu heb ik wel vaker sprookjes gehoord maar volgens gebruikers op de Duitse en Amerikaanse site werkte deze goed.

Via Ebay zo'n ding besteld De DigiPro S04 voor V-Strom vanaf k7. Kosten 118 euro.

Daar het 2e paasdag 's morgens eerst mistig was maar eens aan deze klus begonnen. Volgens de beschrijving moest je de linker zijkap verwijderen. Dat is op de Rhino wel wat werk, want dan moet ook de kofferset+ beugels eerst verwijderd worden.

De GPS zit direct daar achter. Volgens de instructie deze connectors uit elkaar gehaald en de connectors van de DigiPro erop aangesloten.
Daarna de + draad op de zekeringenkast direct achter de accu aangesloten. Contact er op gezet en .......... de indicator gaf licht ( een grote O).

Alles weer gemonteerd en direct even getest. Werkt perfect! Wat een genot. Ik snap nog steeds niet dat dit standaard op de V-Strom zit.

een aanrader dus
Blueberry

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Blueberry »

Foto-tje?
zilverstroom

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door zilverstroom »

Dan heb je echt mazzel of een betere dan ik.
Motoport heeft bij mij ook zo'n ding er op gezet; de eerste keer ging het na 20 minuten op tilt. De monteurs vertelden me dat de v-strom altijd veel storing geeft op het stuursignaal en hebben toen bij het achterwiel een snelheidssensor bijgeplaatst. De tweede keer ging het na 1000 km op tilt. Toen had ik het te druk om weer terug te gaan. Maanden daarna bouwde ik in de stuurbuis amerikaanse heat grips in (die trouwens fantasties goed werken). Tot mijn stomme verbazing begon de versnellingsindicator het weer te doen en dat doet het nu al maanden (bijna) perfect.
Groeten van zilverstoom.
Black V-Storm

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Black V-Storm »

Had je ook een GiPro S04??
Zoals al in mijn startpost vermeldt geloof ik inderdaad ook niet meer in sprookjes echter het verbaasde mij dat alles in 1 keer werkte. Ik hoop dat hij het ook blijft doen. Heb gisteren een kleine 300 km gereden en hij deed het perfect.

Er zit ook een "leermodus" op dit apparaat. Je kunt handmatig aangeven 1e 2e etc versnelling.

Naast een indicator is dit apparaatje ook voorzien van een TRE modus. Dit schijnt effect te hebben op het motormanagement?

Die indicators met zo'n sensor op het achterwiel heb ik slechte ervaringen mee. Ze reageren altijd "te traag".

Zal vanavond even een foto(otje) maken

vr. groet
Arend

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Arend »

Ik heb bij aankoop van mijn V Strom Black Rhino al een Gipro er op laten zetten (Goedhart, rekende hier niets voor, wereldzaak!). Perfect, werkt werelds en ik vind dat toch wel heel prettig, zeker met die 6 versnellingen. Ik heb hem laten monteren tegen het kokertje van de linkerspiegel. Zal morgen even een fotootje maken.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Kwakkel-BE »

Waarom is zo'n gear indicator eigenlijk nuttig? Ik zou zo zeggen dat je snel genoeg merkt als je moet terugschakelen (of opschakelen :P)
Ik ga meestal op t geluid af: teveel lawaai = schakelen :P
Om terug te schakelen: te weinig kracht = schakelen :D
Die Pesto

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Die Pesto »

staan wat youtube videos in van de VI..

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=3410" onclick="window.open(this.href);return false;


en een duidelijk review

http://www.reverendbiker.com/vstrom/gipro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

gr marco
Arend

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Arend »

Ik had bij een vorige posting toegezegd morgen een fotootje te plaatsen. Enfin, morgen heeft ff iets langer geduurd maar hierbij dan waarbij ik hoop dat de foto zichtbaar is en blijft (is me de vorige keer bij een reisverslag niet goed gelukt.

Afbeelding
Remko

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Remko »

Arend schreef:Ik had bij een vorige posting toegezegd morgen een fotootje te plaatsen. Enfin, morgen heeft ff iets langer geduurd maar hierbij dan waarbij ik hoop dat de foto zichtbaar is en blijft (is me de vorige keer bij een reisverslag niet goed gelukt.

Afbeelding




:shock:
Demous

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Demous »

Remko schreef:
Arend schreef:Ik had bij een vorige posting toegezegd morgen een fotootje te plaatsen. Enfin, morgen heeft ff iets langer geduurd maar hierbij dan waarbij ik hoop dat de foto zichtbaar is en blijft (is me de vorige keer bij een reisverslag niet goed gelukt.

Afbeelding




:shock:
Dat is vast een foto van het moment dat ie tussen 2 versnellingen zat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Aad900 »

Kijkt wat makkelijker
Afbeelding

edit: oeps, nu zie ik de foto in vorige bericht wel 8)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Furiousz

Re: VERSNELLINGSINDICATOR

Bericht door Furiousz »

@ Black V-Storm:

Ik neem aan dat jij de "oude" GiPro-S04 met ATRE hebt?

Ik zie net op de site van http://www.healtech-electronics.com/" onclick="window.open(this.href);return false; dat er nu een nieuwe GiPro is die je rechtstreeks op de diagnostiche stekker kunt aansluiten (GPDS-S01), en volgens mij is hij qua afmetingen een stuk kleiner dan het oude model. Ook is het display nu verkrijgbaar in 4 kleuren (geel/rood/groen/blauw)

(handleiding staat hier: http://www.healtech-electronics.com/doc ... ual_en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;)

In Nederland is de GPDS hier te verkrijgeen voor €108,-
http://motor.artowest.nl/shop/gipro-dsb ... h6e2dm4it4" onclick="window.open(this.href);return false;

[edit]
Ik vond net dit plaatje, de nieuwe gipro is inderdaad een stuk kleiner:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb net een mailtje ontvangen van HealTech Electronics met de afmetingen van beide indicatoren en een vergelijkende foto:

The GIpro/ATRE dimensions are:
H: 47.5 mm
W: 34.0 mm
D: 23.0 mm


The GIpro DS-series (model GPDS-S01) will also work great on your bike.
It is a smaller unit without ATRE feature. The dimensions are :
H: 30mm
W: 20mm
D: 13mm


Afbeelding
Plaats reactie