VERSNELLINGSINDICATOR
VERSNELLINGSINDICATOR
Ik mis(te) op mijn Black Rhino de versnellingsindicator. Na veel zoeken op het internet ben ik terecht gekomen bij DigiPro. Deze leveren (volgens de specificaties) een plug en play systeem voor de V-Strom.
Nu heb ik wel vaker sprookjes gehoord maar volgens gebruikers op de Duitse en Amerikaanse site werkte deze goed.
Via Ebay zo'n ding besteld De DigiPro S04 voor V-Strom vanaf k7. Kosten 118 euro.
Daar het 2e paasdag 's morgens eerst mistig was maar eens aan deze klus begonnen. Volgens de beschrijving moest je de linker zijkap verwijderen. Dat is op de Rhino wel wat werk, want dan moet ook de kofferset+ beugels eerst verwijderd worden.
De GPS zit direct daar achter. Volgens de instructie deze connectors uit elkaar gehaald en de connectors van de DigiPro erop aangesloten.
Daarna de + draad op de zekeringenkast direct achter de accu aangesloten. Contact er op gezet en .......... de indicator gaf licht ( een grote O).
Alles weer gemonteerd en direct even getest. Werkt perfect! Wat een genot. Ik snap nog steeds niet dat dit standaard op de V-Strom zit.
een aanrader dus
Nu heb ik wel vaker sprookjes gehoord maar volgens gebruikers op de Duitse en Amerikaanse site werkte deze goed.
Via Ebay zo'n ding besteld De DigiPro S04 voor V-Strom vanaf k7. Kosten 118 euro.
Daar het 2e paasdag 's morgens eerst mistig was maar eens aan deze klus begonnen. Volgens de beschrijving moest je de linker zijkap verwijderen. Dat is op de Rhino wel wat werk, want dan moet ook de kofferset+ beugels eerst verwijderd worden.
De GPS zit direct daar achter. Volgens de instructie deze connectors uit elkaar gehaald en de connectors van de DigiPro erop aangesloten.
Daarna de + draad op de zekeringenkast direct achter de accu aangesloten. Contact er op gezet en .......... de indicator gaf licht ( een grote O).
Alles weer gemonteerd en direct even getest. Werkt perfect! Wat een genot. Ik snap nog steeds niet dat dit standaard op de V-Strom zit.
een aanrader dus
Re: VERSNELLINGSINDICATOR
Dan heb je echt mazzel of een betere dan ik.
Motoport heeft bij mij ook zo'n ding er op gezet; de eerste keer ging het na 20 minuten op tilt. De monteurs vertelden me dat de v-strom altijd veel storing geeft op het stuursignaal en hebben toen bij het achterwiel een snelheidssensor bijgeplaatst. De tweede keer ging het na 1000 km op tilt. Toen had ik het te druk om weer terug te gaan. Maanden daarna bouwde ik in de stuurbuis amerikaanse heat grips in (die trouwens fantasties goed werken). Tot mijn stomme verbazing begon de versnellingsindicator het weer te doen en dat doet het nu al maanden (bijna) perfect.
Groeten van zilverstoom.
Motoport heeft bij mij ook zo'n ding er op gezet; de eerste keer ging het na 20 minuten op tilt. De monteurs vertelden me dat de v-strom altijd veel storing geeft op het stuursignaal en hebben toen bij het achterwiel een snelheidssensor bijgeplaatst. De tweede keer ging het na 1000 km op tilt. Toen had ik het te druk om weer terug te gaan. Maanden daarna bouwde ik in de stuurbuis amerikaanse heat grips in (die trouwens fantasties goed werken). Tot mijn stomme verbazing begon de versnellingsindicator het weer te doen en dat doet het nu al maanden (bijna) perfect.
Groeten van zilverstoom.
Re: VERSNELLINGSINDICATOR
Had je ook een GiPro S04??
Zoals al in mijn startpost vermeldt geloof ik inderdaad ook niet meer in sprookjes echter het verbaasde mij dat alles in 1 keer werkte. Ik hoop dat hij het ook blijft doen. Heb gisteren een kleine 300 km gereden en hij deed het perfect.
Er zit ook een "leermodus" op dit apparaat. Je kunt handmatig aangeven 1e 2e etc versnelling.
Naast een indicator is dit apparaatje ook voorzien van een TRE modus. Dit schijnt effect te hebben op het motormanagement?
Die indicators met zo'n sensor op het achterwiel heb ik slechte ervaringen mee. Ze reageren altijd "te traag".
Zal vanavond even een foto(otje) maken
vr. groet
Zoals al in mijn startpost vermeldt geloof ik inderdaad ook niet meer in sprookjes echter het verbaasde mij dat alles in 1 keer werkte. Ik hoop dat hij het ook blijft doen. Heb gisteren een kleine 300 km gereden en hij deed het perfect.
Er zit ook een "leermodus" op dit apparaat. Je kunt handmatig aangeven 1e 2e etc versnelling.
Naast een indicator is dit apparaatje ook voorzien van een TRE modus. Dit schijnt effect te hebben op het motormanagement?
Die indicators met zo'n sensor op het achterwiel heb ik slechte ervaringen mee. Ze reageren altijd "te traag".
Zal vanavond even een foto(otje) maken
vr. groet
Re: VERSNELLINGSINDICATOR
Ik heb bij aankoop van mijn V Strom Black Rhino al een Gipro er op laten zetten (Goedhart, rekende hier niets voor, wereldzaak!). Perfect, werkt werelds en ik vind dat toch wel heel prettig, zeker met die 6 versnellingen. Ik heb hem laten monteren tegen het kokertje van de linkerspiegel. Zal morgen even een fotootje maken.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
- Mijn motor is een: DL650 L6
- Woonplaats: 't Stad
Re: VERSNELLINGSINDICATOR
Waarom is zo'n gear indicator eigenlijk nuttig? Ik zou zo zeggen dat je snel genoeg merkt als je moet terugschakelen (of opschakelen )
Ik ga meestal op t geluid af: teveel lawaai = schakelen
Om terug te schakelen: te weinig kracht = schakelen
Ik ga meestal op t geluid af: teveel lawaai = schakelen
Om terug te schakelen: te weinig kracht = schakelen
Re: VERSNELLINGSINDICATOR
staan wat youtube videos in van de VI..
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=3410" onclick="window.open(this.href);return false;
en een duidelijk review
http://www.reverendbiker.com/vstrom/gipro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
gr marco
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=3410" onclick="window.open(this.href);return false;
en een duidelijk review
http://www.reverendbiker.com/vstrom/gipro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
gr marco
Re: VERSNELLINGSINDICATOR
Ik had bij een vorige posting toegezegd morgen een fotootje te plaatsen. Enfin, morgen heeft ff iets langer geduurd maar hierbij dan waarbij ik hoop dat de foto zichtbaar is en blijft (is me de vorige keer bij een reisverslag niet goed gelukt.
Re: VERSNELLINGSINDICATOR
Arend schreef:Ik had bij een vorige posting toegezegd morgen een fotootje te plaatsen. Enfin, morgen heeft ff iets langer geduurd maar hierbij dan waarbij ik hoop dat de foto zichtbaar is en blijft (is me de vorige keer bij een reisverslag niet goed gelukt.
Re: VERSNELLINGSINDICATOR
Dat is vast een foto van het moment dat ie tussen 2 versnellingen zatRemko schreef:Arend schreef:Ik had bij een vorige posting toegezegd morgen een fotootje te plaatsen. Enfin, morgen heeft ff iets langer geduurd maar hierbij dan waarbij ik hoop dat de foto zichtbaar is en blijft (is me de vorige keer bij een reisverslag niet goed gelukt.
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: VERSNELLINGSINDICATOR
Kijkt wat makkelijker
edit: oeps, nu zie ik de foto in vorige bericht wel
edit: oeps, nu zie ik de foto in vorige bericht wel
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Re: VERSNELLINGSINDICATOR
@ Black V-Storm:
Ik neem aan dat jij de "oude" GiPro-S04 met ATRE hebt?
Ik zie net op de site van http://www.healtech-electronics.com/" onclick="window.open(this.href);return false; dat er nu een nieuwe GiPro is die je rechtstreeks op de diagnostiche stekker kunt aansluiten (GPDS-S01), en volgens mij is hij qua afmetingen een stuk kleiner dan het oude model. Ook is het display nu verkrijgbaar in 4 kleuren (geel/rood/groen/blauw)
(handleiding staat hier: http://www.healtech-electronics.com/doc ... ual_en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;)
In Nederland is de GPDS hier te verkrijgeen voor €108,-
http://motor.artowest.nl/shop/gipro-dsb ... h6e2dm4it4" onclick="window.open(this.href);return false;
[edit]
Ik vond net dit plaatje, de nieuwe gipro is inderdaad een stuk kleiner:
Ik heb net een mailtje ontvangen van HealTech Electronics met de afmetingen van beide indicatoren en een vergelijkende foto:
The GIpro/ATRE dimensions are:
H: 47.5 mm
W: 34.0 mm
D: 23.0 mm
The GIpro DS-series (model GPDS-S01) will also work great on your bike.
It is a smaller unit without ATRE feature. The dimensions are :
H: 30mm
W: 20mm
D: 13mm
Ik neem aan dat jij de "oude" GiPro-S04 met ATRE hebt?
Ik zie net op de site van http://www.healtech-electronics.com/" onclick="window.open(this.href);return false; dat er nu een nieuwe GiPro is die je rechtstreeks op de diagnostiche stekker kunt aansluiten (GPDS-S01), en volgens mij is hij qua afmetingen een stuk kleiner dan het oude model. Ook is het display nu verkrijgbaar in 4 kleuren (geel/rood/groen/blauw)
(handleiding staat hier: http://www.healtech-electronics.com/doc ... ual_en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;)
In Nederland is de GPDS hier te verkrijgeen voor €108,-
http://motor.artowest.nl/shop/gipro-dsb ... h6e2dm4it4" onclick="window.open(this.href);return false;
[edit]
Ik vond net dit plaatje, de nieuwe gipro is inderdaad een stuk kleiner:
Ik heb net een mailtje ontvangen van HealTech Electronics met de afmetingen van beide indicatoren en een vergelijkende foto:
The GIpro/ATRE dimensions are:
H: 47.5 mm
W: 34.0 mm
D: 23.0 mm
The GIpro DS-series (model GPDS-S01) will also work great on your bike.
It is a smaller unit without ATRE feature. The dimensions are :
H: 30mm
W: 20mm
D: 13mm