Koplampen uit na het starten

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Dos Nijntjes

Koplampen uit na het starten

Bericht door Dos Nijntjes »

Afgelopen dinsdag is mijn motor 2 geworden en daarbij uit de fabrieksgarantie. Ik sta om goed 5.45 uur klaar om naar mijn werk te gaan en start de motor. Zonder problemen begint de motor te grommen, maar tot mijn verbazing zijn mijn koplampen uit. Dus de moter maar uit gezet met de sleutel en 'm weer op het contact gezet. De koplampen bleven uit :roll: De stadslichten en het achterlicht deed het wel gewoon. De motor maar weer in de schuur gezet en de auto gepakt :evil: 's Avond de motor op het contact gezet en ze deden het weer :roll:
Gisterenochtend idem. Bij het op contact zetten deden de koplampen het, maar tijdens het starten gaan ze uit en blijven ze uit.

Vandaag is mijn strom bij de dealer geweest en die heeft uiteindelijk het probleem gevonden. Het schijnt dat er een schakelaar is gekoppeld aan de startknop. OP het moment dat je start, zorgt deze schakelaar ervoor dat de stroom naar de koplampen wordt onderbroken. Het probleem bij mijn motor was dat de stroom wel werd onderbroken maar dat de schakelaar niet terug kwam om de koplampen weer van stroom te voorzien :twisted:
Aangezien ze die schakelaar niet op voorraad hadden is deze besteld en hebben ze nu een bypass om deze schakelaar gemaakt. Dus morgen kan ik weer lekker de op de brommer naar 't werk.

Het vervangen van de schakelaar gebeurt gewoon onder garantie :worship: :worship:
Dgr

Re: Koplampen uit na het starten

Bericht door Dgr »

Dat is netjes opgelost!
Goed om de oorzaak te weten in ieder geval, mocht iemand ooit tegen hetzelfde probleem aanlopen. :)
DubbelV

Re: Koplampen uit na het starten

Bericht door DubbelV »

Hee, dat lijkt op wat ik nu zie! Ik had vanmiddag al enthousiast de startschakelaar gedemonteerd om te zien wat daar loos was. Elke keer als ik aan de kabel rommelde (vlak bij de schakelaar) ging het dimlicht nl. weer even aan. Wel wat geleerd daarvan, maar niets bijzonders gezien in de schakelaar en dus de boel weer in elkaar gezet. Helaas zonder verbetering, dus nog steeds een aan-uit relatie met de verlichting... :(

Ik zal de dealer ook maar eens laten kijken.

Groet,
Patrick
Dos Nijntjes

Re: Koplampen uit na het starten

Bericht door Dos Nijntjes »

Patrick,

Succes ermee.
Bij mijn vorige motor één keer gehad dat dat de koplamp stuk is gegaan. Hoeweel het toen hoog zomer was, zit je ongewild toch wat minder prettig op de motor.

Groet,
Ravian
DubbelV

Re: Koplampen uit na het starten

Bericht door DubbelV »

Is inmiddels weer helemaal goed :D . Netjes opgelost door de dealer (Anbergen).

Patrick
Plaats reactie