Halogen Nebelleuchten

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Zwarte Rinus

Halogen Nebelleuchten

Bericht door Zwarte Rinus »

Heren en dames V-strom lampjestechneuten,

Ik wil een setje SUZUKI DL 650 / 1000 V-Strom Halogen Nebelleuchten inklusive Autoswitch und
35Watt Halogen Brennern aanschaffen van Motobozzo.de. [L I N K ]

Vraag 1) heeft iemand van jullie ervaring met het aansluiten? Is dit inderdaad simpel, of moet de halve motor gesloopt worden?
Vraag 2) kan de stroomvoorziening van de motor het aan (ook tijdens winterse omstandigheden)?
Vraag 3) is het de kosten en de moeite waard?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt!

Groet'n,
Ingrid
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door TT-Strom »

Hoi Ingrid,

Moet zeggen dat ze er wel erg gaaf uitzien, mooi weggewerkt aan de binnenzijde van de kuip in plaats van op steeltjes aan de buitenzijde.

Als je ze bestelt en gaat monteren, ben ik erg nieuwsgierig naar je ervaring en het resultaat! Heb er zelf ook wel interesse in.

Andries
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Bacchus »

Erg mooie dingen. Goed weggewerkt. En tenminste betaalbaar tegenover de Touratech lampen voor op de valbeugels. Ben erg benieuwd naar de aansluitingen.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
TooTall

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door TooTall »

Zoek wat op 'Motobozzo lights' in Google. Redelijk wat hits, vele BMW rijders met deze kit. Over het algemeen ok, maar;
Gboy,

I didnt get out into the dark of night, but at twilight they do add some lighting to the side around the bike. Bozzo suggested putting in a brighter bulb (55w instead of the stock 35) but I dont expect much improvement. I would not go with this version of the light. He offers other fogs such as Hella DE.

I would not recommend these ( Chinese?) units. I do love the look and fit of the aluminium brackets, they are way trick.

R
I can officially declare that they totally suck. I saw them on and off, and I couldn't tell if they were on or off! Ok, slight exaggeration..

So did you use them at night? And.. did they add any light to the road?
Meh.
Zwarte Rinus

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Zwarte Rinus »

Hoi Bacchus en Berkrod,

Ja! Ik vind ze ook vooral mooi om te zien en mooi weggewerkt (waardoor de lichtopbrengst wellicht minder zal zijn), maar ik denk dat je er extra mee opvalt als je de file in rijdt :-)} ?!?

Too tall,
Goeie tip, ik zal inderdaad eens even gaan googlen.

Ik houd me echter aanbevolen voor de meer technische tips m.b.t. aansluiten en stroomgebruik en volgens mij hebben een heleboel van jullie dat een hele hoop verstand van, toch???

Groet'n,
Ingrid
Dennisdee
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 03-06-2007, 20:27
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K6.
Woonplaats: Gent, B.

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Dennisdee »

Afbeelding Afbeelding

Ik heb vandaag deze bijkomende lichten gemonteerd, en dit is het resultaat.

Jammer genoeg heb ik tijdens het monteren een licht laten vallen en het glas ervan is gebarsten.... :frusty:

Voor degenen die er aan denken om het ook te doen: als je niet handig bent: begin er niet aan...

Je moet beide zijpanelen verwijderen, enkele draden moeten nog gesoldeerd worden en er zit enkel een duitstalige handleiding bij.

Dennis.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Patrick8888 »

Je dynamo en accu moeten dit aan kunnen. En als ik op de site kijk dan is alle bedrading al voorbereid. Is het alleen nog een kwestie van de lampen monteren en de draden wegwerken.

Ik zou de lampen niet rechtstreek aan het kunstof onder de kuip monteren, maar met een metalen of aluminium strip. Ik zag niet op de site of er ook bevestigings beugels bijzaten. Hoe dat te doen, tja dat weet ik nog niet. Daarvoor heb ik mijn V Strom nog te kort. Maar als ik zo in de kuip kijk dan kan je die strip monteren aan de bevestigings punten van de knipperlichten.

Succes.....
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Bacchus »

Jammer dat ze zo moeilijk te monteren zijn, ze zien er nl erg mooi uit.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Dennisdee
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 03-06-2007, 20:27
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K6.
Woonplaats: Gent, B.

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Dennisdee »

Ze staan idd heel mooi op de V-Strom!

En ik heb wel degelijk de indruk dat de lichten zijn effekt niet mist,
Als ze overdag aanstaan, heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt dat autochaffeurs
gewoon de straat komen indraaien terwijl ze zien dat er een motor afkomt,
wat anders veelal wel het geval is... toeval of niet..

Ondertussen heb ik een andere set besteld om het beschadigde licht te kunnen vervangen.

Ik heb in totaal 111,90 € betaald inclusief verzending naar Belgie.

Ik zal dus de hele bedrading, met relais, aansluiting voor lichten en batterij, en controlelampje
in reserve hebben (zonder de halogeenlampen en beugels dus) voor wie interesse heeft?..
Dennisdee
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 03-06-2007, 20:27
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K6.
Woonplaats: Gent, B.

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Dennisdee »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Ik heb een derde halogeenlicht bijgeplaatst achter het windscherm omdat ik er nu toch nog overhad,

Zie foto's voor het resultaat...
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Sparkle Black Peter »

Dennisdee schreef:Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Ik heb een derde halogeenlicht bijgeplaatst achter het windscherm omdat ik er nu toch nog overhad,

Zie foto's voor het resultaat...
Nu nog de kaarsjes en de ballen en laat Kerstmis maar komen. :schater: :mrgreen:

Eén ding is zeker, je valt wel op. Maar bij ons mag het volgens mij niet.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Remko

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Remko »

Rhino VStrom schreef:
Nu nog de kaarsjes en de ballen en laat Kerstmis maar komen. :schater: :mrgreen:

Eén ding is zeker, je valt wel op. Maar bij ons mag het volgens mij niet.

Of het mag of niet, ik zie de toegevoegde waarde er ook niet van!!
Ik denk niet dat je een veel beter zicht hebt in het donker.
En of medeweggebruikers je nu beter gaan zien en herkennen.....

:?
Dennisdee
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 03-06-2007, 20:27
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K6.
Woonplaats: Gent, B.

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Dennisdee »

Bedoeling was om meer zichtbaar te zijn voor andere weggebruikers overdag,

Kan ik moeilijk beoordelen of dit klopt maar wat ik wel weet is dat ik in het donker

een veeeeeel beter zicht heb!!!!! Dit vooral langs de zijkanten.
Remko

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Remko »

Dennisdee schreef:! Dit vooral langs de zijkanten.

Ik kijk meestal zo'n beetje voor me!!!

8)
Matthijs

Re: Halogen Nebelleuchten

Bericht door Matthijs »

Hallo Ingrid,

Ook ik heb de lampen erop staan. Als je goed de beschrijving volgt en een het goede materiaal hebt (zoals altijd;)) is het best te doen. Enige probleem bij mij was dat het meegeleverde relais stuk was....voordat je daar achter bent......;)

Succes!

Matthijs
Plaats reactie