Kleur van de cockpit

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Kleur van de cockpit

Bericht door WisselStrom »

Waar krijgt de cockpit/dashboard zijn oranje kleur van? :idea: En heeft iemand een idee hoe je dit eventueel zou kunnen veranderen?
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
TooTall

Re: Kleur van de cockpit

Bericht door TooTall »

Je kan andere frontjes kopen voor op de teller.

Ikzelf heb een "accurate" set gekocht, dus dat de werkelijke GPS km/u is weergegeven en niet 60 weergegeven als je maar 50 aan het doen bent. Het is een klein klusje om ze te veranderen, je moet het hele dashboard uitbouwen, dan de naald eraf, plaatje verwisselen, dan naald terug erop zetten zodat het op de 0 staat en niet op de 20 als je stilstaat bvb :)

De verkoper had ook witte frontjes, dus witte schijven met oranje indicatie. De schijfjes zijn heel dik, en het oranje komt van een laag doorzichtig oranje plastic. Je zou kunnen proberen er een stuk gekleurd plastic achter te lijmen ofzo, maar dan gaat het wel heel donker worden denk ik.

Misschien eens vragen aan de verkoper?

http://raceratb.com/austin/car/dl650.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Kleur van de cockpit

Bericht door WisselStrom »

Ik wil niet de wijzerplaten vervangen, maar er hangt een beetje een oranje gloed rond de klokken en LCD's. Zou je het lampje kunnen vervangen om daarmee die oranje kleur te wijzigen?
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
TooTall

Re: Kleur van de cockpit

Bericht door TooTall »

Ik moet zeggen, ik heb niet gekeken naar het lampje...

Theoretisch gezien, de plaatjes hebben een oranje folie, dus misschien kan je het lampje vervangen en zal het dan in orde zijn. Maar het kan evengoed dat alles bedekt is met de folie, zodat het niet uitmaakt of het lampje oranje, paars of groen is, het zal altijd oranje blijven...

Ik heb geen idee, ik zou zeggen, bouw je dashboard eens uit en kijk eens? :lol:
Remko

Re: Kleur van de cockpit

Bericht door Remko »

Denk er wel aan dat andere kleuren je nachtzicht ook beinvloeden!

Rood tinten zorgen ervoor dat je ogen maximaal presteren in het donker!!

Donkerder dan oranje zou beter zijn, maar leuke mode kleurtjes maken nu eenmaal ook uit van het "design".
Renevw

Re: Kleur van de cockpit

Bericht door Renevw »

Ik heb de teller verlichting van mijn GS500E ook wel eens aangepast. Alleen de streepjes op de wijzerplaat waren wel wit, ik heb het neutrale lampje vervangen voor een blauwe. Je kreeg er een mooi volkswagen blauwe cockpit van :D.
Ik heb er bij strom ook aan gedacht om het te doen maar zoals je ziet zijn die wijzerplaten met oranje streepjes :( , om die nou ook te vervangen vind ik voor het leuke een beetje te ver gaan. Die lampjes waren 2,5 euro ps ofzo :D


Hier onder een foto hoe het er uit zag en het lampje wat ik gebruikt heb.

Afbeelding

Links dus de oude rechts de nieuwe
Afbeelding

Gr Rene.
Plaats reactie