Condens in koplamp
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Condens in koplamp
Gisteren mijn DL650 winter- cq. stallinsklaar gemaakt. Eerst goed warm gereden, afgetankt, bandenspanning op peil gebracht, etc.
Daarna helemaal top/down gewassen en schoongemaakt.
2 dingen die me opvielen (zie ook andere post: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=3834):
Condens in de koplampunit. Geprobeerd te fotograferen, maar lastig te zien op foto.
Het zit in de onderhoeken van de unit, eerst alleen in de punten, daarna verspreid het zich over de hele onderkant.
Iemand dit ook ooit gehad? Zal het volgende week voorleggen aan de dealer, kijken wat die ervan vindt.
Daarna helemaal top/down gewassen en schoongemaakt.
2 dingen die me opvielen (zie ook andere post: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=3834):
Condens in de koplampunit. Geprobeerd te fotograferen, maar lastig te zien op foto.
Het zit in de onderhoeken van de unit, eerst alleen in de punten, daarna verspreid het zich over de hele onderkant.
Iemand dit ook ooit gehad? Zal het volgende week voorleggen aan de dealer, kijken wat die ervan vindt.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Re: Condens in koplamp
Hoge druk spuit gebruikt tijdens het schoonmaken??
Geen verwijt, slechts een vraag!!!
Geen verwijt, slechts een vraag!!!
Re: Condens in koplamp
zitten de rubberen doppen aan de achterkant van je koplamp wel goed? Hier zou vocht naar binnen kunnen komen als ze niet goed geplaatst zijn. Of je bent te enthousiast met een hogedrukspuit bezig geweest.
Wat je kunt proberen is die rubberen doppen die op je lampjes zitten er af te halen en de koplamp een poos aan te laten, in de hoop dat de warmte de vocht verdrijft. Of gewoon de lampjes er ook even uit halen en je motor even droog en warm weg te zetten. En dan de rubberen doppen goed terug plaatsen, ik kan met herinneren dat er een boven en een onderkant aan zit....
succes
Erik
Wat je kunt proberen is die rubberen doppen die op je lampjes zitten er af te halen en de koplamp een poos aan te laten, in de hoop dat de warmte de vocht verdrijft. Of gewoon de lampjes er ook even uit halen en je motor even droog en warm weg te zetten. En dan de rubberen doppen goed terug plaatsen, ik kan met herinneren dat er een boven en een onderkant aan zit....
succes
Erik
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Condens in koplamp
Ah, foutje van mij, deze heb ik verkeerd beschreven!
Het is niet tijdens of na het wassen gebeurd, maar ervoor al tijdens het rijden!
Dus tijdens/na het rijden, toen ik terug kwam, was me dit al opgevallen. Ook bij een eerdere rit was het me al eens opgevallen, maar na zeg een half uurtje is het weer weg. Het heeft dus niets met wassen etc. te maken, condens komt al tijdens het rijden. Is me pas gaan opvallen toen het kouder en vochtiger werd buiten.
Het is niet tijdens of na het wassen gebeurd, maar ervoor al tijdens het rijden!
Dus tijdens/na het rijden, toen ik terug kwam, was me dit al opgevallen. Ook bij een eerdere rit was het me al eens opgevallen, maar na zeg een half uurtje is het weer weg. Het heeft dus niets met wassen etc. te maken, condens komt al tijdens het rijden. Is me pas gaan opvallen toen het kouder en vochtiger werd buiten.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Condens in koplamp
Ach, wat zal ik er van zeggen. Condens in de koplampen, de snelheidsmeter en de knipperlichten. Het lijkt er bij de V-Strom gewoon gratis bij te horen. Ik kijk nergens meer van op. De koplampen en andere objecten vertonen sowieso condens als je de motor met warm water wast.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Condens in koplamp
Iron Horse schreef:Ach, wat zal ik er van zeggen. Condens in de koplampen, de snelheidsmeter en de knipperlichten. Het lijkt er bij de V-Strom gewoon gratis bij te horen. Ik kijk nergens meer van op. De koplampen en andere objecten vertonen sowieso condens als je de motor met warm water wast.
Daarom was ik dus mijn brommer zelden!!!!
Vuil resten zijn een prima afdichting en beschermlaag!!!!!
Re: Condens in koplamp
Ik denk toch dat het verstandig is om even de rubberen doppen aan de achterkant van je lampen eraf te halen. Dan kun je zien of ze beschadigd zijn en of ze er wel goed op gezeten hebben. Het is een beetje tobben, omdat je niet kunt zien wat je aan het doen bent, maar op zich is het goed te doen. De procedure staat in het handboek beschreven. Suc6!Erik Hofstee schreef:zitten de rubberen doppen aan de achterkant van je koplamp wel goed? Hier zou vocht naar binnen kunnen komen als ze niet goed geplaatst zijn. Of je bent te enthousiast met een hogedrukspuit bezig geweest.
Wat je kunt proberen is die rubberen doppen die op je lampjes zitten er af te halen en de koplamp een poos aan te laten, in de hoop dat de warmte de vocht verdrijft. Of gewoon de lampjes er ook even uit halen en je motor even droog en warm weg te zetten. En dan de rubberen doppen goed terug plaatsen, ik kan met herinneren dat er een boven en een onderkant aan zit....
succes
Erik
Re: Condens in koplamp
Volgens mij is 't vrij "normaal" bij de DL... Werd een keertje onderweg verrast door een regenbui en toen ik hem binnen parkeerde viel het mij ook op.
Trok vanzelf weer weg, dus maak me er niet echt druk om.
Trok vanzelf weer weg, dus maak me er niet echt druk om.