Cheap Xenon !

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Cheap Xenon !

Bericht door Chopperbiker »

De echte Xenon-set is voor mij toch een beetje te duur van het goede.

Toevallig liep ik bij de Action tegen een mooi setje lampies aan voor €3,50!

Kon nog kiezen ook: ik heb voor Mega-zon-wit-50%-meer-licht gekozen, de blue-vision heb ik maar laten liggen.
Afbeelding

Direct maar erin gestopt
Afbeelding

Veel mooi daglicht, voor weinig! 8)
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Wils

Bericht door Wils »

Ziet er niet echt lekker "wit" uit dat licht..... :mrgreen: :schater:
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

Heb de foto een beetje vanaf de zijkant genomen, kleur lijkt er niet op.
Een frontale foto kan ik alleen maken met een lasbril op. 8)
:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

chopperbiker schreef:Heb de foto een beetje vanaf de zijkant genomen, kleur lijkt er niet op.
Een frontale foto kan ik alleen maken met een lasbril op. 8)
:-)}
Als je nou cheap echte xenon wil, moet je ff op ebay hongkong kijken :wink: , of op http://www.dealextreme.com" onclick="window.open(this.href);return false; :D
Nero

Bericht door Nero »

Je kan het nu in onze contreien toch al kopen vanaf 99 € bij https://www.bike-design.com/article.php?id=500" onclick="window.open(this.href);return false;

Een echte Xenon kit heeft toch wat meer te bieden dan +50% :

Light intensity: 3200 Lumen vs 1000 Lumen
Durability: 3900 hours vs 900 hours
Power required: 35 W vs 55 W (so less heat as well)
Monsterman

Bericht door Monsterman »

Nero schreef:Je kan het nu in onze contreien toch al kopen vanaf 99 € bij https://www.bike-design.com/article.php?id=500" onclick="window.open(this.href);return false;

Een echte Xenon kit heeft toch wat meer te bieden dan +50%
idd.

Mijn 2 setjes bi-xenon 4300k geven net iets meer licht als de originele verlichting. Dit setje lampen heeft me amper 82€ incl verzendkosten gekost.

Afbeelding
cleefm

Re: Cheap Xenon !

Bericht door cleefm »

Ik heb nu ook Xenon (8000K, Helder wit/blauw) ingebouwd. Je wilt niet meemaken wat voor verschil dat is. Ik heb mijn set gekocht via http://www.xenon-kopen.nl
De kosten van de twee setjes waren 100 euro (Ik heb gekozen voor twee losse setjes). Het enige wat ik wel heb is als ik het contact aanzetten gaat 1 lamp meteen aan en de andere knippert een keer en gaat aan als ik de motor daadwerkelijk start. Ik heb de lampen afzonderlijk getest (Dus 1-tje per keer aansluiten) en dan gaan ze meteen aan. Dus ik denk dat hij niet in een keer de spanning kan opbouwen.

Ik moet zeggen dat ze aardig fel zijn en ik moet nog maar even zien of ik veel geknipper ga krijgen overdag en 's avonds. Het is nu dat het nieuw is dat je er automatisch in gaat kijken en dan kan ik je vertellen dat je aardige 'las-ogen' krijgt :D

Beter zichtbaar ben je zeker, beter zicht is ook een feit.
Blueberry

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Blueberry »

Heb de Cheap Xenon ( yellow)net opgehaald bij Action, rij er al een tijdje mee (toen gekocht via ebay in GB) zijn echt prima dingen en je wordt gezien.
Tegenwoordig heeft iedereen wit/blauwe Xenon, valt niet meer op, dit wel !

Voor € 3.29 een veilig(er) gevoel

Blueberry
FireTaz

Re: Cheap Xenon !

Bericht door FireTaz »

een leuke sinterklaas-tip dus, die action lampen.
is dat een beetje makkelijk er in te zetten? bij mijn vorige 2-wieler moest ik de halve kuip er af slopen om er goed bij te komen, was een hele avond werk. bij de strom heb ik nog geen ervaring
Blueberry

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Blueberry »

Is makkelijk te doen, met wat geduld binnen 10 minuten de twee.

Knipperlampjes voor is minder leuk werk.

Ze hebben ook blauwe, vond ik minder opvallend
MacB

Re: Cheap Xenon !

Bericht door MacB »

Misschien eens een fotootje van de cheap ones, op dezelfde manier zoals foto van monsterman :wink:
Blueberry

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Blueberry »

Zie chopper's afbeelding :lol:
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Chopperbiker »

Plaatsen van de lampjes is een fluitje van een cent.

Ga links naast je tank staan, stuur geheel naar rechts, gooi voor goed zicht een extra lampje achter je koplamp.
Haal het electrisch aansluitblokje van je linkerkoplamp en verwijder de rubberen afdekkap. Je lampje zit met 1 scharnierend beugeltje vastgeklemd, haal deze los en neem de lamp eruit.
Belangrijk is dat je je lampjes nooit met je blote handen aanraakt. Door de vettigheid zal het liggie snel overlijden. De lampjes dus altijd enkel en alleen aan de metalen onderzijde vastpakken.
Stop je Xenon-Mega-White-lamp erin, hij past maar op 1 manier. Beugeltje erop, rubberendop er weer op, aansluitblokje erop zetten.
Andere lamp; ga rechts naast je tank, stuur naar links........

Daarna zonnebril op, je invetten met zonnebrand factor 40 en de contactsleutel omdraaien.
:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Furiousz

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Furiousz »

Misschien dat ik ook maar een setje haal :o) . Ik wil er nog echt xenon in hebben, maar dat is me op het moment nog even te veel geld. De stadsverlichting wil ik ook veranderen, iemand enig idee waar deze (goedkoop) te halen zijn?
MacB

Re: Cheap Xenon !

Bericht door MacB »

Blueberry schreef:Zie chopper's afbeelding :lol:
He Blueberry, je bent het laatste stuk van de zin vergeten te lezen :lol: "op dezelfde manier zoals foto van monsterman" omdat op de foto van Chopperman niet veel te zien is van de lichtopbrengst :wink:
The V

Re: Cheap Xenon !

Bericht door The V »

Furiousz schreef:Misschien dat ik ook maar een setje haal :o) . Ik wil er nog echt xenon in hebben, maar dat is me op het moment nog even te veel geld. De stadsverlichting wil ik ook veranderen, iemand enig idee waar deze (goedkoop) te halen zijn?
In plaats van je stadslichtjes kun je kleine LED's erin zetten.
Wimmus

Re:

Bericht door Wimmus »

Monsterman schreef:
Nero schreef:Je kan het nu in onze contreien toch al kopen vanaf 99 € bij https://www.bike-design.com/article.php?id=500" onclick="window.open(this.href);return false;

Een echte Xenon kit heeft toch wat meer te bieden dan +50%
idd.

Mijn 2 setjes bi-xenon 4300k geven net iets meer licht als de originele verlichting. Dit setje lampen heeft me amper 82€ incl verzendkosten gekost.
Monsterman, waar heb jij dat setje vandaan?
Monsterman

Re: Re:

Bericht door Monsterman »

Furiousz schreef:Misschien dat ik ook maar een setje haal :o) . Ik wil er nog echt xenon in hebben, maar dat is me op het moment nog even te veel geld. De stadsverlichting wil ik ook veranderen, iemand enig idee waar deze (goedkoop) te halen zijn?
Ik heb led-stadslichtjes van Pilot steken. Ik heb ze gekocht bij een aankoopaktie van een ander motorforum
Afbeelding
Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto. Hij is getrokken met mijn gsm en die had blijkbaar last met de lichtopbrengst van mijn xenonverlichting.
Wimmus schreef:
Monsterman schreef:
Mijn 2 setjes bi-xenon 4300k geven net iets meer licht als de originele verlichting. Dit setje lampen heeft me amper 82€ incl verzendkosten gekost.
Monsterman, waar heb jij dat setje vandaan?
Ik heb de set rechtstreeks gekocht via http://www.vvme.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar je kan het ook op de Ebay-shop van dezelfde verkoper bestellen. http://myworld.ebay.com/flashplus/?_trk ... 86.c0.m198" onclick="window.open(this.href);return false;

De levering was zeer snel (op zondagavond besteld en woensdag werd het pakje al geleverd) en de 2 setjes werken naar behoren.
Blueberry

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Blueberry »

led-standlichtjes, wat zijn dat?
Remko

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Remko »

Blueberry schreef:led-standlichtjes, wat zijn dat?


Dat zijn led stadslichten!!!!!



8) 8)
Blueberry

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Blueberry »

dacht al: misschien wel handig verlichting bij middenbok of zijstandaard :roll:
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Bacchus »

maar even terug te komen op deze lampjes hoe is het licht? Op het plaatje is het niet goed te zien en is het erg geel. Dit terwijl op de verpaking mega white staat. Als ze mooi helder en wit licht hebben ga ik ze morgen nog halen. Geen geld!
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Blueberry

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Blueberry »

Zijn voornamelijk geel/ is ook een blauwe variant van zelfde merk en prijs, juist geel valt extra op en daar hou ik van :D
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Bacchus »

Dat is dan weer jammer. Ik wil geen gele of blauwe lampen. Ik wil ze fel wit. Geeft een goed overzicht op de weg en ziet er goed uit. Das mijn idee tenminste...
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Blueberry

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Blueberry »

Ieder zijn eigen idee, prima, maar kijk voor witte lampen bij de echte xenon.
Voor mij heeft de Strom voldoende verlichting en dat gele is extra opvallend tussen al dat wit /xenon/blauw/halogeen enzo.

Succes met de zoektocht en hou ons op de hoogte :D
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Bacchus »

Gister de mega white gekocht. De blauwe lampjes zagen er mij wat te blauw uit. En dat is irritant :D
Van het weekend vervangen!
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Furiousz

Re: Re:

Bericht door Furiousz »

Monsterman schreef:Ik heb led-stadslichtjes van Pilot steken. Ik heb ze gekocht bij een aankoopaktie van een ander motorforum
Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto. Hij is getrokken met mijn gsm en die had blijkbaar last met de lichtopbrengst van mijn xenonverlichting.
Wimmus schreef:
Monsterman schreef:
Mijn 2 setjes bi-xenon 4300k geven net iets meer licht als de originele verlichting. Dit setje lampen heeft me amper 82€ incl verzendkosten gekost.
Zijn dat deze pilot`s ?
Afbeelding
T10 W5W steekfitting
Monsterman

Re: Re:

Bericht door Monsterman »

Furiousz schreef: Zijn dat deze pilot`s ?
Afbeelding
T10 W5W steekfitting
Nee. Ik heb deze pilot's steken.

Afbeelding
Furiousz

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Furiousz »

Ok! Top! Ga ik die even bestellen! Als er ooit nog xenon in komt dan word dat ook gewoon "wit".
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Bacchus »

Ik heb een van de Mega white lampen vandaag geinstalleerd. Zo een mooi vergelijk gemaakt tussen de huisige lampen en de nieuwe. Ik vind ze wat groen licht geven en heb het idee dat ik juist minder licht heb. Morgen de 2de erin en eens een ritje maken. Tot op heden heb ik het idee gewoon mijn orignele lampjes weer terug te zetten. Maar je ziet pas echt het verschil na een ritje :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Monsterman

Re: Cheap Xenon !

Bericht door Monsterman »

Bacchus schreef:Ik heb een van de Mega white lampen vandaag geinstalleerd. Zo een mooi vergelijk gemaakt tussen de huisige lampen en de nieuwe. Ik vind ze wat groen licht geven en heb het idee dat ik juist minder licht heb. Morgen de 2de erin en eens een ritje maken. Tot op heden heb ik het idee gewoon mijn orignele lampjes weer terug te zetten. Maar je ziet pas echt het verschil na een ritje :D
Maak dan's avonds ook eens een foto op de manier dat ik dat gedaan heb op de vorige pagina. Achter je motor gaa nstaan zodat je de lichtopbrengst kan zien.
Plaats reactie