Extra verlichting

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Galileo

Extra verlichting

Bericht door Galileo »

Beste Vstrommers,

Ben dit weekend creatief bezig geweest en heb twee extra lichten aangebracht op mijn Vstrom. Straks met de donkeren dagen wil ik beter zichtbaar zijn. Ik hoorde alleen dat het verboden is om ze aan te doen.

Weten jullie hier iets van?

gr. Galileo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Korsan

Bericht door Korsan »

Wow, mooi hoor. Heb je ook fotos van hoe je ze bevestigd hebt?

Zijn ze ook nog lager te monteren op bv de valbeugels?

Ziet er strak uit!
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Extra verlichting

Bericht door Frank »

galileo schreef:Ik hoorde alleen dat het verboden is om ze aan te doen.

Weten jullie hier iets van?
Op bladzijde 13 van onderstaand pdf van het RDW kun je precies zien wat mag en niet mag en in welke kleuren...
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf






Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Galileo

verlichting

Bericht door Galileo »

Frank, zo te lezen mag ik beide lichten niet tegelijk aanzetten. Je mag wel een mistlicht (geel) extra op de voorzijde monteren.

en Korsan, Ik heb de lampen middels een beugel (uit Amerika laten komen) gemonteerd. Ik maak morgen fotos voor je.
En ja hoor, je kan ze ook monteren op de valbeugels. Ik stuur je morgen een link met wat leuke monteer setje.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zoals het met dit soort dingen altijd is; je vindt het mooi of niet. Ik zie het nut er voor een V-Strom met 2 flinke en prachtige koplampen ook niet zo van in. Maar goed meningen en smaken verschillen. Op deze manier geplaatst vind ik ze meer op een Harley passen. Zou ik ooit overwegen ze te plaatsen (wat me stug lijkt 8) ), dan hooguit op m'n valbeugels. Voor meer licht en/of beter gezien worden zou ik zelf eerder naar andere lampen kijken, xenon, andere kleurmenging o.i.d. ook al kost dat een paar centen.

(Zie het niet als kritiek, maar slechts als een persoonlijke mening :wink: 8) )
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Diversion

Bericht door Diversion »

Zoals het met dit soort dingen altijd is; je vindt het mooi of niet. Ik zie het nut er voor een V-Strom met 2 flinke en prachtige koplampen ook niet zo van in. Maar goed meningen en smaken verschillen. Op deze manier geplaatst vind ik ze meer op een Harley passen. Zou ik ooit overwegen ze te plaatsen (wat me stug lijkt ), dan hooguit op m'n valbeugels. Voor meer licht en/of beter gezien worden zou ik zelf eerder naar andere lampen kijken, xenon, andere kleurmenging o.i.d. ook al kost dat een paar centen.
Helemaal mee eens. Ik heb net zelf 2 Philips Motovision lampjes gemonteerd (kosten: 2 keer 15 euro) en heb nu anderhalf keer meer licht als voorheen en een lichtbundel die ongeveer 7 meter verder straalt.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen extra lichtunits mooi vinden, kwestie van smaak.
Galileo

verlichting

Bericht door Galileo »

Smaken verschillen idd.
Maar de reden dat ik die twee units heb toegevoegd is het feit dat ik me aan het voorbereiden ben voor een reis naar de Afrikaanse Sahara. Ik heb trouwens ook twee nieuwe motoviosion Lampen besteld. Maar deze twee extra units hoop ik meer licht te krijgen zowel in de breedte als in de lengte. Stel je voor, jij en je vstrom alleen in het donker in de woestijn, dan heb je aan de originele units niet genoeg.

Ik zal ze denk ik in NL niet zo vaak aanzetten, maar zodra ik over de grens ben, gaat het schakkelaartje naar Standje ON!!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Okay, dat is andere koek. Dan is het functionele belangrijker dan het visuele. In jouw geval zou ik dan ook voor meer licht op deze manier kiezen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

in het donker in de sahara rijden..... probeer dat vooral niet te doen, lijkt me.

ik zie ze trouwens meteen afbreken bij de eerste val die je ongetwijfeld gaat meemaken. waarom niet voor die kleine DE-lampjes gekozen die je mooi onder je valbeugel zet?
toen ik op reis ging in middenamerika ben ik geregeld onderuit gegaan, was erg blij met valbeugels. schijnt dat plastic koffers ook niet erg van vallen houden trouwens.....

o ja, uit ervaring sprekend: de knipperlichten gaan als eerste eraan. en je handels natuurlijk, maar suzuki heeft die al met breukvlakje gemaakt.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Galileo

verlichting

Bericht door Galileo »

Beste Korsan,

Hierbij de foto's hoe de schijnwerpers gemonteerd zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Richard

Re: verlichting

Bericht door Richard »

[quote="galileoIk heb de lampen middels een beugel (uit Amerika laten komen) gemonteerd. [/quote]

Hoi Galileo, heb je ook nog een linkje of de website waar je de beugel besteld hebt?
Remko

Bericht door Remko »

Gezien de constructie van de beugel en het bekende kracht = last X arm, vraag ik me af hoe deze beugel zich gaat houden op een hobbelig wegdek.....


Zo op het eerste gezicht vind ik het een verre van degelijke constructie, maar ik kan het mis hebben!!!!





:? :? :? :? :? :? :?
Galileo

extra verlichting

Bericht door Galileo »

Richard,

hierbij de link waar ik de beugel heb besteld: ze waren snel (binnen 7 dagen in huis) en goeie service.

http://www.amotostuff.com/Merchant2/mer ... electrical" onclick="window.open(this.href);return false;


Ik heb verder gisteren op een crossterrein in de buurt van Utrecht gereden en alles zit nog op zijn plek en de beugel zit nog steeds vast.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Moet je wel snel zijn met bestellen, ze zijn bijna op. :mrgreen:
Quantity In Stock: 1




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Biker

Bericht door Biker »

Ik ben benieuwd of je electrische systeem dit allemaal probleemloos aankan...
Blueberry

tipje

Bericht door Blueberry »

Neem led-stadverlichtingslampjes, deze zijn feller, trillen (nauwelijks) stuk en gebruiken een lager wattage.

Zijn steek en geen bajonetsluiting.

zijn er zelf in verschillende kleuren
Jeffrey

Re: Extra verlichting

Bericht door Jeffrey »

Ik weet niet of er nog iemand actief is in deze rubriek, maar ik zou graag willen weten hoe en waar je de extra verlichting op aan kan sluiten.

Misschien heeft er iemand een nederlands voorbeeld voor??? Ik ben er namelijk ook meebezig, ivm een vakantie die er aan gaat komen. Extra verlichting vind ik dan toch wel erg makkelijk.

ik hoor het graag. 8)
Plaats reactie