Ervaringen met Motovision?

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Diversion

Ervaringen met Motovision?

Bericht door Diversion »

Beste V-strommers,
Ik rijd sinds 3 maanden op een V-strom. Op mijn vorige fiets heb ik het standaard halogeenlampje vervangen door een Philips VisionPlus. Geeft veel meer licht en de bundel schijnt 10 meter verder. Deze lamp kan je gewoon bij de Halfords kopen voor 13 euri. Ik was hier redelijk content over, het is héél veel goedkoper dan Xenon.

Ik hoorde later dat er speciaal voor motorfietsen een ander model lampje is: de MotoVision. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat is er zo speciaal aan voor motorfietsen?
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

De Motovision lampen geven naast het gewone halogeen licht ook nog een orange gloed. Misschien heb je mijn licht(en) opgemerkt tijdens de Veluwe rit (ja die motor met maar 1 brandende koplamp :oops: ), ik rij namelijk met Motovision. Ten opzichte van de VisionPlus zie jij als motorrijder niks anders maar de auto's kunnen 2 kleurig licht zien wat in theorie meer zou moeten opvallen.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

ik was er ook tijdens de veluwe rit heb ze er ook in zitten vindt dat de licht bundel erg ver reikt en b.v de verkeers borden qua reflectie eruit springen ik ben er erg tevreden over ga wel volgend jaar xeon erin zetten das helemaal top gr :wink:
Dgr

Bericht door Dgr »

Feit blijft dat je met een 55W halogeen lamp nooit kan tippen aan de lichtopbrengst van een 35W xenonpit.

Ik heb tijdens de veluwerit ook de motovision lampen mogen aanschouwen, maar om heel eerlijk te zijn had ik me meer voorgesteld van de oranje gloed :?