FI melding 6e versnelling

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Foursat

FI melding 6e versnelling

Bericht door Foursat »

6 juli 2008 2 keer een storings melding FI in display oorzaak nog onbekend. Ik heb geprobeerd door middel van de diagnose mode te activeren maar geen resultaat. Ik kon gewoon doorrijden. Ik heb een wit 4 polige conector aan de linkerzijde gevonden met een rubber kapje. Hier zitten maar 2 draden op aangesloten een zwart/witte draad en een oranje draad. Deze doorverbonden motor gestart en via de noodzakelaar uitgezet. Ik krijg echter geen code C00 of andere nummers in het display alleen Check. Kan het zijn dat de storing niet is bewaard. De storing treed alleen op wanneer ik in de 6e versnelling zonder terug te schakelen bij circa 90 km/uur volgas geef, bij 130 km/uur gaat de rode led branden en krijg ik FI afwisselend met de tijd in het display. Als ik het contact er af zet is de storing verdwenen. Ik heb de O2 sensor door middel van de dynojet o2 elminator buitenwerk laten zetten. Ik heb zelf het vermoeden dat het misschien de MAP sensor is die buiten z'n meetbereik begint te lopen. In de overige versnellingen krijg ik geen FI meldingen.

Wie kan hier wat mee.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ik kan hier niets mee, nee, maar waarom doe jij al dit soort dingen met je motor????

bij 90 in 6 volgas????? ik ga pas bij 130 in zijn 6? maar normaal zit ik dan nog in 3 als ik optrek.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Foursat

Bericht door Foursat »

Normaal rijd ik altijd boven de 3800 rpm. Ik zat toevallig in de 6e versnelling en ik gaf volgas waarna er een FI melding werd veroorzaakt. Ik wilde graag weten welke onderdeel deze storingsmelding activeerd. Maar blijkbaar lukt het mij niet om in de dealer mode te komen om de storingscode uit te lezen.
VSTROMERIK

Bericht door VSTROMERIK »

Wanneer je een foutmelding krijgt, moet je het contact aan laten en vervolgens de doorverbinding maken op diagnosestekker en dan zal je de foutcode te zien krijgen

Erik
jwaterink

Bericht door jwaterink »

klopt, storing wordt niet bewaard. Je kunt dus die verbinding ook laten zitten en het probleem even veroorzaken met een proefritje. Je krijgt dan direct de code in beeld.
peeters1973

Bericht door peeters1973 »

Ik heb deze storing laatst ook gehad. Bleek dat de motoreen keer had afgezet met de kill-switch, hierdoor gaf de brandstofpomp een foutmelding met deze code. Er was dus eigenlijk niets aan de hand. De computer is gereset en verder is het weer oke.
Plaats reactie