Kolamp afplakken in Groot Brittanië

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1033
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 19:42

Kolamp afplakken in Groot Brittanië

Bericht door Hunter6 » wo 25 jun 2008, 19:47

Over enkele weken gaan we met een groep 15 dagen naar Groot Brittanië. Nu moest je voorheen de koplampen afplakken met specifieke stickers. Maar nu blijkt dat deze stickers enkel geschikt zijn voor prisma glas en de meeste huidige motoren hebben dat niet.
Wie weet hier meer over?

Gebruikersavatar
Remko
DL650 berijder
Berichten: 943
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 00:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A
Locatie: Texel

Re: Kolamp afplakken in Groot Brittanië

Bericht door Remko » wo 25 jun 2008, 19:49

Hunter6 schreef: Wie weet hier meer over?
Ik!!!!

8) 8) 8) 8) 8) 8)
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Gebruikersavatar
DL650
DL650 berijder
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650
Locatie: Maasdam

Afplakken

Bericht door DL650 » wo 25 jun 2008, 20:21

Het afplakken van een gedeelte van je koplampen, is alleen nodig als je in Engeland in de avond als het donker is donker, of de nacht rijdt.

Een fijne vakantie,

Peter

Gebruikersavatar
Remko
DL650 berijder
Berichten: 943
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 00:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A
Locatie: Texel

Bericht door Remko » wo 25 jun 2008, 20:27

En met iets lager afstellen kom je al een heel eind!!!


Maak pret!!!!


:D :D :D :D :D
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Gebruikersavatar
V2-Rider
KLV1000 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 10:43
Mijn motor is een: Kawasaki KLV 1000 2006
Locatie: Aalst (België)

Bericht door V2-Rider » wo 25 jun 2008, 21:46

Ik ben al 4 jaar na elkaar naar the Isle of Man TT geweest ( gemiddeld 3000km op Engelse bodem) voor een week tot 2 weken zonder mijn lichten aan te passen. Nooit last van gehad. Geen enkele automobilist heeft teken gedaan dat mijn lichten lastig waren voor hun. Ook al reed ik soms in het donker.

Mvg V2
Kawasaki KlV1000 ´06 , Ducati 749S Fila Replica

MarcT

Bericht door MarcT » wo 25 jun 2008, 22:13

Same here. Met de motor: niets afplakken...nergens voor nodig. Zijn onze lichtbundels trouwens wel asymetrisch ? Ik dacht dat dat alleen bij auto's was. :?:

Gebruikersavatar
Remko
DL650 berijder
Berichten: 943
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 00:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A
Locatie: Texel

Bericht door Remko » wo 25 jun 2008, 23:35

MarcT schreef:Zijn onze lichtbundels trouwens wel asymetrisch ? Ik dacht dat dat alleen bij auto's was. :?:



Moet je toch maar eens in het donker gaan rijden en kijken hoe het licht er dan uit ziet.......


:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:




De rechterbundel ligt verder naar voren dan de linkerbundel.

Dat is overigens met een fatsoenlijke koplamp, ook met maar 1 pitje, net zo.

Het lichtbeeld moet aan voorgeschreven waardes voldoen.



8) 8) 8) 8) 8)
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8362
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » vr 27 jun 2008, 00:32

Met een V-Strom maakt het niet uit of je overdag of 's nachts rijdt aangezien je lichten altijd zijn ingeschakeld. Je moet officieel dus weldegelijk aan de norm voldoen en ofwel anders afstellen ofwel stickers plakken. Of er in de praktijk op wordt gelet is natuurlijk een andere zaak.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1300
Lid geworden op: za 27 jan 2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra
Locatie: Almere

Bericht door Dyrck » vr 27 jun 2008, 08:34

Je zou beide koplampen opnieuw kunnen afstellen: linkerlamp verder/ hoger en rechter lager/ dichterbij.
Of het nodig is vraag ik me ook af.
'k Heb ook een aantal keren in Engeland gereden met de motor, maar nog nooit iets gemerkt van seinende automobilisten.

mijn advies:
Niet moeilijk doen, gewoon gaan en genieten van de trip.
Wel ff kijken hoe je de lampen kunt stellen.
Mocht je dan onderweg toch het idee hebben dat je de lampen bij wilt/moet stellen, kun je dat ter plekke altijd nog doen.
Groeten;
Dyrck


Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
Willystrom
DL650 berijder
Berichten: 408
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 20:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K4
Locatie: Oostzaan

Bericht door Willystrom » vr 27 jun 2008, 13:04

Iron Horse schreef:Met een V-Strom maakt het niet uit of je overdag of 's nachts rijdt aangezien je lichten altijd zijn ingeschakeld. Je moet officieel dus weldegelijk aan de norm voldoen en ofwel anders afstellen ofwel stickers plakken. Of er in de praktijk op wordt gelet is natuurlijk een andere zaak.
Behalve bij de dl 1000 van 2002,dan moet je de lichten nog zelf aan doen, :wink:

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8362
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » za 28 jun 2008, 18:06

Oeps, :oops: even vergeten...... :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1033
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 19:42

Bericht door Hunter6 » zo 29 jun 2008, 15:41

Bedankt voor de reacties. In principe rijden we niet in het donker, ik laat het dan maar zo.
Ook de Suzuki dealer (die uit Barneveld) kon me niet veel vertellen over dit item. Als ik er meer van wou weten moest ik de ANWB maar bellen! Valt me dan toch tegen voor een dealer die goed bekend staat. Ik zal toch niet de eerste zijn die deze vraag stelt?

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 7068
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4
Locatie: Lunteren.

Bericht door Stroompje » zo 29 jun 2008, 17:25

Hunter6 schreef:Bedankt voor de reacties. In principe rijden we niet in het donker, ik laat het dan maar zo.
Ook de Suzuki dealer (die uit Barneveld) kon me niet veel vertellen over dit item. Als ik er meer van wou weten moest ik de ANWB maar bellen! Valt me dan toch tegen voor een dealer die goed bekend staat. Ik zal toch niet de eerste zijn die deze vraag stelt?

Die dealer zou op z'n minst moeten weten dat wij tijdens 6 vakanties al ruim 39000 km daar gereden hebben zonder iets aan onze verlichting te hebben gedaan........... :wink: :lol:
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Gebruikersavatar
Fred
EX- V-Strom berijder
Berichten: 994
Lid geworden op: di 25 jan 2005, 18:34
Mijn motor is een: was een DL 1000 en nu ne BMW K1200RS
Locatie: Lummen, België

Bericht door Fred » zo 29 jun 2008, 19:21

Sorry, maar da is nu echt een discussie tussen Nederlanders. Wij als Belgen zouden er wel eens aan denken....maar dan full gas en hup met de geit, rijen maar en er niet over zeuren. Het ergste wat er misschien kan gebeuren is een boete.....en wat dan nog????

Plaats reactie